Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kan man lage matmuffins uten egg?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 11:17   #1
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Rødme

Kan man lage matmuffins uten egg?

Jeg har satt i gang med Mims gode muffins hvor det skal være ett egg i røra (på 200gr hv.mel).
Men så ser jeg at jeg ikke har egg. Er det livsviktig i muffins?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:24   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man lage matmuffins uten egg?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:30   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man lage matmuffins uten egg?

Er det ingen som kan svare på dette?
Jeg har rørt sammen hv mel, bakepulver og salt og smeltet smøret.
Er det noen vits i å fortsette eller må jeg ha det ene egget for at det skal bli vellykket?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:28   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man lage matmuffins uten egg?

Har du oppskriften der på matmuffinsene til Mim? Fikk lyst å lage nemlig ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:34   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man lage matmuffins uten egg?

Jeg lagde dem uten egg, og de ble kjempegode.

Jeg hadde også kokt skinke i. De ble for salte, og da hadde jeg i mindre salt enn det står i oppskriften.

Gode muffins

200 g hvetemel
90 g smeltet smør
2 ts bakepulver
2 ts salt
80 g raspet gulrot
60 g raspet søtpotet (kan erstattes av gulrot)
125 g raspet cheddar
1, 3 dl melk
1 lett vispet egg.

Alt blandes, sett med to skjeer 12 muffins enten i store former eller rett på smurt plate. Stekes 25-30 minutter på 175 C.

Serveres varme med div ost. Særlig godt med krydderoster og andre smakssterke oster.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 13:22   #6
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Kan man lage matmuffins uten egg?

Jeg lager alltid uten egg.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no