Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 15:23   #21
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Har du vurdert å anskaffe kokebøker/oppskriftsbøker med stativ? (mindre klin)

Ja, men MIM har ikke kommet ut med kokeboka si ennå

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:25   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ja, men MIM har ikke kommet ut med kokeboka si ennå

Det var derfor jeg skrev oppskriftsbok (dvs. notatbok hvor du noterer ned oppskrifter du finner på nettet eller andre steder, som f.eks. Mim sine oppskrifter

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:30   #23
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg bruker skjelden oppskrifter, jeg tar en dæsj av ditt og en dæsj av datt.

Men jeg liker å lese oppskrifter for å få impulser til nye ting å lage eller ha i rettene.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:31   #24
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det var derfor jeg skrev oppskriftsbok (dvs. notatbok hvor du noterer ned oppskrifter du finner på nettet eller andre steder, som f.eks. Mim sine oppskrifter


Ah... sånn ja. Har tatt utskrift av noen, men har en drittprinter, så derfor er det mest praktisk slik. Enn så lenge. Men snart...

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 15:48   #25
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Har du vurdert å anskaffe kokebøker/oppskriftsbøker med stativ? (mindre klin)


Det har jeg fått meg. Fnis.
Hva jeg trenger hjelp til er forskjellig. Noe er jeg veldig god på . Andre ting må jeg slå opp. F.eks. hvor mange min. et egg må koke for å bli hardkokt.
Mao. Vi koker ikke ofte egg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 17:13   #26
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Synes det kan være greit med oppskrift på ting der forholdet har litt å si.... som pizzadeig og pannekaker. Men jeg hadde nok greid det uansett. Koke ting greier jeg helt på egenhånd.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 17:16   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Ikke for basisting som å koke poteter og slikt, selvsagt. Men lager jeg noe nytt må jeg jo vite hva som skal oppi og hvor mye. Som regel følger jeg aldri oppskrifter uansett, men tilsetter masse annet som JEG liker.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 17:36   #28
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Nei ikke på poteter, men på pannekaker... Det har vi 4 gang i året hjemme og jeg liker det ikke så vet ikke hva røren skal smake for jeg synnes det smaker spy ansett. Så der må jeg vite hvor mange egg og sånt...
Samme med vaffelkaker....

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 19:45   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg må ha oppskrift på alt.
Har aldri klart å lage vaffler fordi om jeg har oppskrift en gang.Jeg fikk to pakker med sånn ferdig vaffelmix (av nevøen til mannen min) til 35 års dagen min, for i alle de år hadde han aldri fått gode vaffler hos meg.
Jeg presterte å steke spekesilda, når jeg skulle lage middag på fergen jeg jobbet.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:45   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Bortsett fra på kaffe, bruker jeg oppskrifter på ALT. (Mange av oppskriftene kan jeg i hodet etter hvert, som for eksempel for bløtkokte egg, men oppskrift må jeg ha.)







Det er selvsagt bare tull at jeg kan koke kaffe uten oppskrift. En presskanne kaffe skal for eksempel ha fem strøkne skjeer kaffe. Se der: jeg må ha oppskrifter på absolutt alt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 23:59   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Brukte den gode gamle kokeboken endel da vi begynte å ha mer sunne middager da storebror ble 1 år og klar for våre vaner og etterhvert sitter det jo.
Pannekaker har vi veldig sjelden så da må jeg nok ha oppskrift. Men vafler lager vi så ofte at jeg husker den.
Lager rundstykker i brødbakemaskinen hver lørdag og søndag men tar allikevel frem oppskriftsheftet, mest av vanen. Har litt teflonhjerne innimellom.
Men er ikke redd for å bruke kokeboken min, da.

I lunchen på jobben snakket vi en dag om salater og så sa jeg at jeg har oppskrift på en kjempegod pastasalat men ble da omtrent totalt driti ut siden jeg brukte oppskrift! Mulig jeg er helt fjern her men jeg liker å ha en oppskrift å følge selv om det er såkalt "bare å hive oppi det du har" Er ingen slumpe-person, jeg..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:18   #32
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg trenger ikke oppskrift lenger på enkle basisting. Men det er lurt å bruke hvis man ikke kan lage mat.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:28   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Bruker ikke oppskrifter på det å koke poteter, lage pizzadeig, bolledeig etc.. men sånn jevnt over når jeg skal bake så bruker jeg oppskrifter.

Men middag blir mye slump ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:34   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg er en notorisk dårlig smake-til-kokk, så jeg trenger oppskrifter på det meste. Noen av dem har jeg i hodet, da.

Jeg øver meg på smakingen. Det er et av nyttårsforsettene mine.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:37   #35
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg bruker som regel oppskrifter, ikke for å koke poteter eller egg, men skal jeg lage f.eks vaffler så finner jeg frem oppskriften til det, jeg vet hva jeg skal ha i men husker ikke alltid hvor mye av hvert. eller jeg husker det, men må ha bekreftelse på at jeg husker riktig. sånn er det med det meste av både mat og kaker,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 11:51   #36
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg bruker oppskrifter hvis det er nye retter jeg lager, og når indisk står på menyen. Da følger jeg oppskriften slavisk. Samme med kakebaking.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:13   #37
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Jeg trenger ikke oppskrift for det helt elementære, men utover det - ja. Unntaket er vel forsåvidt middager i form, pastasauser etc, der er jeg ganske god på å slumpe.
Det har iallfall ikke gått så langt som til at jeg har trengt den givende oppskriften jeg husker vi lærte i heimkunnskapen i 9. klasse:

KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:16   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg trenger ikke oppskrift for det helt elementære, men utover det - ja. Unntaket er vel forsåvidt middager i form, pastasauser etc, der er jeg ganske god på å slumpe.
Det har iallfall ikke gått så langt som til at jeg har trengt den givende oppskriften jeg husker vi lærte i heimkunnskapen i 9. klasse:

KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk

Nei, kanskje ikke.

Men hvor lenge skal det koke? Skal det i det hele tatt koke, eller bare trekke? Se, DET ...

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:26   #39
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Ah... sånn ja. Har tatt utskrift av noen, men har en drittprinter, så derfor er det mest praktisk slik. Enn så lenge. Men snart...


I gamle dager kunne man skrive ned for hånd.


Jeg liker godt å lese oppskrifter og henter inspirasjon fra de. Lager mye etter oppskrifter også, men etterhvert som man lager samme rett flere ganger frigjør jeg meg. Basisting som dere nevner klarer jeg fint uten oppskrift. Kaker bruker jeg alltid oppskrift.
Har en perm hvor jeg samler utskrifter og en bok hvor jeg skriver ned enkelte ting for hånd eller limer inn.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:30   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Opprinnelig lagt inn av apan, her.


KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk


Ikke noe salt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no