Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-22, 12:57   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Ja, det lurer jeg på i dag. Og da ikke nødvendigvis i kroner og øre, men hvordan det påvirker hverdagen din?

For egen del tror jeg egentlig ikke at vi kan kutte så mye mer i strømforbruket uten at det går betydelig ut over livskvalitet. Vi har alltid prøvd å bruke strøm fornuftig og etter at prisene begynte å stige til sinnsyke høyder, har vi klart å redusere litt til. Varmen i huset er termostatstyrt og vi har gått ned en grad eller to. Ikke minst prøver vi å ha fokus på ikke bruke for mye om gangen, samt gjøre de tingene som trekker mest på tider da prisene er på det 'laveste'.

Men med stort hus og elbil som skal lades så går det jo en god del kwh uansett og en reduksjon på kanskje opp mot 10% monner jo egentlig ikke så mye med de prisene vi har nå.

Allikevel er vi tross alt heldige som har råd til å betale uten at det går utover alt annet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:04   #2
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi foretrekker uansett å ikke ha det særlig varmere enn 20 grader inne, og vi har to peisovner og mye ved tilgjengelig, så vi gjør nok ikke endringer på oppvarmingen av huset. Vi har blitt langt mer bevisste på dusjhyppighet og -lengde, samt på når vi kjører vaskemaskin og oppvaskmaskin. Vi bruker også langt mindre varmtvann ute enn før (til spyling og vasking av diverse ute). Vi har funnet ut at det er nokså betydelige penger å spare på oppvarming av varmtvann i et stort hus.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:06   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Jeg har vært strømbevisst siden jeg flyttet for meg selv og synes det begynner å tære på. Med full jobb og ganske fullt med aktiviteter på kveldstid og i helger, er det vanskelig å finne det smarte tidspunktet å vaske klær på, for eksempel. Jeg lar meg irritere over at strømpris setter begrensninger i familielivet.

Rent økonomisk betyr det jo også at vi må prioritere annerledes, det er snakk om over en dobling av tidligere regninger. Hadde jeg bodd alene nå, hadde jeg vært langt over tålegrensen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:09   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Akkurat nå så har jeg knapt strømregninger. Siste strømregning ble kr 0,- med altibox på samme regning, fordi jeg har fastpris. Vi er bevisste, bruker mindre strøm enn de foregående årene, men likevel.

Holder på å få tilbud på varmepumpe og vil installere det, den betaler seg fort ned når fastprisen går ut om et par måneder regner jeg med.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:11   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi er i en region som ikke er særlig påvirket, men det er jo kun midlertidig inntil overføringskapasiteten sørover og mot Sverige blir utbygd. Vi har lagt solceller på taket i år, valget var delvis påvirket av at vi fikk smake på høye priser i fjor sommer/høst.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:17   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Også bosatt i en region som er begrenset påvirket, det er jo dyrere nå enn før, men ikke hinnsides dyrt utenom noen dager nå siste uken.

Det påvirker derved MEG mer enn økonomien på en måte. Jeg tenker jo både solidarisk (vi bør ikke bruke mer strøm enn vi må på akkurat den tiden av døgnet alle andre også gjør det, for å ikke presse kapasiteten og så så rent egoistisk, har ikke lyst på større regning enn nødvendig.

Har aldri tenkt OVER når vi satte på varmen i huset før, det har vi bare gjort når et ble kaldt. Jeg TENKER derfor mye mer på strøm, rett og slett

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:18   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

I Oslo har vi fått beskjed om å spare på vannet i tillegg til at strømprisene er ellevilt høye. Det betyr at vi ikke dusjer like ofte som før, at vi fyller oppvaskmaskin og vaskemaskin før de kjøres og at vi generelt bruker mindre varmtvann enn tidligere.
Vi bor i en ganske varm leilighet med fjernvarme (som følger strømprisen minus noen få øre), så vi unngår å ha på varme før det er helt nødvendig. Bruker varmere klær inne og bruker pledd i sofaen.

Jeg prøver også å unngå og bruke for mye strøm samtidig slik at vi ikke får høyere nettleie enn nødvendig.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:24   #8
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Sett bort fra at vi vurderer fra mnd til mnd hvor smertegrensa går (det handler jo om mye mer enn strømprisene) så har vi begrenset en del forbruk. Jeg planlegge vaskemaskiner, bruker funksjonen for å utsette oppstart. Vi har flyttet kveldsstellet til senere på kvelden for å få strømtoppen når prisen er på vei ned.
Jeg har halvert antall dusjer. Det går på bekostning av søvn og livskvalitet. Men det tar jo ikke livet av meg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:25   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

. Jeg lar meg irritere over at strømpris setter begrensninger i familielivet.

Nettopp Skal jeg vaske klær og sånn når det er minst dyrt, må det jo være på nattestid. Og jeg tør ikke å la tørketrommelen gå på natten/når vi ikke er hjemme. Heldigvis har jeg utsatt start på både vaskemaskin og oppvaskmaskin, så kan time start til etter at jeg har lagt meg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:43   #10
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Jeg synes vel at det begynner å bli litt bekymringsfullt nå - betalte akkurat 4200 for august, med årets laveste forbruk. Sammen med økte renter og økte matpriser blir det store endringer i utgiftsnivået.
Jeg har skrudd av varmekabler i kjellergangen, men det er grenser for hvor lenge det går utover høsten, da det er åpen løsning og vil gi andre problemer. Og jeg ber barna redusere på kveldsmat som innebærer bruk av strøm. Men bortsett fra det så påvirker det meg ikke sånn veldig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:48   #11
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Ikke alltid så godt å definere hvilke tiltak som er en direkte konsekvens av en enkelt utgiftspost når prisen er markert økt på flere områder, men skal prøve på de begrensningene som går direkte på strøm:

Termostaten i leiligheten er satt til 18 grader i stue/kjøkken, bad og gang. Ingen varme på soverommene.

Begrenser dusjing til 2-3 ganger i uka, ca 90 sekunder og ned mot ca 30 grader.

Vasker klær og kjører oppvaskemaskin når det er billigst og hver annen helg.

Lager sjeldnere middag, kanskje et par ganger i uka.

Har ikke el-bil, tørketrommel eller diverse maskiner på kjøkkenet.

Det er likevel ikke leiligheten som koster mest når det gjelder strøm, det et hytta på fjellet. Det er det imidlertid ingenting igjen å spare på, så da får jeg begrense utgiftene på de områdene jeg kan her hjemme. Det gjelder i tillegg til strøm, mat, drivstoff, gaver og garn. Jeg kan ikke si det på noen måte går ut over livskvaliteten min, må bare venne meg til å tenke annerledes.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:49   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi har satt ned termostaten på varmekablene på badet og radiatorene står på kaldere enn jeg normalt ville hatt de.
Prøver å kjøre oppvaskmaskin og vaskemaskin når prisen er i en dump. Og det vaskes når oppvaskmaskina er full og vaskemaskina når det er tomt for klær. Altså så fulle maskiner som det går. Hvitvask og 30 grader har ikke nok til at det blir fullt. Utsatt start er kjekt.
Neste steg er å korte ned dusjing. Ikke at de er all verdens lange, men kan alltids bli kortere.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:52   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

De påvirker ikke så mye, men det hele har egentlig blitt tatt mer som en utfordring enn en nødvendig innskrenkning. Så vi har blitt mye mer bevisste i bruk av strøm, samt vann (vi bor også i Oslo som har bedt om at befolkningen må spare på vannet).
Nå sjekker vi alltid strømprisen før vi setter på oppvaskmaskinene, vaskmaskinen og tørketrommelen. Bruker utsatt start på alt og kjører da nesten utelukkende på nattestid. Kjøpt inn vaskbare tepper til badene. Passer i større grad på at dører til soverommene er lukket (vi lufter mye). Vi står også i ferd med å bytte mye elektrisk (i hovedsak spotter), slik at vi går fullt over til LED. Det vil spare mye.

Vi har også hytte med strømbasert oppvarming (dog smartstyrt). Blir interessant å se hvor mye det vil koste oss denne vinteren. Vi har i utgangspunktet ikke tenkt å innskrenke bruk, men er det en ting vi har lært gjennom i det siste, så er det at vi ikke aner hvor strømprisene vil ende.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 13:54   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Egentlig ikke så veldig, annet enn at jeg maser mer på kidsa om effektivitet i dusjen. Og så prøver jeg å unngå at alt brukes samtidig, som jeg har skjønt er dumt. Før kunne jeg fint komme hjem fra jobb, sette bilen på lading, sette på en vask og lage middag samtidig, men nå prøver jeg å spre det litt. Vi bruker jo ikke mer enn den strømmen vi trenger, så ser ikke helt hva annet jeg bør gjøre.

Vi har ikke satt på varme enda, annet enn varmekabler på badet, men det er jo ikke så kaldt enda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:03   #15
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

For å være helt ærlig, så påvirker det oss i veldig liten grad. Eneste er at vi tenker oss litt mer om ift. når vi lader bilen, og så prøver jeg å huske å ikke sette på vaskemaskin/tørketrommel/oppvaskmaskin i 07.00-09.00 tida om morgenen. Ellers, så går varmepumpa på kjøling om sommeren og varme nå når høsten har satt inn. Dusjing er også omtrent som før.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:29   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Mannen min nekter meg å få vite hva strømregninga er på. Han mener at jeg kommer til å bli helt Scrooge.

Men jeg tror ærlig talt ikke at det er så mye vi kan gjøre med saken. Vi bor i nybygd bolig fra 2018, og vi lufter fremdeles for at det ikke skal være for varmt. Når jeg leser hvor ofte oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og dusjing som foregår hos "alle andre" på FP, så skjønner jeg at vi er på et helt minimumsnivå.

Vi har lært oss å programmere oppvaskmaskinen, men det er mest fordi den godt kan gå på natta mens ingen andre er på kjøkken/stue.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:40   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi har begynt å programmere oppvaskmaskinen til å gå på natten rett før vi står opp, og setter i gang vaskemaskinen på ettermiddagen rett før prisene går oppover. Da starter den rett før Hiawata er hjemme, så det er jo ikke optimalt, men vi satser på at det går bra. Vi terper på at han må stå kortere tid i dusjen, vi har ikke skrudd på varme (men trenger det heller ikke helt ennå), og vi er flinkere til å skru av lys i rom vi ikke er i. Vi har en liten byleilighet som ikke trekker mye strøm, men vi har blitt mye mer bevisste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:49   #18
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vær så snill, ikke bruk vaskemaskiner og tørketromler om natta når alle sover, ei heller oppvaskemaskin eller andre produkter. Det er forbundet med høy brannfare.

https://www.drm24.no/samfunn/okte-st...-natten/117749

https://www.elvia.no/elsikkerhet/sli...kke-er-hjemme/

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:53   #19
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Vi har begynt å dusje kortere og kaldere, utsetter i det lengste å skru på varme og passer på at vi ikke kjører for mye samtidig i forhold til nettleie. Vi har tibber og jeg ser at utover å lade bil så er det varmtvann som drar mest strøm hos oss. Dette før vi har begynt å varme opp hus.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-22, 14:54   #20
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye påvirker de økte strømprisene deg?

Pr nå så påvirker det meg ikke så mye siden jeg bor i et område som ikke har hatt høye priser. Men ser jo at det fort kan bli en endring på det, så har byttet til fastpris for et år, for å prøve å sikre meg om det blir helt hinsides, og så var det ikke dyrere enn at jeg taper veldig på det heller.

Har nylig bestilt varmepumpe, så det blir greit å kunne skru ned/av panelovner, og fortsette å fyre med ved de kaldeste dagene. Bor i en ny leilighet, så det er ikke spesielt kaldt uten oppvarming nå.

Har et barn som dusjer ofte i kaldvann, og et som dusjer sjelden i varmvann. så har noe å jobbe med der. Ellers har jeg fulgt nøyere med på når på døgnet det er dyrt og styrt dusjing, oppvask- og vaskemaskin-kjøring etter det.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no