Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Grand voyager

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-08, 14:06   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Alle var Grand Voyager; de to første med 3.3L V6 (hhv 150 og 163 hk så vidt jeg husker) og den siste med 2.4 R4 (148hk så vidt jeg husker). Rent motormessig var de ellers greie nok. Bilene var for så vidt komfortable, men jeg vil ikke si at kjøreegenskapene var gode.

Teknisk sett skal det vel uansett ikke være de store forskjellene mellom vanlig og Grand, det er vel bare snakk om en forlengelse av bilen og mulig at de kortere var tilgjengelig med mindre motorer o.l.

Jeg vil jo si det kommer an på hvilken bruk man har bilen til, hvor fornøyd man blir med kjøreegenskapene. Hvis de har 3 barn og 3 bikkjer, vil jeg tro det ikke er så mange biler som slå bagasjeplass. Toyota hiclass er nok også god der ja.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 14:10   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand voyager

Mannen min sier at han gjerne kunne hatt Voyager hvis noen betalte alle verkstedskostnadene. Jeg ville ikke hatt en pga. drivstofforbruket.
Vi liker begge å kjøre Voyager, noe vi har gjort i perioder (ikke våre egne).

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:49   #23
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Ikke mange som slår bagasjeplassen. Da må man over i Caravelle osv... Har kjørt Pajero i flere år, godbilen det, men fortsatt ikke denne plassen...

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 21:49   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg vil jo si det kommer an på hvilken bruk man har bilen til, hvor fornøyd man blir med kjøreegenskapene. Hvis de har 3 barn og 3 bikkjer, vil jeg tro det ikke er så mange biler som slå bagasjeplass. Toyota hiclass er nok også god der ja.

Jeg tenker også kjøreegenskapene i den situasjonen man for eksempel trenger en brå unnamanøver, er kraftig nedbremsing eller en annen situasjon der man virkelig setter bilen, og for så vidt også seg selv, på prøve.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 23:03   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grand voyager

Vi hadde en 2001? 2002? (noe sånt) Grand Voyager Limited AWD med syv seter (2+2+3) og altså firehjulstrekk. Super bil, men ble etterhvert litt dyr i drift med småplukk hist og pist. Jeg hadde gjerne byttet den ut i en nyere, men perioden etter kom de ikke med firehjulstrekk lenger og da var det ikke aktuelt. Med firehjulstrekk har den fantastisk gode kjøreegenskaper - firehjulstrekken var mye bedre enn på XC90'en vi har nå faktisk.

Masse god plass, gode seter til fører, passasjer og barn (de hadde hvert sitt regulerbare sete med armlener og gang i mellom). Men baksetebenken var TUNG å få ut og inn; da måtte man nesten være to.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 23:30   #26
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Jeg tenker også kjøreegenskapene i den situasjonen man for eksempel trenger en brå unnamanøver, er kraftig nedbremsing eller en annen situasjon der man virkelig setter bilen, og for så vidt også seg selv, på prøve.

Prøvd begge deler, no problem. Men selvfølgelig, sammenlignet med en liten, lettere girbil er det noe helt annet, men det er vel ikke alternativet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 19:00   #27
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grand voyager

Vi har en '94 (?) Grand Voyager, turbodiesel, manuell kasse, tidligere kombi, nå 7 seter. Vi kjører mest langkjøring, og bruker (og har brukt de siste 5,5 årene) 0,75 l på mila. Vi har vært veldig fornøyd og har hatt lite problemer med bilen.
Jeg vet ikke om reflektorene i lysene er dårlige, men på vår bil er orginale lys på bilen dårlige pga at "glassene" er av plast og blir dårlige etter noen års bruk.

Vet at en del har vært plaget med disse bilene, men det er vel gjerne bilene med automat og bensin?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:45   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grand voyager

Når det gjelder motor og girkasse har det i hovedsak vært de større bensinmotorene med automat som har hatt de virkelig dyre utgiftene. Etter hvert som disse bilene drar på alder, er det vel også en del rustproblemer.

En del av de mindre motorene på 90-tallet kom vel blant annet fra Mitsubishi, og ikke Chrysler-konsernet. Ut på 2000-tallet kom det vel noen modeller med en del teknikk hentet fra Mercedes, så lenge Diamler og Chrysler levde sammen (ble etter hvert en skillsmisse der...).

Men i sin helhet har det vært en god del problemer "på det meste" ut i fra det jeg har fått med meg, men det som har vært det aller største, og dyreste, problemet, har vært knyttet til når girkasser blir forbruksvare....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 09:33   #29
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grand voyager

Venninna mi hadde Grand voyager og det var mykje tull med den.
Me har VW Sharan. Stooor plass.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 02:18   #30
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Grand voyager

Haha, dere som plages i snø med Voyager'n kan jo neppe kjøre bil. Det er noe av det letteste å komme seg løs med, selv om den ikke er firehjulstrukket.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 21:19   #31
Pong
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
Innlegg: 99
Pong har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Gå inn på Mekonomen sin hjemmeside, skriv inn skiltnummeret og sjekk prisene for delene de har der. Da finner du fort ut hvor dyr en service blir.

Pong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 10:57   #32
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Gåsemor, her.

Haha, dere som plages i snø med Voyager'n kan jo neppe kjøre bil. Det er noe av det letteste å komme seg løs med, selv om den ikke er firehjulstrukket.

Kjøreegenskaper på vinterføre handler om mer enn å komme løs. Det å ta løs på vinterføre handler egentlig mer om dekk. Med det sagt, så er Voyager med automat, i litt eldre utgaver uten antispinn, ikke så lett å ta veldig rolig løs med.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 10:58   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Pong, her.

Gå inn på Mekonomen sin hjemmeside, skriv inn skiltnummeret og sjekk prisene for delene de har der. Da finner du fort ut hvor dyr en service blir.

Det er vel mer hvor dyr en reperasjon blir ut i fra at man vet hva som er feil og hva man trenger...........

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:50   #34
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av Tispa, her.

Ikke mange som slår bagasjeplassen. Da må man over i Caravelle osv...

Vi har Renault Grand Espace og er veldig godt fornøyd med den. Det er en 7-seter med ca like god plass som Grand Voyager.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:47   #35
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Grand voyager

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Kjøreegenskaper på vinterføre handler om mer enn å komme løs. Det å ta løs på vinterføre handler egentlig mer om dekk. Med det sagt, så er Voyager med automat, i litt eldre utgaver uten antispinn, ikke så lett å ta veldig rolig løs med.

Okei, det kan jeg nok gå med på. Sånn ellers hjelper det MYE å gå ned på dekkdimensjonen på vinterdekkene. Brede hjul har dårligere tak.
Instruksjonsboka anbefaler 215, og jeg har nå gått via 205 helt ned på 195, og sitter som støpt på veiene selv om jeg bor i vinterland.
Men nå kjører jeg også manuell diesel, og den er litt mer "traktor".

Le Grand Ulempe med Grand Voyager er jo plassen mellom for- og baksetene, og den totale mangelen på sittekomfort for alle som ikke sitter i barnesete i baksetet.
Men; kjøper man bil som er 10 år gammel, kan en avgiftsfritt flytte setene til neste hakk i sporet. Litt arbeid, men det er verdt det. Alt er tilrettelagt for det, også beltene bak er såpass langt bak at en ser det er meningen at setene skal stå på neste hakk.
Kjøper man attpåtil nye seter, som ikke er som benken som er i den europeiske versjonen, blir det helt nydelig.

Min dieselbil bruker helt nedd i 0,7 på langkjøring, og opp mot 1 liter på småkjøring. Lite til å være så svær som den er.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 22:15   #36
Tispa
Hundegal
 
Tispa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 106
Tispa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grand voyager

Kjøpte meg en Voyager i høst , og er strålende fornøyd! Den bruker mere drivstoff enn en liten bil, men det er det jaggu verdt. Nå har jeg med bikkjer, akebrett, sykkel osv.

__________________
Snille jenter kommer til himmelen, trollete jenter kommer dit de vil.
Tispa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no