Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 15:06   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Hva kan jeg bruke det til? Går det an å fryse den og bruke den i f. eks pannekaker eller grøt?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:08   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Du kan bruke de i overimorgen også. Til og med dagen etter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:12   #3
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Du serverer pannekaker til middag, vafler til dessert, melk til alle måltider, lager fruktdrikker med melk (slags smoothie), det du har til overs gir du til alle nabokattene i morgen tidlig.

Jeg drikker konsekvent ikke melk som har gått ut på dato. De kan faktisk bli dårlig ganske raskt :erfart:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:15   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Du kan fryse melk, som du senere kan bruke i vaffelrøre o.l.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:17   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Lag masse grøt!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:17   #6
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Uåpnet melkekartonger står nå litt over datoen da - dessuten merker du om melka er sur eller ikke!

Enten kan du lage mye vaffelrøre og fryse ned i passe porsjoner, eller så fryser du bare ned hele melkekartongen. Like bra å gjøre begge deler!

  Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:34   #7
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Kakao, det tar minst en liter.
Bake noe å fryse ned elns.

Men melk over dato, det drikker jeg bare ikke!

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:34   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Er ikke noe galt i å fryse melk da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:14   #9
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Uåpnet melkekartonger står nå litt over datoen da -

Der har jeg en helt annen erfaring, gitt. Her har melken blitt gallesur og klumpete før best før-datoen flere enn én gang.

Jeg tror jeg fryser ned kartongene, jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:42   #10
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Du kan lage vaffelrøre og fryse.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:48   #11
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Der har jeg en helt annen erfaring, gitt. Her har melken blitt gallesur og klumpete før best før-datoen flere enn én gang.

Jeg tror jeg fryser ned kartongene, jeg.

Jeg har tidligere hatt et kjøleskap som hadde så ujevn temperatur at melk kunne bli dårlig før datoen. Dvs. temperaturen i døra var for høy. Kanskje verdt å sjekke?

Forøvrig - helt fint å fryse ned melka istedenfor å ta sjansen!

  Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:49   #12
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Du kan drikke det opp. *hjelpsom*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:54   #13
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Her har melken blitt gallesur og klumpete før best før-datoen flere enn én gang.

Gallesur? Galle er basisk, pH 7,5-8-5 ca. :flisespikker:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:04   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Gallesur? Galle er basisk, pH 7,5-8-5 ca. :flisespikker:

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:07   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Jeg gir et annerkjennende nikk i retning "vaffelrøre". Hvorfor ikke invitere naboene? Eller noen forumbrukere?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:05   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg gir et annerkjennende nikk i retning "vaffelrøre". Hvorfor ikke invitere naboene? Eller noen forumbrukere?

Vil du komme?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:10   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Vi får ta en virtuell vaffelutveksling :jafs: Jeg sparer nemlig CO2 kvoten min til påsken.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 18-03-07 kl 22:15.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:13   #18
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Vi får ta en virtuell vaffelutveksling :jafs:

Ja, du bor kanskje for langt unna til å kunne spise på normalt vis. Her, ta en vaffel!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:22   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

På denne tiden av året så holder melka litt over utløpsdato.

Jeg ville laget vafler i dag, og så pannekaker i morgen. Grøt er også godt. Lag mye slik at det blir rester, og så har du til rislapper dagen etterpå (hjemme hos oss var nemlig rislapper middag ...... jeg har nå skjønt at alle andre regner dette som dessert).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:28   #20
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg har tre liter melk som går ut på dato imorgen!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

På denne tiden av året så holder melka litt over utløpsdato.

Jeg ville laget vafler i dag, og så pannekaker i morgen. Grøt er også godt. Lag mye slik at det blir rester, og så har du til rislapper dagen etterpå (hjemme hos oss var nemlig rislapper middag ...... jeg har nå skjønt at alle andre regner dette som dessert).

Åh, rislapper hørtes godt ut. Kan du fortelle hvordan du lager det fra grøt? Har bare laget det med tilovers ris fra middag, og hatt oppi pannekakerøre.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no