Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bensin på dieselbil ...

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-08, 23:00   #41
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin på dieselbil....

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Sikker på det??

Jeg mener bestemt at jeg har stått med bensinpumpa klar på en dieselbil, for så å oppdaget at pumpa ikke gikk inn.

Pokker, dere gjør meg forvirret en fredagskveld

Bensinpumpe går inn i dieselhull, dieselpump går ikke inn i bensinhull; i hvert fall ikke blyfrihull.

Bakgrunnen for at det er designet slik er at det er langt mer alvorlig å fylle diesel på en bensinbil enn bensin på en dieselbil....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 23:02   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det kan bli veldig dyrt hvis dieselpumpa har rukket å dra bensin rundt i systemet - er ikke alle biler som venter med å starte drivstoffpumpa til man starter motoren. Men som en hovedregel er dette ikke verdens dyreste tabbe. Derimot scorer den bra på flau-skalaen. Spes hvis det er en Mann med litt overbevisning om at teknikk ikke er noe for damer som har gjort det.

Stemmer. På min forrige bil kunne jeg godt høre drivstoffpumpa starte når jeg ikke hadde brukt bilen helt nylig og jeg åpnet førerdøren.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 23:50   #43
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

...det klarte gubben å fylle nå i kveld. Heldigvis oppdaga han det før han hadde vridd rundt nøkkelen, så vi fikk ringt Viking og fraktet bilen på verksted. Noe som vet hva dette vil koste? :litt angst for stor regning før jul:

Samme klarte jeg for noen år siden. Var helt fjern da jeg skulle tanke og tok feil pumpe. Syntes det var noe som skurret da jeg hadde grønn pumpe i stedet for svart. Da jeg hadde fyllt hele tanken med feil drivstoff, slo den brutale sannheten innover meg. Jeg ringte Falcken og jeg og bil ble fraktet hjem. Der fikk sambo det ærefulle oppdrag å tømme tanken for bensin ved hjelp av hevertmetoden

Det gikk bra med bilen, siden jeg aldri startet den. Har vært veldig oppmerksom på valg av drivstoff i ettertid, ja

__________________
Ongan 01, 04 og 07

Sist redigert av Isbjørn : 23-12-08 kl 23:56.
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 23:52   #44
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

(Unnskyld.)

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 21:36   #45
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Vet ikke om det var NAF som oppga noen tall på det, men over 75 % av feilfylllingene elns skjedde på Shell-stasjoner, pga. pumpene der man på hver pumpe har flere slanger tett i tett i stedet for helt separate pumper.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 11:05   #46
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det kan bli veldig dyrt hvis dieselpumpa har rukket å dra bensin rundt i systemet - er ikke alle biler som venter med å starte drivstoffpumpa til man starter motoren.

Mannen klarte dette kunststykket for en stund siden. Han visste godt at han ikke skulle starte bilen, så han ringte verksted og satte på tenninga for å høre på radio så lenge. Det var ikke lurt. Han kunne like gjerne ha kjørt til verkstedet, for å si det sånn.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 12:16   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Jeg er temmelig sikker på at det ikke går an å fylle bensin på vår dieselbil. Men har ikke testet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 15:22   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Mannen klarte dette kunststykket for en stund siden. Han visste godt at han ikke skulle starte bilen, så han ringte verksted og satte på tenninga for å høre på radio så lenge. Det var ikke lurt. Han kunne like gjerne ha kjørt til verkstedet, for å si det sånn.


Den hadde han ikke sluppet unna med med det første herigården. :hikster:

  Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 18:15   #49
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Kan informere om at selve tømmingen kostet 1300,-, og så var det 6,- pr liter i avgift til staten for å levere tilbake bensin. Med de 530,- vi betalte for bensina før vi måtte pumpe ut, kom hele greia på 2500,- Alltids kjekt å få brukt pengene på noe -vet jo aldri hva de skal gå til ellers!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:41   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Kan informere om at selve tømmingen kostet 1300,-, og så var det 6,- pr liter i avgift til staten for å levere tilbake bensin. Med de 530,- vi betalte for bensina før vi måtte pumpe ut, kom hele greia på 2500,- Alltids kjekt å få brukt pengene på noe -vet jo aldri hva de skal gå til ellers!

Jeg burde ikke være overrasket over at det er avgift på å lever tilbake også...

  Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 21:53   #51
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Kan informere om at selve tømmingen kostet 1300,-, og så var det 6,- pr liter i avgift til staten for å levere tilbake bensin. Med de 530,- vi betalte for bensina før vi måtte pumpe ut, kom hele greia på 2500,- Alltids kjekt å få brukt pengene på noe -vet jo aldri hva de skal gå til ellers!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 22:21   #52
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bensin på dieselbil ...

Høhø, med den prisen så hadde jeg bedt de lagre den i et eller annet og tatt det med meg selv. Makan!!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no