Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Mørkekjøring

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 09:29   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Mørkekjøring

Det er det eneste som gjenstår for meg nå. Hvor lenge kan jeg forvente å måtte kjøre?

..og som jeg alltid lurer på når det kommer til alt i denne verden, burde jeg grue meg?

Det har vært et mareritt å ta denne lappen (selv om alt har gått som smurt!), jeg har hatet alt sammen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 09:32   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkekjøring

Da jeg hadde mørkekjøring satt vi på til kjørestrekningen, og så var det mer undervisning enn kjøring. Vi var to biler som sto mot hverandre på en veistrekning, og så demonsterte kjørelæreren på hvor lang avstand man kunne se folk med refleks, uten refleks, bil med fjernlys, kjørelys osv. Og på hvor lang avstand man rakk å bremse helt ned.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 10:02   #3
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Mørkekjøring

Det heter ikke mørkekjøring, men mørkedemonstrasjon nå - ikke skummelt i det hele tatt De fleste har en liten teoribit før demonstrasjonen. Lykke til.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:39   #4
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mørkekjøring

Så jeg trenger kanskje ikke kjøre noe særlig i det hele tatt?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:40   #5
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Mørkekjøring

Grue deg, nei hvorfor det?
Tar ca 2 timer.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:47   #6
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Grue deg, nei hvorfor det?
Tar ca 2 timer.

Jeg er sånn som gruer meg til alt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:50   #7
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Mørkekjøring

Jeg gruet meg til hele lappen jeg, men det gikk så fint.
Jeg var over 30 før jeg gikk i gang!

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:01   #8
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Jeg gruet meg til hele lappen jeg, men det gikk så fint.
Jeg var over 30 før jeg gikk i gang!

Ja, jeg tok jo lappen i sommer, fjorten dager over tyveti.
Trengte bare to kjøretimer og alt gikk perfekt hele veien. Uansett gruet jeg meg til alt hele tiden.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:31   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkekjøring

Mannen min kjørte ikke en meter når han hadde den mørkekjøringsdemonstrasjon.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 12:34   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkekjøring

Ikke skummelt. Da jeg tok mørkekjøring (etter å ha tatt lappen, men da var det for lyst, gitt!) kjørte jeg ingenting, men fikk beskjed om at jeg fikk kjøre bilen hjem hvis noe skjedde med en av lærerne, siden de andre kidsa ikke hadde lappen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:01   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

Det heter ikke mørkekjøring, men mørkedemonstrasjon nå - ikke skummelt i det hele tatt De fleste har en liten teoribit før demonstrasjonen. Lykke til.

Kjøres det ikke i mørke lengre da?
vi var 2 i hver bil. 3 biler.
Vi var på en øde plass. fikk demostrasjon om refleks og lys så kjørte den ene eleven nordover. lære seg og sku av på og av langlys i hendhold til biler . Så kjørte jeg hjemmover.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:19   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Kjøres det ikke i mørke lengre da?
vi var 2 i hver bil. 3 biler.
Vi var på en øde plass. fikk demostrasjon om refleks og lys så kjørte den ene eleven nordover. lære seg og sku av på og av langlys i hendhold til biler . Så kjørte jeg hjemmover.

Sånn ca sånn var det for 20 år siden, men det er visst slutt på de tider nå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:40   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mørkekjøring

Er det slutt på mørkekjøringen, altså? Jeg tok kjøretimer på sommeren, så jeg fikk streng beskjed om å ta mørkekjøringen innen to år. Så året etter troppet jeg opp på en lokal kjøreskole, og kjørte to timer i mørket med kjørelærer og to medmørkekjørere.

Jeg syntes i utgangspunktet det var noe tull, for jeg hadde jo allerede kjørt et år i mørket, men jaggu lærte jeg ikke veldig mye likevel.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:07   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Sånn ca sånn var det for 20 år siden, men det er visst slutt på de tider nå.

ok.
Jeg kjørte opp på denne siden av 2000.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 15:05   #15
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mannen min kjørte ikke en meter når han hadde den mørkekjøringsdemonstrasjon.


Jeg synes dette høres perfekt ut.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 15:07   #16
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mørkekjøring

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ikke skummelt. Da jeg tok mørkekjøring (etter å ha tatt lappen, men da var det for lyst, gitt!) kjørte jeg ingenting, men fikk beskjed om at jeg fikk kjøre bilen hjem hvis noe skjedde med en av lærerne, siden de andre kidsa ikke hadde lappen.

Det er grunnen til at jeg måtte vente også. Førerkortet er kun gyldig til Mars uten mørkekjøringen.

Da satser jeg på at jeg slipper å kjøre.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no