Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hva ville du tenkt hvis du så -?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Se resultatene: Syns du det er rart om en voksen offentlig ...?
Leser tegneserier? Ja. 6 3,47%
Leser tegneserier? Nei. 157 90,75%
Leser barnebøker? Ja. 46 26,59%
Leser barnebøker? Nei. 109 63,01%
Spiller DS? Ja. 54 31,21%
Spiller DS? Nei. 108 62,43%
Ler med hodetelefoner på? Ja. 20 11,56%
Ler med hodetelefoner på? Nei. 141 81,50%
Gråter med hodetelefoner på? Ja. 85 49,13%
Gråter med hodetelefoner på? Nei. 76 43,93%
Ler av noe som leses? Ja. 14 8,09%
Ler av noe som leses? Nei. 146 84,39%
Gråter av noe som leses? Ja. 60 34,68%
Gråter av noe som leses? Nei. 95 54,91%
Jeg er bare opptatt av meg selv, så jeg ville ikke lagt merke til det. (= bryr meg ikke) 18 10,40%
Jeg ville Tenkt Mitt. 8 4,62%
Jeg syns bare det er fint. 54 31,21%
Jeg har gjort noe av dette selv. 120 69,36%
Jeg kunne aldri i verden gjort dette selv. 7 4,05%
Jeg kunne ha gjort det om jeg hadde lyst. 53 30,64%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 173. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 20:33   #1
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hva ville du tenkt hvis du så -?

Hva ville du tenkt hvis du så ei dame på rundt 30 år, som gjorde noe av dette følgende på f.eks. trikk eller tog?

1. Leste tegneserier
2. Leste barnebøker
3. Spilte DS
4. Lo høyt mens hun hadde på seg øretelefoner
5. Gråt mens hun hadde på seg øretelefoner
6. Lo høyt mens hun leste noe i bok eller på telefonen
7. Gråt mens hun leste noe i bok eller på telefonen

Ekstremt viktig påll kommer.
Husk å svare nederst også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 07-02-12 kl 20:41.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:36   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.924
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Tja, hadde vel smilt litt gjenkjennende, for bortsett fra DS-spilling så hadde jeg vel fint kunne gjort de andre alternativene selv.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:45   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg kan kanskje legge til et alternativ: Spille DS med forsøk på å skjule spontane reaksjoner når det går litt dårlig (som er ca. hele tiden).

Yay or nay?

Hypotetisk, altså.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:45   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg kunne lest både det ene og det andre, og glatt ledd uhemmet. Men grått? Neppe. Jeg ville nok ikke ha syntes det var rart om jeg så noen lese /høre lydbok etc og gråte, men jeg ville blitt litt eh, fasinert. Ikke i negativ forstand.

Spille DS? Ehm. Jeg ville vel ha lagt merke til det, men ikke engasjert meg så voldsomt i verken den ene eller andre retningen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:46   #5
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg hadde stusset om noen tydelig og åpenlyst gråt av f.eks en bok de leste. Alt det andre anser jeg som normal oppførsel.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:51   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.924
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg tok forresten med meg P.S. I love you som togbok en gang uten at jeg i grunnen visste hva den handlet om. Gjemte meg godt bak boka etter å ha lest i omtrent to minutter. Siden jeg er lærer, leser jeg støtt og stadig barnebøker. Har sittet på toget og lest barnebøker flere ganger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:52   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg hadde reagert på DS-spilling, men ikke noen av de andre tingene. Eller, hvis noen hadde ledd og slått seg på knærne eller hulkegrått så hadde jeg nok Tenkt Mitt. Men fnising og snufsing skjønner jeg. Jeg har aldri grått, men fnist har jeg gjort både titt og ofte. Hm. Jeg kan bli litt rørt hvis jeg har skikkelig vakker musikk på øret, da. Men det er sånn tårer-i-øynene-rørt, ikke hulke-rørt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:55   #8
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg ville tenkt "Sjelevenn! "

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:56   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg er for opptatt til å drive med en av de nevnte aktivitetene (bortsett fra kanskje å lese barnebok - Harry Potter sorterer ikke under barnebok vel?), så jeg hadde nok ikke registrert det. Om jeg hadde lagt merke til det, hadde jeg nok bare smilt gjenkjennende. :hun som satt på flyet og snufset over Saras nøkkel-boka:

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:57   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.526
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg reagerer sjelden eller aldri på ting som andre folk gjør på toget/bussen. Om jeg hadde hatt lyst kunne jeg gjort alt det der uten problemer. Det eneste jeg mest sannsynlig ikke hadde kommet til å gjort er å gråte av en bok eller lignende, men det gjør jeg uansett sjelden.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:57   #11
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg leser stadig barnebøker på toget. Har nok tørket en og annen tåre av en bok også, men tror nok ikke at noen har lagt merke til det, hulkegriner ikke. Hadde syns det vært litt smårart med ds-spilling, kunne ikke tenkt meg å gjøre det selv.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:01   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg hadde stusset om noen tydelig og åpenlyst gråt av f.eks en bok de leste. Alt det andre anser jeg som normal oppførsel.

Enig. Jeg har gjort alt.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:09   #13
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg spiller DS i offentlighet, og jeg skjemmes ikke engang

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:14   #14
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg ville ikke reagert nevneverdig på noe av det nevnte.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:18   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Yay.
Har gjort alt selv.

Jeg gråter av bøker og tegneserier noen ganger, og da gråter jeg. Jeg er en ganske stille gråter riktignok, men det er en like legitim følelse som latter, og det er ingenting som skal skjules eller gjemmes bort.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:48   #16
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Det er ikke veldig lenge siden jeg gråt på tbanen hjem fra jobb da jeg leste trist bok. Nei, jeg ville ikke blitt forundret over noe av dette, tror jeg.
Og barnebøker er undervurdert lektyre for voksne!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:53   #17
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Mulig jeg ville lagt merke til noe av det, spesielt gråting kanskje. Men jeg ville sett på det som en fin ting. Gjelder når damene passerer både 40 og 50 også det

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:53   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Ikke noe av det som er rart og jeg kunne både lest, spilt og ledd selv.
Men jeg kunne aldri grått offentlig av noe jeg leste eller så.
Jeg liker at folk ler alene.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:55   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Jeg har gjort alt, bortsett fra å spille DS. Jeg spiller på fonen eller paden i stedet.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 22:42   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du tenkt hvis du så -?

Gjort mye av dette selv jeg altså. Jeg leste populærmusikk fra vittula på t-banen og da lo jeg så mye at andre begynte å se på meg. Jeg prøvde å være stille men tårene kom og setet ristet av latter. Om noen hadde hulkegrått så hadde jeg kanskje spurt om alt gikk bra med vedkommende. Men sånn tårer i øynene av bok eller annet har jeg nok ikke tenkt over.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no