Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bakedilla

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 13:12   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Bakedilla

Borte vekk.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.

Sist redigert av Mamma Rosa : 03-08-07 kl 07:27.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:23   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakedilla

Mmm, de så gode ut! Synes marsipanlokket så kjempeflott ut jeg. (Nå er det bare rosene som gjenstår? )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:29   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakedilla

Ja, det var et fint marsipanlokk. Absolutt ikke min favoritt å jobbe med heller, men med litt flid og nøysomhet pleier det å gå bra. De ferdige marsipanlokkene fra Odense brukes en del her i heimen. Og nå har jeg fått øynene opp for sukkermasse. Den er kjempelett å jobbe med, og resultatet blir bestandig bra.

Den sjokoladekaken med sjokoladetrekk fikk tennene mine til å formelig løpe i vann! :sikler:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 13:46   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakedilla

SIKLE!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:55   #5
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakedilla

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Mmm, de så gode ut! Synes marsipanlokket så kjempeflott ut jeg. (Nå er det bare rosene som gjenstår? )

Takk for det!
Roser? Tror vi drøyer de litt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:57   #6
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakedilla

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Ja, det var et fint marsipanlokk. Absolutt ikke min favoritt å jobbe med heller, men med litt flid og nøysomhet pleier det å gå bra. De ferdige marsipanlokkene fra Odense brukes en del her i heimen. Og nå har jeg fått øynene opp for sukkermasse. Den er kjempelett å jobbe med, og resultatet blir bestandig bra.

Den sjokoladekaken med sjokoladetrekk fikk tennene mine til å formelig løpe i vann! :sikler:

Jeg kunne selvsagt brukt "ferdiglokk", men hadde lyst til å prøve selv.
Sukkermasse? Hva er det?

Sjokoladetrekket er bare utrolig godt!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:59   #7
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakedilla

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

SIKLE!!

Nemlig! ...og jeg som aldri spiste kaker før, pleide bare å bake og levere til de som ville ha.
Nå har jeg derimot begynt å like de fleste kaker. Skummelt.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 12:12   #8
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakedilla

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg kunne selvsagt brukt "ferdiglokk", men hadde lyst til å prøve selv.
Sukkermasse? Hva er det?

Sjokoladetrekket er bare utrolig godt!

Sukkermasse er rett og slett bare en hel masse melis blandet med eggehvitter og litt glukose (fåes på apotek). Dette knaes sammen til en tykk masse. Du kan også kjøpeferdig sukkermasse fra Cacas og farge den i ønsket farge.

Dælan. For en fin kake du har laget! Igjen.....

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 13:03   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakedilla

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Sukkermasse er rett og slett bare en hel masse melis blandet med eggehvitter og litt glukose (fåes på apotek). Dette knaes sammen til en tykk masse. Du kan også kjøpeferdig sukkermasse fra Cacas og farge den i ønsket farge.

Det må jeg prøve, takk for tips!

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Dælan. For en fin kake du har laget! Igjen.....

Takk!

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 11:06   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bakedilla

wow - den hjertekaken var fin
Baking av sånne kaker overlater vi til kjæreste som er konditor. Han lager verdens beste sukkerbrød, og de ser ikke ut som de frisbeene jeg lager...
Han har forsøkt å rettlede - du på piske piske piske piske piske piske egg og sukker, men jeg har ikke tålmodighet.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no