Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-13, 17:22   #281
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Med fare for å være ekstremt flåsete så fniser jeg godt i skjegget av den som verserte på FB om Halloween og at Jehovas vitner, og det at de ikke ferier Halloween. "Fordi de sikkert ikke liker folk som ringer ubedt på dørene til folk".

Ja, og så den om unger som hele året får beskjed om å aldri ta i mot godteri fra fremmede, for så å bli sendt på dørene til folk og tigge om det.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 17:48   #282
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det synes jeg er en underlig holdning. Mener du at vitnene bare skal skjerpe seg og feire jul hvis ungene har lyst også? Selv om det strider i mot deres overbevisning? Bare droppe prinsippene fordi man skal tilpasse seg alle de "normale"?

Men, jeg ser dette blir på siden, jeg bare trigger litt på "alle som ikke gjør det samme som oss er surpomper"-holdningen.

Nei det synes jeg ikke. Som jeg sa, jeg skjønner at man ikke lager feiring selv. Men jeg synes faktisk at JV-foreldre som nekter sine barn i å delta i julegudstjeneste på skolen dersom barnet har veldig lyst, eller nekte barn å delta i 17.mai tog dersom de har veldig lyst, er litt, ja, litt kjipe.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 18:18   #283
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hallo Venn, ja.



Hallo vin, derimot ...

Hos oss er det et nabopar som kommer innom med vindunken. Den tradisjonen liker vi. Vårt hus er sist på rekka, så neste år blir det party her!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 19:27   #284
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg synes det blir et litt ensidig bilde når det er søte, små, utkledde, uskyldige hekser som ber pent om godterier og surpompvoksne som vil ha kjeksen sin for seg selv og synes det var bedre i gamle dager som er bildet som tegnes. Eldre som er redde for hærverk og skumle masker på personer av nær-voksen størrelse som skremmer vettet av småbarn er også endel av dette bildet. Samt endel "knep" selv om ingen på fp har sett det. Det som er spesielt med halloweenfeiring er at man er avhengig av andre for feiringen sin, man tvinger seg på andre. Selv om det er mulig å signalisere at man ikke er med ved å skru av lyset synes jeg egentlig at det burde være unødvendig å reservere seg på den måten. Det hadde vært veldig mye greiere om man markerte at man var med. Hvis det var tilfellet ville jeg vært enig i surpompkarakteristikkene av de som sa fra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 19:53   #285
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Tja, det er snakk om en kveld i året. Halloweenfeiringa er ikke drøyere enn at de fleste burde tåle det den ene kvelden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 20:04   #286
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Nemlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 20:14   #287
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det blir et litt ensidig bilde når det er søte, små, utkledde, uskyldige hekser som ber pent om godterier og surpompvoksne som vil ha kjeksen sin for seg selv og synes det var bedre i gamle dager som er bildet som tegnes. Eldre som er redde for hærverk og skumle masker på personer av nær-voksen størrelse som skremmer vettet av småbarn er også endel av dette bildet. Samt endel "knep" selv om ingen på fp har sett det. Det som er spesielt med halloweenfeiring er at man er avhengig av andre for feiringen sin, man tvinger seg på andre. Selv om det er mulig å signalisere at man ikke er med ved å skru av lyset synes jeg egentlig at det burde være unødvendig å reservere seg på den måten. Det hadde vært veldig mye greiere om man markerte at man var med. Hvis det var tilfellet ville jeg vært enig i surpompkarakteristikkene av de som sa fra.

Det går jo på hva man liker av spas og greier sikkert, men jeg skulle ønske at alle høytider var synlige jeg, skulle gjerne hatt tydelig kinesisk nyttårsfeiring og diwalifeiring feks og så hadde jeg ønsket meg at folk hadde kunnet støtte på en blid måte uten å nødvendigvis måtte delta, litt sånn passiv-positiv.

Å mene at det er fært (og da tar jeg med ikke ramponering eller sånt altså) med påringing av dør noen ganger, da blir jeg sånn: virkelig? Et problem? Virkelig?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 20:19   #288
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det går jo på hva man liker av spas og greier sikkert, men jeg skulle ønske at alle høytider var synlige jeg, skulle gjerne hatt tydelig kinesisk nyttårsfeiring og diwalifeiring feks og så hadde jeg ønsket meg at folk hadde kunnet støtte på en blid måte uten å nødvendigvis måtte delta, litt sånn passiv-positiv.

Å mene at det er fært (og da tar jeg med ikke ramponering eller sånt altså) med påringing av dør noen ganger, da blir jeg sånn: virkelig? Et problem? Virkelig?

Ikke påringing av dør, men überskumle masker. Jeg hadde en unge som brøt sammen hver gang det ringte på døra i flere uker etter halloween. Jeg vet det er endel eldre som er redde. Jeg har ingenting imot feiring, fest og moro, jeg har ingenting imot at hele nabolaget er gresskarpyntet og dekket med kunstig spindelvev og jeg synes det er hyggelig med utkledde barn på døra. Men jeg skulle ønske det ikke involverte de som ikke deltar selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 20:20   #289
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Tja, det er snakk om en kveld i året. Halloweenfeiringa er ikke drøyere enn at de fleste burde tåle det den ene kvelden.

Er det overførbart til alt man ønsker å finne på bare en kveld i året?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 20:48   #290
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det overførbart til alt man ønsker å finne på bare en kveld i året?

Ikke så lenge du er den eneste som vil finne på det. Og det er ikke et reelt tema så det gidder jeg ikke å diskutere. Det blir bare søkt. Kom igjen når vi virkelig har så mange tradisjoner som en stor del av befolkninger tar del i, som går ut på å involvere fremmede, at det begynner å bli plagsomt ofte, så kan vi diskutere det på nytt.

Men jeg tåler skolekorps som marsjerer forbi huset mitt grytidlig om morgenen en dag i året. På 17.mai. Og jeg tåler å bli narret på 1.april. Jeg tåler smelling og bråk midt på natta en natt i året, på nyttårsaften. Og jeg tåler at barn med skremmende masker ringer på døra mi 31. oktober. Og det tror jeg de fleste tåler, hvis de bare har en litt positiv innstilling.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 20:54   #291
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke så lenge det ikke er et reelt tema. Da blir det bare søkt. Kom igjen når vi virkelig har så mange tradisjoner, så mange dager i året, som går ut på å involvere fremmede, så kan vi diskutere det på nytt.

Men jeg tåler skolekorps som marsjerer forbi huset mitt grytidlig om morgenen en dag i året. På 17.mai. Og jeg tåler å bli narret på 1.april. Jeg tåler smelling og bråk midt på natta en natt i året, på nyttårsaften. Og jeg tåler at barn med skremmende masker ringer på døra mi 31. oktober.

Men du er ikke redd. Du er selv i den alderen som har barn som feirer. Tåler du festbråk klokka 3 om natten hvis du har studentnaboer som har en eller annen vitkig happening? Jeg synes ikke halloween er sammenlignbart med 17. mai og nyttårsaften i og med at halloween i den formen tross alt bare er en feiring for barnefamilier foreløbig. Jeg skjønner ikke at du ikke ser at man trenger seg på andre på en helt annen måte enn at det bråker litt når man ringer på, ser skummel ut og ber om å få noe fra dem?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:14   #292
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men du er ikke redd. Du er selv i den alderen som har barn som feirer. Tåler du festbråk klokka 3 om natten hvis du har studentnaboer som har en eller annen vitkig happening? Jeg synes ikke halloween er sammenlignbart med 17. mai og nyttårsaften i og med at halloween i den formen tross alt bare er en feiring for barnefamilier foreløbig. Jeg skjønner ikke at du ikke ser at man trenger seg på andre på en helt annen måte enn at det bråker litt når man ringer på, ser skummel ut og ber om å få noe fra dem?

Nei vet du, når det skjer en gang i året, og alle er klar over det, da ser jeg faktisk ikke det. Og ja, jeg tåler festbråk fra en studenthappening hvis det skjer en gang i året, og de sier fra på forhånd slik at jeg er klar over det. Jeg har studentleieboere. Og definitivt hvis det er en tradisjonell greie som skjer på en bestemt dato hvert år.

Om noen år har jeg ikke lenger barn som feirer. Hvis jeg da har glemt hvordan det var, og snakker om hvor forferdelig det er, så kakk meg i hodet med noe hardt!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:22   #293
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg ser jo hvordan jeg endrer meg selv i takt med alderen på ungene. Da toern var liten og hadde angstanfall når det ringte på døra i ukevis ville jeg gjøre halloweengreier straffbart. Nå synes jeg det er uskyldig moro innen rimelighetens grenser. Jeg ser ikke bort fra at jeg vil synes det er mindre sjarmerende igjen når jeg ikke lenger har barn som er med. Men jeg har lært å skru av lyset og er ikke redd. Men det sitter noen inne med slukket lys og fortrekte gardiner. Jeg synes man bør begrense seg til å ringe på hos folk som markerer at de er med. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal avtale et signal for å melde seg UT, ikke INN? Det er vel bare reservasjon mot telefonsalg som fungerer etter samme prinsipp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:25   #294
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei vet du, når det skjer en gang i året, og alle er klar over det, da ser jeg faktisk ikke det.

Alle er jo ikke klar over at det er Halloween. Det tror jeg det i hovedsak er foreldre med hjemmeboende barn som har et forhold til og som greier å holde styr på.

Vi hadde et år der Teomannen måtte gjemme seg på badet med treåringen, siden hun var hysterisk redd for folk som hadde kledd seg ut og ikke turde være i stua i frykt for at noen med maske skulle titte inn av vinduet. Jeg var ikke så veldig forståelsesfull eller festglad det året, for å være ærlig.

Men jeg slamret ikke igjen døra i ansiktet på dem som ringte på og låste døren demonstrativt etter meg altså, slik hun gjorde, hun som åpnet for de to veldig søte og veldig høflige syvåringene jeg fulgte rundt på i år. Jeg lot ganske enkelt være å åpne døren når det ringte på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:27   #295
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes man bør begrense seg til å ringe på hos folk som markerer at de er med. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal avtale et signal for å melde seg UT, ikke INN? Det er vel bare reservasjon mot telefonsalg som fungerer etter samme prinsipp.

Vi observerte at langt de fleste husene der det var pyntet til Halloween, der var det ingen som åpnet når vi ringte på. Folk var formodentlig ute med sine egne unger på knask eller knep-runde? Så vi ringte etter hvert også på de husene der utelyset var på, og det var mye mer innbringende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:30   #296
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Da vi var ute på torsdag, gikk vi kun til hus som hadde tent lykter/pyntet/viste helt tydelig at de feiret Halloween. Vi lot være å ringe på hos dem med utelys på men ingen pynt/lykter. På den måten tenker jeg at det går an å kombinere st de som feirer får feiret ig de som vil være i fred, får det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:56   #297
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg tenker på min sjef, som har voksne barn, som aldri feiret halloween da de var små, for da var det ikke vanlig enda. Hun spurte meg flere ganger når det nærmet seg, nøyaktig hvilken dag barna skulle gå, for å være sikker. Kjøpte inn godteri og gledet seg til besøk. Ba den voksne sønnen som kom hjemom en tur om å holde fingrene vekk fra godteposen hun hadde kjøpt, for det var til barna. Det bor veldig mange barnefamilier i det borettslaget hvor hun bor, så mange at hun gikk tom for godteri, så da gikk hun bortpå kiosken og kjøpte mer.

Jeg tenker at en sånn en vil jeg bli. Det skal jeg minne meg på når den tid kommer.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:59   #298
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg tenker på min sjef, som har voksne barn, som aldri feiret halloween da de var små, for da var det ikke vanlig enda. Hun spurte meg flere ganger når det nærmet seg, nøyaktig hvilken dag barna skulle gå, for å være sikker. Kjøpte inn godteri og gledet seg til besøk. Ba den voksne sønnen som kom hjemom en tur om å holde fingrene vekk fra godteposen hun hadde kjøpt, for det var til barna. Det bor veldig mange barnefamilier i det borettslaget hvor hun bor, så mange at hun gikk tom for godteri, så da gikk hun bortpå kiosken og kjøpte mer.

Jeg tenker at en sånn en vil jeg bli. Det skal jeg minne meg på når den tid kommer.

Mamma som er 72, hadde utstyrt seg meg masse snop, men det kom ingen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 22:00   #299
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Ja, og det er kjempefint tenker jeg. Jeg vil også bli sånn. Det betyr ikke at jeg synes alle bør være sånn. Og jeg synes man bør ha mer rett til å slippe å være redd enn å få feste slik det passer en selv best.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 22:19   #300
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Jeg er helt sjokkert over at det faktisk skal være en PLIKT å være "med" - å åpne, å dele godteri, å for ALL del ikke si at man ikke feirer. Ungene må jo for GUDS skyld ikke få følelsen av at de har gjort noe GALT, stakkars søte små, om de ikke har klart å få med seg den VELDIG enkle regelen om at avslåtte lys = ikke ringe på. Det er en skikkelig småbarnsboble, altså.

Gamle folk som må stavre seg ned trapper og uforberedt (ja, for det kan man faktisk være hvis man ikke har små barn) åpner døra for det de tror er et hyggelig besøk, og møter liksminkede unger som brøler noe uforståelig for dem...

Jeg håper at det etter hvert etablerer seg en sedvane som den som er her i vårt nabolag: det er de som vil ha besøk som må gjøre noe aktivt for å "invitere" til det, ved å sette ut lykter eller gresskar. De som ikke vet om tradisjonen/ikke vil/er syke/har småbarn som er redde for maskene/er midt i legginga av 2-3 unger de ikke vil ha vekket akkurat når de sovner/har angst/er fyllesyke/ikke liker unger/whatever, kan få slippe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no