Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ingredienser i taco

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 11:19   #1
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingredienser i taco

Inspirert av tacotråden, lurer jeg på hva dere har til taco. Jeg har en venninne som MÅ ha kokt ris (!!!) og en venninne som spiser kjøttdeig, agurk og tacosaus og hevder hardnakket at hun spiser taco.

Jeg tar som regel alt av grønnsaker vi har tilgjengelig og hakker opp jeg. Jeg MÅ ha rømme, ost og salsa,-helst hjemmelaget salsa. Jeg er mer glad i "lefser" enn typiske skjell, men kan også godt spise skjell.

Hva med dere?

Hva MÅ du ha til taco?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:30   #2
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Mannens hjemmelagede Guacamole er et must, og et lass med grønnsaker.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:32   #3
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Jeg bruker kyllingkjøtt og ferdig krydderblanding som jeg syns er god.

Tilbehøret må være tomat,agurk, salat, mais, løk, tacosaus og rømme. Er ikke så begeistret for guacamole, men det settes frem på bordet.

Jeg syns også lefsene er best, men skjell settes også på bordet. Det er snaddermat.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:34   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingredienser i taco

kjøttdeig, ost, agurk, mais, salat, salsa, dressing. liker best lefser men kan spise skjell. aller helst pita

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:41   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Glemte revet ost, det bruker jeg også.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:36   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Kjøtt, revet ost, kesam, hjemmelaget guacamole, rå løk, tomat og paprika. Og helst også ruccola.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:50   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Må ha skjell. Lefser smaker papp.

Om jeg spiser helt alene spiser jeg skjell med kjøttdeig og ost.

Sammen med andre spiser jeg kjøttdeig, ost, mais, agurk, fetaost og hjemmelaget hvitløksgugge.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:54   #8
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Kjøttdeig, salat, agurk, paprika, tomat, løk, mais, revet ost, salsa - og enten skjell eller lefser til.

Svigermor serverte taco her i sommer, og sa hun egentlig ikke var så glad i det og jeg skjønte hvorfor; hun laga kjøttdeig, salat og mais - i lefser. Ikke salsa, revet ost osvosv. Det var tamt det...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:59   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Jeg var ofte på meksikanske resturanter da jeg bodde i California, og der serveres alltid ris som tilbehør til Taco.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:54   #10
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv
 
Maggie74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.710
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Jeg har masse grønnsaker i min taco, men på Taco Bell (som da skulle være eksperter??? *knegg* ) så får man bare kjøttdeig og ost i skjell hvis man bestiller taco.

__________________
Maggie74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 13:57   #11
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Inni tacoen eller lefsa må det være issalat, agurk, tomater, løk, salsa, lettrømme, guacamole, varme brune bønner, ost, appelsinskiver, mais. Enten stekt karbonadedeig eller stekt kyllingfilet i små biter.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 14:06   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Ris (helst gul ris med grønnsaker og krydder i) er jo helt vanlig til mexicansk mat, men vi bruker det ikke selv.

Jeg liker best lefser, og da gjerne gratinert i ovnen med salsa og ost over. Til "rå" taco bruker vi lefser og evt. tubs (skjell er noe dritt, bare søl), bønnemos (refried beans), chilibønner, kjøttdeig med fajitakrydder, mais, løk, revet ost, og salsa, rømme og MASSE guacamole!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 14:17   #13
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Jeg har masse grønnsaker i min taco, men på Taco Bell (som da skulle være eksperter??? *knegg* ) så får man bare kjøttdeig og ost i skjell hvis man bestiller taco.

Taco Bell er jo en kjede med samme prinsipp som Mc Donalds= kjapt og billig. Ikke mye autentisk meksikansk over Taco Bell, nei.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 14:34   #14
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Masse forskjellig grønnsaker, og masse chili. Dette dempes litt med rømme-

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 15:04   #15
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Oppi tacoskjell har jeg salat, kjøttdeig med krydder, salsa, rå løk, champinjong, paprika, tomat, revet ost og rømme. I den rekkefølgen - det er veldig veldig viktig!!!

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:13   #16
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Jeg må ha ganske mye egentlig: Oliven, soltørket tomat, mais, salat, revet ost, løk/vårløk, paprika, avocado, salsa (de nye flaskene fra Santa Maria er nam) og rømme.
Jeg leter fortvilet etter de ferske tortillaene fra El Maya (mexicansk jente som startet firma i Norge), finner dem verken på Ultra eller Smart C lenger

Det aller viktigste tilbehøret her hjemme er stekt champignon, som deretter kokes inn med en dæsj matfløte, en ss creme fraiche, en god dæsj sweet chili-saus, pepper, allroundkrydder fra Santa M og Thai-krydder fra Black Boy. I dag blandet jeg også i noen biter Royal Blue og det smakte himmelsk!

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:32   #17
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingredienser i taco

mais, cherrytomater delt i to, agurker, jalapeños, salsa, rømme, guacamole (hjemmelaget), paprika, revet ost (gjerne cheddar eller jarlsberg, hakket rødløk, og heller lefser enn skjell.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:42   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Vi bruker helst kyllingkjøttdeig, og vi har lomper og skjell/tubs. Noen ganger har vi pitabrød.
Ellers må jeg ha revet os, salat, tomat, agurk, mais, løk/vårløk, salsa (kjøper de glassene med tacosaus vi) og rømmedressing med hvitløk. Vi har i tillegg vanlig rømme og makaroni. (ungene og gubben vil ha makaroni)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 21:53   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

mais, cherrytomater delt i to, agurker, jalapeños, salsa, rømme, guacamole (hjemmelaget), paprika, revet ost (gjerne cheddar eller jarlsberg, hakket rødløk, og heller lefser enn skjell.

Kunne vært min taco - men sløyfer mais.

Forøvrig kan man ikke si at man ikke liker guacamole før man har smakt hjemmelaget. Den kjøpte smaker ertestuing syne jeg

I Mexico bodde jeg i den landsdelen som mange mente var kjent for den beste maten (og de peneste damene) - Der spiste vi Mixtas hos Jolanda flere ganger i uka - det var tortillas, grillet kjøtt og ost. På bordene sto det en salat laget av løk, koriander, chilli og tomat, guacamole, salsa og agurkskiver. Ingen slår denne.

Men taco slik vi kjenner den er vel tex-mex, så mexicansk mat kan vel ikke taes som utgangspunkt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 19:06   #20
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ingredienser i taco

Må ha:
Kjøtt og/eller bønnestuing. Guacamole (hjemmelaget), salsa, kesam, ost, rå grønnsaker. Tortillaer eller skjell.

Bonus:
Oliven, rå løk eller min løk/tomatsalat, ris, jalapeños

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no