Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-23, 14:54   #61
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Noe av det aller kjipeste han tydeligvis har gjort er jo å tilpasse eierinteressene sine til synlig totalbeholdning hvert nyttår. Og dermed forledet kona til å tro at han har sluttet å trade.

Jeg tror kanskje ikke Erna visste noe underveis. Men jeg er helt sikker på at noen i partiapparatet har luktet lunta før valget, og har klart å legge lokk på det frem til nå.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 14:55   #62
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Spillegalskap ja. Har ei venninne hvor mannen styrte økonomien, og hun plutselig oppdaget at han hadde belånt huset med fire mill og hamlet bort over 20 000 av lønnen i måneden (han tjente godt, men løy på seg lavere inntekt). Så det går jo an å bli rundlurt, selv om jeg mener at oppegående mennesker har et ansvar for å følge med så de ikke blir det.

Jeg blir ikke overrasket om Erna går fra både partilederjobben og mannen. For et svik!

Og jeg hadde klikket om det var mine kollegaer, som lot partipreferanser prege hva man syntes om lovbrudd. Det er ille uansett. Og jeg synes nesten det blir verre om det er noen man faktisk liker (om FrP begår noe ulovlig er jeg mye «ja, men det var jo ikke så overraskende da». Jeg forventet SÅ mye mer av dem jeg tenkte jeg kunne ha tillit til).

Jeg håper dette får konsekvenser. Det bør få konsekvenser.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:07   #63
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Noe av det aller kjipeste han tydeligvis har gjort er jo å tilpasse eierinteressene sine til synlig totalbeholdning hvert nyttår. Og dermed forledet kona til å tro at han har sluttet å trade.

Ja, det er nettopp det!

Og jeg må innrømme at avhengighet var et ord som slo meg også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:12   #64
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jah, å herregud, sutre på TV om at det kjipeste med å være statsministerektefelle er å ikke kunne handle aksjer!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:15   #65
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg føler at dette er nøyaktig som Anniken Huitfeldt. De har ektemenn som har drevet med aksjehandel og som, jeg tror, ganske bevisst ikke har informert konene sine om detaljer og omfang av dette. Sikkert i en eller annen forskrudd tanke om å skåne dem slik at de ikke skal få habilitetsproblemer.

Sindre Finnes ser jo ut til å ha gjort justeringer ved årsslutt, for å skjule omfanget.

Jeg er ikke enig i at det er nøyaktig det samme. Mannen til Erna er day-trader og har nok i mye større grad visst hva han har drevet med rent økonomisk/utbyttemessig.

Det står en kommentar av Aslak Bonde i Morgenbladet om det: https://www.morgenbladet.no/aktuelt/...ssekonferanse/ Bak betalingsmur dessverre.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:16   #66
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.632
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg tror det blir tøffere runde for Finnes med Økokrim. Statsministeren er ansvarlig for alt, så enormt mange flere selskaper hvor hun vil ha hatt informasjon som kan gi mistanke om innside enn for utenriksministeren. (Og bodd i statsministerboligen, hvor hun hadde kontor også?) Ola Flem gjorde 100 handler over to år, og jeg mener det ikke var inn og ut på dagen. Finnes gjorde opptil 60 handler på én dag. The magnitude! Og ikke minst manipulasjonen ved hvert årsslutt. Jeg tror hans sak er vesentlig verre. (Og så hjelper det ikke at meglere går ut og sier at produktene han har brukt er svært avanserte, og at han vært flink. Det tar vel ikke ned mistanke om innside, liksom.)

Jaja, omfanget er større, helt enig. Men jeg hørte et sted at det var antallet aksjer som var ille. Og fniste litt. (Verdi, kanskje, men antall…)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:16   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.485
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg tror for øvrig ikke et sekund på at Erna visste noe. Hun er bedratt av sin mann, tror jeg.

Det tror jeg også.

I en tidligere jobb jeg hadde, i utlandet, satt jeg siden av en kollega som drev med daytrading, i arbeidstiden. Han ble sparket noen år senere hørte jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:18   #68
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.


Jeg forstår fremdeles ikke hvordan man klarer å ikke følge med på sånne ting og ikke snakke om det. Og jeg hadde vært så JÆVLIG skuffa om det var min felle som gikk bak ryggen min på det viset!

——-

Jeg hadde seriøst vurdert samlivsbrudd om min partner hadde gjort noe som fikk sånne konsekvenser som dette. Det er utroskap av verste sort!

Enig! Og jeg sier som jeg sa ang. Huitfeldt: Jeg hadde blitt så jævla skilt av et sånt svik!

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg tror for øvrig ikke et sekund på at Erna visste noe. Hun er bedratt av sin mann, tror jeg.

Det tror jeg også. Og jeg er kanskje en naiv bløthjertet fjott, men jeg synes utrolig synd i henne. (Som person, vel og merke.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:19   #69
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Noe av det aller kjipeste han tydeligvis har gjort er jo å tilpasse eierinteressene sine til synlig totalbeholdning hvert nyttår. Og dermed forledet kona til å tro at han har sluttet å trade.

Jeg tror kanskje ikke Erna visste noe underveis. Men jeg er helt sikker på at noen i partiapparatet har luktet lunta før valget, og har klart å legge lokk på det frem til nå.

For å leke djevelens advokat her; hun kan godt ha vært med på få det til å virke troverdig at hun ikke har visst noe, nettopp for å gjøre det plausibelt å si at hun ikke visste. Det er snakk om MYE penger.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:21   #70
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.899
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

For å leke djevelens advokat her; hun kan godt ha vært med på få det til å virke troverdig at hun ikke har visst noe, nettopp for å gjøre det plausibelt å si at hun ikke visste. Det er snakk om MYE penger.

Jeg er også litt redd for dette.

Jeg tør ikke spekulere i om hun har visst eller ikke. Langt mindre deltatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 15:21   #71
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.809
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

For å leke djevelens advokat her; hun kan godt ha vært med på få det til å virke troverdig at hun ikke har visst noe, nettopp for å gjøre det plausibelt å si at hun ikke visste. Det er snakk om MYE penger.

Ja, og litt søkt at det er først I DAG (eller i går kveld, har ikke lest alt om saken ennå) hun skjønte det... Det har vært noen dyktige spinndoktorer med i bildet her ja, som redda valget for Høyre

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:03   #72
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg synes synd på Erna. Men jeg er sterkt i tvil om jeg mener hun kan fortsette å lede Høyre og være statsministerkandidat. Særlig om hun ikke sparker mannen på hode ut. Fyren må jo ha et alvorlig gamblingproblem - så storstilt trading er det vel få som bedriver om man ikke har det som jobb??

Jeg klarer ikke helt å fatte at det er mulig, og det er så ufattelig slemt og utspekulert gjort at jeg mangler ord. Jeg håper han blir etterforsket av Økokrim, jeg håper han blir straffer om dette er så ille som det ser ut. Og jeg håper inderlig at det kommer skikkelig strenge regler som gjør at politikere på Storting og i regjering (og deres familie) ikke kan handle aksjer eller på andre måter berike seg på posisjonen sin. Milde retningslinjer er helt tydelig ikke nok.

Blæh. Skuffet og lei meg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:18   #73
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.909
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Ser det ble skrevet en artikkel om at det var en innen finans/handel (mener jeg det var) som mente dette kom av at topp-politikere hadde for dårlig lønn, og at de burde tjent det dobbelte.

I samme artikkel var det et argument om at en KrF-politiker ikke hadde råd til å bo på Grefsen mens han var minister.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:19   #74
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.605
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jah, å herregud, sutre på TV om at det kjipeste med å være statsministerektefelle er å ikke kunne handle aksjer!

Hun har virkelig HELT mistet bakkekontakten. Så mange stygge uttalelser og lå dette. Buhu.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:21   #75
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.909
Blogginnlegg: 18
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hun har virkelig HELT mistet bakkekontakten. Så mange stygge uttalelser og lå dette. Buhu.

Hun eller han?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:31   #76
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.605
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Erna Solberg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:38   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.417
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Erna Solberg.

Det var jo mannen hennes som sa det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:39   #78
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.831
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jah, å herregud, sutre på TV om at det kjipeste med å være statsministerektefelle er å ikke kunne handle aksjer!

Hvem sa dette?

Edit: ser dere sier SF.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:41   #79
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.605
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det var jo mannen hennes som sa det.

Ja, i 2022, og hun kommenterte det ikke. Hadde mannen min sagt noe sånt, hadde jeg høylytt protestert. Det blir for dumt å påstå at det er vanskelig å ikke kunne kjøpe aksjer. Hun er jo åpenbart godt inne i denne bobla hans hun også, med alle de uttalelsene om at hun har råd til å betale tannlegeregning og hun klarer å jobbe selv om hun har mensen og hadde fattige folk egentlig råd til å kjøpe mat før heller? Det sier jo veldig mye om at hun helt åpenbart ikke har kontakt med den virkeligheten som veldig, veldig mange lever i. Og ingen evne til å sette seg inn i den heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 16:45   #80
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.273
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Jeg vet jo ikke nøyaltig hva min mann gjør på jobben sin eller hvilke relasjoner eller kunde, og oppdragsforhold han har på sin jobb. Han kjenner heller ikke nøyaktig til mine oppgaver og innsikter. Vi deler bevisst lite fra det vi oppfatter som bedriftshemmeligheter.

Jeg oppfatter at begge disse ektemennene har tradet som en jobb mer enn som privatperson, ihvertfall mer enn det som er naturlig som hobby investor. Jeg tenker at det derfor er ganske naturlig å ikke føre diskusjoner over middagen på hvilke selskaper man har tradet i siden dette er professjonell kunnskap og ikke privat kunnskap.

Det er naturlig å fortelle over middagen at man trader, og jeg er helt overbevist om at begge statsrådene har visst at ektefellene trader.

Så kommer det til rolleforståelse og code of conduct. Jeg sitter igjen og lurer på hvor ofte man må gjennomgå code of conduct trening i det politiske systemet. Her tror jeg at det må en kultur endring til for å bli mere bevisst gjennom sitt virke. Vi må gjennomføre sånne treninger hvert år og i tillegg hver gang vi starter på et nytt prosjekt. Vi må også signere på utallige utsagn, og det å etterleve disse antikorrupsjon og anti habilitets reglene er krevende.

Basert på det lille jeg har lest om Finnes, så hadde han en dialog i forbindelse med at Erna tiltrådte, men det var ingen oppfølging underveis. Jeg tenker dette er en system svakhet, som man bør se på hvordan man kan bedres. Generelt har alle sakene om pendlerbolig, reisegodtgjørelser og habilitetsvurderinger til felles, at embedsverket/administrasjonen ikke har utøvd kontrollfunksjon over personer i politisk valgte posisjoner. Det er overtydelig at det er nødvendig å bli kontrollert og bevisstgjort også i utøvelsen i denne typer roller.

Næringslivet har jo allerede gått igjennom noen sånne prosesser, tenker da på iran saken til Statoil feks og flere andre lignende saker. Også der er det enkeltpersoner som må ta konsekvensen av kultur og lovverksendringer.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no