Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-23, 12:10   #121
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.593
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Tidligere eksentrisk, nå selvdestruktiv virker som helt helt kurant observasjon slik jeg ser det helt fra sidelinjen via media, ja. Selvsagt helt mulig det er mye jeg ikke det, men jeg synes den beskrivelsen virket passende.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 11:08   #122
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Måkenes oppførsel: dette har jeg hørt: måkenes habitater i naturen blir mindre, det blir mindre mat i sjøen, og de trekker inn til byen hvor det er lett å finne mat i søpla til folk (eller ut av hendene deres!). Relativt høye hus med flate tak = 4-stjerners fuglefjell.

Apropos fugl, jeg lurer på:
Hvorfor liker hunden min å rulle seg i fuglebæsj?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 11:15   #123
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på om jeg kommer til å fryse ihjel når vi lander i kveld i Norge. Sitter på Istanbul Airport og har vært fem uker i 47 grader, av og på. Det ryktes om 10 grader der hjemme...
Om ikke annet, så gleder jeg meg helt vilt til å sove i senga mi, dusje i dusjen min og sitte i en god sofa. Og jeg gleder meg til smågodt! Og Nespressokaffen min!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 11:17   #124
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Vi har hatt to måkeunger i bakgården på forsommeren. Foreldrene deres har vært _noe_ overbeskyttende, og jeg føler at jeg tidvis har krysset bakgården med livet som innsats. Men det er ingen annen måte å komme seg inn i rekkehuset vårt. Det kommer som regel måkeunger i bakgården hvert år, men normalt tar det kort tid før reven har tatt dem (vi ser reven hvis vi kommer hjem om natta).

Da vi kom hjem fra ferie hadde ungene heldigvis lært å fly. Men de har fremdeles tilhold i bakgården, så i dag var plattingen vår full av måkebæsj.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 11:44   #125
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.902
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg lurer på om jeg kommer til å fryse ihjel når vi lander i kveld i Norge. Sitter på Istanbul Airport og har vært fem uker i 47 grader, av og på. Det ryktes om 10 grader der hjemme...
Om ikke annet, så gleder jeg meg helt vilt til å sove i senga mi, dusje i dusjen min og sitte i en god sofa. Og jeg gleder meg til smågodt! Og Nespressokaffen min!

5 ukers ferietur?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 11:54   #126
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

5 ukers ferietur?

5 uker, ja.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 13:08   #127
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.160
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det blir jo stadig svartere hav i fjordene, det er kanskje det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 14:39   #128
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.515
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det blir jo stadig svartere hav i fjordene, det er kanskje det?

Så da tilpasser de seg gradvis en morelldiett? Interessant ... (det var en måkekommentar ja?) Kanskje de utvikler klør også snart, så de greier å holde seg fast i trærne? Det ser litt klønete ut når de sitter på de tynne greinene på de flate svømmeføttene sine, og begynner å skli nedover, og må flakse for ikke å falle ned.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-07-23 kl 14:45.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 19:02   #129
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.160
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det må se helt absurd ut, ja.

Jeg lærte da jeg kjørte gjennom vg3 biologi-pensumet, at evolusjon kan skje ganske fort, når det gjelder å tilpasse seg endringer. Særlig om det er litt stor genetisk variasjon i populasjonen, som det gjerne er i store populasjoner.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 22:16   #130
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

He he, de har jo klør allerede! Som de bruker til å fange fisk med. Eller pølser.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 22:19   #131
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Er ikke måler av de mest tilpassingsdyktige fuglene? Litt som luftens kakerlakker?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 22:37   #132
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

"luftens kakerlakker"?!
Jeg foreslår at vi alle leser Måken Jonatan, og har lesesirkel om den etterpå.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-23, 23:29   #133
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Måsen er rotter med vinger, spiser vafler og kebab ut av hendene til folk, i Tromsø ihvertfall. Nå dør de i hopetall pga fugleinfluensa, den vandrer sørover.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-23, 00:07   #134
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg har sett Oppenheimer filmen i dag. Og lurer på hvor nære sannheten den er?
Det er jo ganske nær fortid og mye er sikkert godt dokumentert?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-23, 10:56   #135
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.146
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Den er basert på en bok som skal være godt dokumentert, men jeg har ikke lest boka, så jeg vet ikke i hvilken grad filmen avviker fra den. Det «store» historiske - utviklingen av atombomben, fysikken i det, hvem som var med på hva, prosessen mot Oppenheimer, alt det geopolitiske - tror jeg skal være ganske korrekt. Mer personlige ting og hva folk faktisk sa til hverandre, både privat og i møter, er såklart sjelden dokumentert. Rådgiveren til Strauss er ikke en historisk person (an er vel der for at Strauss kan fortelle ham ting sånn at vi som publikum får det med oss), men ellers tror jeg alle som faktisk sier noe i filmen er ekte folk.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-23, 12:19   #136
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den er basert på en bok som skal være godt dokumentert, men jeg har ikke lest boka, så jeg vet ikke i hvilken grad filmen avviker fra den. Det «store» historiske - utviklingen av atombomben, fysikken i det, hvem som var med på hva, prosessen mot Oppenheimer, alt det geopolitiske - tror jeg skal være ganske korrekt. Mer personlige ting og hva folk faktisk sa til hverandre, både privat og i møter, er såklart sjelden dokumentert. Rådgiveren til Strauss er ikke en historisk person (an er vel der for at Strauss kan fortelle ham ting sånn at vi som publikum får det med oss), men ellers tror jeg alle som faktisk sier noe i filmen er ekte folk.

Takk! Det var et fint svar.


I dag lurer jeg på om vi har en Klimaendringer-tråd? Vi pleier jo å ha en samletråd om store ting som skjer og klimaendringene er kanskje det største.
Her er det meldt 100mm på 24 timer og vi er litt avventende til hva det kan føre til. Det har aldri skjedd før så vi vet lite om hvilke bekker som kan forventes å gå over hvilke bredder.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 09:32   #137
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Av og til får jeg briljante ideer. Som kanskje viser seg å ikke være så smarte lell da.
Akkurat nå kom jeg på noe, jeg overvintre en del planter på badet mitt, paprika, tomat, ingefær i tillegg til ta jeg dyrker agurk. Og nå tenkte jeg at å fange noen marihøner og ta dem med inn på badet må være genialt? Ja? ikke sant? Det er en kjempe god ide?!?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 09:56   #138
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.902
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvorfor jeg fortsetter å lese på Facebook-siden til Sanna Sarromaa.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 10:06   #139
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.211
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

nå tenkte jeg at å fange noen marihøner og ta dem med inn på badet må være genialt? Ja? ikke sant? Det er en kjempe god ide?!?

Det er helt sikkert en helt genial idé. Dessverre er jeg nok ikke like genial som deg, så jeg trenger å få forklart det geniale på en litt barnslig måte. Som om jeg var en 5-åring, gjerne. Jeg syns ikke jeg fant noen tips om hva det geniale bestod i her, men det er sikkert også fordi jeg er lite genial hva angår jordbruk.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-23, 10:59   #140
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.515
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

I dag lurer jeg på hvorfor Floksa tenker det er en god ide med marihøner på badet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no