Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Før jeg springer på patentkontoret ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-08, 11:37   #21
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Den letedingsen skulle jeg gjerne hatt.
Vi kjøpte et stereoanlegg/hjemmekinoanlegg for et par år siden. Den tilhørende fjernkontrollen skulle brukes til det meste, og det er svært lite som går ann å ordne ved å trykke fysisk på selve anlegget. Ca tre uker etter innkjøp forsvant fjernkontrollen. Vi har endevendt huset flere ganger etter den, men uten hell. Vi har lett manngard etter den ute og nesten demontert sofaene for å se om minputten kan ha "gjemt" den der, men neida. Stereoanlegget er nesten ikke brukbart uten fjernkontrollen.....

Dere har lett i to år? Jeg er sikker på at det går an å få tak i en ny fjernkontroll. Ta kontakt med forhandler eller leverandør så hjelper de dere nok. Og lim den nye fast på et egnet sted

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 11:38   #22
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Noen som vil værra med å sette min fantastiske idé ut i livet? Jeg skal produsere en helt ny serie barneleker. Nå er det slutt på fargesprakende, antomisk korrekte (og politisk korrekte) barneleker med lys og lyd. Jepp! Min serie skal omfatte leker formet som fjernkontroller, glass, telysholdere og lysestaker. Nevnte jeg potteplanter, jord og katten?

Da er du bare nødt til å lage en bokhylle med bøker også. MANGE bøker

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 11:40   #23
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Ta med noen nøkler i kolleksjonen også!

....og dører, man kan smelle med og lysbrytere.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:05   #24
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Dere har lett i to år? Jeg er sikker på at det går an å få tak i en ny fjernkontroll. Ta kontakt med forhandler eller leverandør så hjelper de dere nok. Og lim den nye fast på et egnet sted


Hehe, vi har vel ikke direkte lett i to år - vi har gitt opp å finne den.
Dessuten så kjøpte vi en sånn universalfjernkontroll som liksom skulle virke på anlegget. Dengang ei, den virket i stedet på tv`en i 2. etg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:23   #25
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Jeg er med!!
Dette kommer jo til å bli en gullgruve.

Jeg ser også for meg en leke formet som dvd-spiller med mange ulike knapper.
Når man trykker på de forskjellige knappene hører man lyden av et klart og tydelig "nei" som eskalerer i styrke og toneleie etterhvert som man trykker flere ganger.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:29   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Jeg er med!!
Dette kommer jo til å bli en gullgruve.

Jeg ser også for meg en leke formet som dvd-spiller med mange ulike knapper.
Når man trykker på de forskjellige knappene hører man lyden av et klart og tydelig "nei" som eskalerer i styrke og toneleie etterhvert som man trykker flere ganger.

En sånn leke skulle jeg kjøpt med en gang. Minstemann ville ELSKET den!

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:35   #27
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

En sånn leke skulle jeg kjøpt med en gang. Minstemann ville ELSKET den!

Weeeeee. Vår første kunde.



Og når det gjelder dette å finne ting som er blitt borte, så har jeg laget en egen tråd angående dette.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:58   #28
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

CD og DVD må med på lista. Helst i mengder, og med cover som er lett å ta fra hverandre.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:52   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

De absolutt mest populære lekene her i huset er:
-katten
-en gammel refleks
-ei flanellbleie som jeg har sydd masse knapper på
-en avdanket mobiltelefon uten batteri
-katten

Potteplantene er fjernet for lenge siden...

Minsten har "suttet" på halen til katten! Men eldstemann har den beste. Da hun var rundt tre år satt hun og spiste is med katten på fanget. Tre dråper fra en halvsmeltet is drypper ned på hodet til katten, hvorpå eldstemann lynraskt drar tungen over pelsen til katten, gomler i seg litt hår og litt is.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 14:52   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Minsten har suttet på halen til katten! Men eldstemann har den beste. Da hun var rundt tre år satt hun og spiste is med katten på fanget. Tre dråper fra en halvsmeltet is drypper ned på hodet til katten, hvorpå eldstemann lynraskt drar tungen over pelsen til katten, gomler i seg litt hår og litt is.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:00   #31
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.921
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

... Egentlig kunne barnerommet vært utstyrt med diverse avdanket utstyr.

Avdanket? Å nei! Det blir gjennomskuet tvert. Det er nok den største utfordringen ved produksjonen av denne nye, snart patenterte, lekeserien. :trenger å overbevises mer:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 15:11   #32
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Mitt forslag må være en kombileke mobiltelefon + toalett.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:51   #33
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Avdanket? Å nei! Det blir gjennomskuet tvert. Det er nok den største utfordringen ved produksjonen av denne nye, snart patenterte, lekeserien. :trenger å overbevises mer:

Det må virke som om dette er på "ånkli" - at dvd-spilleren virker, og at det er ordentlige bøker i bokhylleleken osv. Er det juks er det jo ikke noe gøy.
Da går jo avkommet over på mer spennende ting, som å putte servelat inn i cd-skuffen på datamaskinen eller noe. Det må være noe som ser ut som om det kan ØDELEGGES.

  Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:55   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Dette er helt klart noe. Jeg kan bidra med hvasomhelstmedknapper, lampeledninger (m/påfølgende brak), den store, dyre lampen som ligger som en ball på gulvet, gitarer som lager veldig gøy lyd når de dundrer i bakken, våte, krøllete aviser og mammas leppestifter.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 20:04   #35
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:33   #36
mamsi
Nybegynner
 
mamsi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
Innlegg: 27
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

For en bra idé :klapper:

Husk bare at alt må virke veldig troverdig, ellers så mister de fort interessen. Her i huset hjelper det ikke å dra på en avdanka mobil, for det er ikke den som er den ordentlige

Også kan jeg bidra med alle slags ledninger, hjørnebeskyttere....

__________________
04 og 06
mamsi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:43   #37
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...


Det meste kunne vi trengt også. Bare her er det hunden og ikke katten.

AJ har forøvrig bitt hunden i beinet. Han synes han ble innpåsliten :S

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:24   #38
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Når A og jeg fløy sist var yndlingsleken med på flyet, nemlig en avlagt fjernkontroll!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:50   #39
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Du glemte "utømmelige" doruller - meter på meter på meter på meter på.....


__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 12:37   #40
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Før jeg springer på patentkontoret ...

Opprinnelig lagt inn av Tispa, her.

Jepp, jeg er med!
Og, en ting til.Kan du lage en slik letedings.. En slik dings som leter opp den trådløse tlf ( uten strøm) og fjernkontrollen. Min 4 åring er ram til å gjemme det . Så skal jeg hjelpe deg å søke patent på det andre.

den bør også kunne lete opp nøkler og lommeboka mi (sistnevnte er bare min skyld at jeg aldri finner)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no