Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på bacalao noen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-07, 10:22   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Oppskrift på bacalao noen?

Det skal jeg lage i morgen! Men trenger en god oppskrift.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:26   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på bacalao noen?

Jeg har ikke noen oppskrift i den forstand, annet enn at jeg vet hva jeg pleier å ha i.
Utvannet klippfisk
Hermetiske tomater
poteter i skiver
litt finhakket chili
litt tomatpure'
vann
hvetemel (som strøs mellom lagene for å få en litt fyldigere saus- bare bittelitt!)
pepper

Lar den koke i ca 2 timer.
Fisk og poteter legges lagvis med bittelitt mel imellom. Tomatpure' røres ut i litt av vannet.

Vet ikke om det hjalp noe jeg

  Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:26   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på bacalao noen?

600-700 gr klippfisk (må vannes ut et døgn før bruk)
10-11 poteter
1 boks tomatpuré
1 boks hermetiserte tomater
2 løk
4-5 ss olivenolje
Sort pepper etter smak

Skrell og skjær poteter i skiver (3-4 mm tykke)
Skrell og skjær løk i skiver
Del opp klippfisken i passende biter (3-4 cm store biter)

Ha olivenoljen i bunnen av en passe stor kjele, og legg ingrediensene lagvis i kjelen. Begynn og avslutt med poteter, og ha tomatpureen og tomaten på toppen. Kokes på svak varme til potetene er helt møre.
Serveres med godt brød og smør.

Du kan også ha i litt chili, men for barn kan det fort bli litt for sterkt, så det har vi ikke her i huset.

Dette er den enkleste bacalaovarianten, men også den beste.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 10:28   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Oppskrift på bacalao noen?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har ikke noen oppskrift i den forstand, annet enn at jeg vet hva jeg pleier å ha i.
Utvannet klippfisk
Hermetiske tomater
poteter i skiver
litt finhakket chili
litt tomatpure'
vann
hvetemel (som strøs mellom lagene for å få en litt fyldigere saus- bare bittelitt!)
pepper

Lar den koke i ca 2 timer.
Fisk og poteter legges lagvis med bittelitt mel imellom. Tomatpure' røres ut i litt av vannet.

Vet ikke om det hjalp noe jeg

Jeg glemte LØK ja - gåkke an å lage Bacalao uten løk!!!

  Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 12:23   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på bacalao noen?

Min pappa lager en herlig bacalao, den inneholder, i tillegg til de ovennevnte ingrediensene: en hel del extra virgin olivenoje (og veldig lite/kanskje ingenting vann), hermetiske paprikaer, hvitløk, og stenfrie, sorte oliven.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 13:20   #6
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på bacalao noen?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Min pappa lager en herlig bacalao, den inneholder, i tillegg til de ovennevnte ingrediensene: en hel del extra virgin olivenoje (og veldig lite/kanskje ingenting vann), hermetiske paprikaer, hvitløk, og stenfrie, sorte oliven.

det er disse ingrediensene jeg er vant med også. Tror jeg fant en oppskrift på nrk.no som jeg kan bruke.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-07, 15:23   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på bacalao noen?

Nam. Tror jeg må legge bacalao inn i neste ukes plan.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no