Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-18, 00:42   #421
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Av de 101 kalendergavene er nå 96 i form an fire kalendre klare. De tre til Ukraina en pr unge og de to til jobb skal være klare på mandag. Det går seg til

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 00:43   #422
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har aldri vært så lite forberedt på adventstiden som det jeg er i år. 2/3 av barna bor ikke hjemme i år, så det årlige kalenderstresset er borte. Yngste valgte en sminkekalender, mellomste fikk pakkekalender i midten av november (den var enkel i år, hun trenger jo alt), eldste har jeg ikke sett snurten av siden oktober.
Vi har landet på hvor vi skal være (hjemme, som vanlig), og hvilke gjester vi får (mamma, som vanlig, og svigers). Pinnekjøttet ble vunnet i lotteri, og stjerner og lys kom opp i går.

Julegaver har jeg ikke begynt på, men jeg har i det minste tenkt litt. Sjokket kom da jeg googlet pulsklokka mannen ønsker seg, den koster 4 lapper. Han har vært snill i år (også), så vi får se. Utfordringen blir å få tak i de utsolgte Holzweiler-genseren som jentene ønsker seg, og å finne noe som faller i smak hos eldste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 00:59   #423
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

07-jenta her får hoverboard fra oss. Tvillingboren har, som han sparte til og kjøpte selv tidligere i år, og hun låner hans hele tiden. Han får mannens gamle smart-klokke (som ikke er veldig gammel, men pga mannens jobb får han alltid sånt for å teste ut, og har derfor som regel det nyeste), og trådløst headset. Har ikke kjøpt til 05-jenta enda, men det blir muligens airpods. Så har jeg organisert at 07-jenta får sin lenge etterlengtede Fjällräven Kånken fra besteforeldrene, mens 05-jenta får en pudderrosa, tykk Lanullva-genser. De venter sikkert at jeg skal foreslå noe til guttungen også, men jeg er usikker på hva. Enten ullundertøy + penger, eller en "offisiell" fotball (Champions league, Premier league, VM ...).

Kalenderen henger oppe, men mangler en pakke her og der. Resten kommer på i morgen. Stjerna er hengt opp i vinduet, og jeg har satt fram adventslysestake med fire lys i stua, og kalenderlys på spisebordet. Det tenner vi ved frokosten i morgen tidlig. Ekstra koselig siden eldstejenta har to venninner på overnatting. Jeg har laget pepperkakedeig som jentene skal få bake ut i morgen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-12-18 kl 01:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 07:53   #424
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har begynt å tenke, men ikke kjøpt en eneste en enda. Men det skal gå greit når jeg kommer i gang. Junior får årskort i slalombakken og mini får klær og bøker. Adventsstjernene er hengt opp og røkelsen brenner.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 09:46   #425
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

SÅ koselig å stå opp i dag! Forventningsfull 8-åring som gledet seg til å åpne kalender, og så kroet vi oss opp i sofaen og leste første kapittel i «Snøsøsteren». Synd det ikke er helg hele desember. Dagens aktivitet er pepperkakebaking.

Julegavehandel er satt på vent. Forstørrelse av konfirmasjonsbilde (til oss selv) sprengte budsjettet, så nå må jeg vente på desemberlønn.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 13:12   #426
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg trenger noen forslag til brettspill som kunne passe nevøen vår på 22. Han har visst Ryktet Går og Stor i kjeften. Noe annet som kunne falle i smak tror dere?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 13:26   #427
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg trenger noen forslag til brettspill som kunne passe nevøen vår på 22. Han har visst Ryktet Går og Stor i kjeften. Noe annet som kunne falle i smak tror dere?

Politisk ukorrekt
Risk
Ticket to ride

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 14:44   #428
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.874
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Takk for tips. Jeg tror Risk blir litt for langvarig, men de to andre er gode muligheter. Tar gjerne i mot flere tips.


Det var en vellykket 1. desember i dag. Julekalendergavene falt i smak og det var stor glede da det viste seg at Tøysenissen skal bo hos oss i desember. Han hadde med seg litt mer utstyr i år. I fjor var det bare en dør (med krans på) og stige. I år har han fått en liten postkasse, en dørmatte, en sekk, et par tresko og et juletre. Vi tyvstartet med høytlesing fra Verdens fineste julehistorier allerede i går kveld og det var så koselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 15:23   #429
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har vært på biblioteket og lånt "Alle tiders julespill". Så da blir det litt høytlesing i kveld.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 18:03   #430
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

I kveld skal jeg lese Snøsøsteren for yngste. Det var dagens kalendergave.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 18:17   #431
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

I dag har jeg handlet inn nesten alle gavene, og alle fire har gavekalender. Mannen har fått ølkalender, jeg fikk en utrolig flott en fra Rituals, og gutta får en kalender med litt av hvert i. Alt fra flaxlodd til 10 kr og plekter til gitar til boxere og bambustannbørster.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 18:26   #432
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Etter intens eksamens lesing tok jeg pause og satte på julemusikk og adventspyntet. Av 3 store plastbokser er nå 2 tomme og 1 er julepynt som kommer opp videre ut i desember.... også har jeg millioner røde lys igjen fra ifjor... så jeg brenner de heller nå i desember enn i januar.
Disney film nå snart og pinnekjøtt til mannen og meg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 18:46   #433
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jaja, har nå fått opp adventsstjerne og adventsstake. Kjøpt 5 kalendergaver til hver av ungene, og et par julegaver. "Artig" med adventsstjernen da, kjøpte ny, av svart treverk, men den lyser ikke som en stjerne så føler det var litt bomkjøp. Hva slags adventsstjerne har dere andre?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 18:54   #434
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Fant barna i stua tidligere enn vanlig i dag, de var spente på julekalenderen, selv om eldste mente hun bare måtte tisse. . Har vært på julemarked, laget pepperkakedeig til i morgen og brent 250 gr mandler, det siste er i hovedsak til meg selv. . Kjøpte inneplanter og laget dekorasjon sist søndag. Her har vi aldri vært så tidlig i rute.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 20:17   #435
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jaja, har nå fått opp adventsstjerne og adventsstake. Kjøpt 5 kalendergaver til hver av ungene, og et par julegaver. "Artig" med adventsstjernen da, kjøpte ny, av svart treverk, men den lyser ikke som en stjerne så føler det var litt bomkjøp. Hva slags adventsstjerne har dere andre?

Jeg har en hvit pappstjerne med "hullmønster" (hvor det er tynnere papir i hullene), kjøpt på Åhlens (hvis jeg ikke husker feil) for mange år siden. Nå finnes vel verken Åhlens eller denne stjerna lenger, men det er samme type som det finnes mange varianter av, overalt.

Fant et bilde fra 2013, har den samme fortsatt:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Stjerne.jpg (195,7 KB, 19 visninger)
__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 22:46   #436
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi har fått opp adventsstjernene i dag, og jeg har vært og skaffet lys til adventsstaken så jeg kan tenne den i morgen tidlig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 22:55   #437
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hengt opp adventstjerna og funnet frem adventstaken. Har også satt frem litt annet pynt men det syns jeg ble alt for tidlig. Er veldig sliten i dag så håper julefølelsen kommer litt etter litt. Har null kontroll på noe syns jeg.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 00:03   #438
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hang opp stjerna. Stakk den i kontakten bare for å sjekke før jeg la meg.
Beksvart.

Supert.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 01:13   #439
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Holzweiler-genseren jentene ønsker seg er ikke å oppdrive i hele føkkings Bergen. Nå har jeg saumfart internettet og finner den til eldste, men ikke til yngste.
Så mye for å støtte sentrumsbutikkene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-18, 01:27   #440
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er så glad for denne tråden, fint å finne inspirasjon til hva som må eller kan gjøres
Jeg her ryddet enormt mye i det siste. Ryddet, kastet, gitt bort og solgt- bonusen er at man får vasket samtidig. Så da blir det både ryddig og rent til jul Utrolig hva man sparer på!
I morgen tar jeg kjøkkenskapene, tok en snar titt inn i dem i dag og så både middagstallerkner og vinglass vi aldri bruker. De går til bruktbutikken.
I dag har jeg vært på julemarked og kjøpt et par julegaver der, kjøpte også flere gaver på polet. Denne jula blir det også gave på noen snille naboer som fortjener en klapp på skuldra
Julegjesten er invitert og har takket ja, julestjerner og adventsstaker er plassert og i morgen henger vi opp utelysene. Trivelig!

Lyppa er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no