Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-23, 21:29   #81
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Sønnen er på sydentur med kompiser. Skrev nå at han tror han har kommet inn på høyskole i Trondheim., fordi han tidligere har vært registrert med søknadsnummer men nå i dag står han registrert med studentnummer....
Det virker jo sånn? Det er fantastisk, så mor er veldig stolt nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 23:28   #82
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.592
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Aner ikke
Jeg blir litt sånn.... Får lyst å skule stygt, på de som ignorerer den store parkeringsplassen noen skritt unna og heller parkerer på de tre handikapp-plassene rett i tre for skoleporten.

Ja, jeg skulle jo også hente noen siste skoledag. Ja, det betyr sekk og to poser og tre løse jakker og to regnbukse. Og en trebåt. Men jeg klarer gå de ekstra 50 metrene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-23, 23:29   #83
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.592
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Sønnen er på sydentur med kompiser. Skrev nå at han tror han har kommet inn på høyskole i Trondheim., fordi han tidligere har vært registrert med søknadsnummer men nå i dag står han registrert med studentnummer....
Det virker jo sånn? Det er fantastisk, så mor er veldig stolt nå.

Hørtes lovende ut!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-23, 20:58   #84
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Microsoft har nylig begynt å påstå at filene på min private PC er fra internett og dermed utrygge å åpne. MS åpner filene, melder "Vær forsiktig - filer fra Internett kan inneholde virus...." og nekter meg å redigere dem. Dvs. jeg kan klikke på "aktiver redigering", men jeg blir gal og dritsur av å gjøre det hver gang.

Hvordan får jeg det bort som standard?

Jeg tipper årsaken er at jeg speiler PC-filene mot serveren vi har i heimen, men den har da ikke blitt behandlet som internett før.

(Til orientering, dette gjelder kun min private PC. Jobb-PCen er ikke sånn.)

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 07:48   #85
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg kom over en artikkel som tok for seg kjønn, kjøreadferd og ulykker. Gjensidige postet den på fjesboka og viser der til forskningen som ligger bak funnene. Så langt alt vel. Den har pådratt seg mange kommentarer fra menn, hvorav bekymringsverdig mange har reagert med at rapporten er feil. "Den tar ikke høyde for at menn kjører mer enn kvinner." Jo, den gjør det, det står til og med i Gjensidige sin ingress. Når det påpekes kommer neste: "Menn kjører de vanskeligste veiene".

Hvorfor er det så vanskelig å lese en åpen artikkel som lenker til en åpen forskningsrapport som beskriver nettopp det som dras opp som unnskyldning?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 12:49   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.160
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Da må man gidde å lese hele saken, vet du. Det er for mye forlangt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 12:51   #87
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da må man gidde å lese hele saken, vet du. Det er for mye forlangt.

Det finnes nok av de som har lest hele saken og likevel prøver å krangle på statistikken.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 14:43   #88
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.823
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Sønnen er på sydentur med kompiser. Skrev nå at han tror han har kommet inn på høyskole i Trondheim., fordi han tidligere har vært registrert med søknadsnummer men nå i dag står han registrert med studentnummer....
Det virker jo sånn? Det er fantastisk, så mor er veldig stolt nå.

Det høres sannsynlig ut! Er det master han har søkt? Opptak til bachelor er senere i jun.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 15:01   #89
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Da må man gidde å lese hele saken, vet du. Det er for mye forlangt.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det finnes nok av de som har lest hele saken og likevel prøver å krangle på statistikken.

Ja det har du dessverre rett i. De det gjelder bare vil ikke vite at menn gjør en ting dårligere (risikovurdering?) enn kvinner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 15:06   #90
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.585
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Tipper de hadde ment dette selv om de hadde lest hele saken. Eller i det minste «kanskje sant, men det gjelder ikke MEG! Jeg har full kontroll når jeg kjører i 150! Og orker ikke at kona skal kjøre, for det går så saaaaaakte.»

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 15:24   #91
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.873
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg syntes det var fredag I GÅR, og det var jo mandag.

Opprinnelig lagt inn av Nera

Hvorfor kan ikke folk bare følge reglene?
(1) I helga observerte jeg (og konfronterte) noen som parkerte på turnforeningen sin merkede parkering for deretter å gjøre noe helt annet. De løy så det rant av dem, og jeg ble oppriktig sur selv om jeg selvsagt ikke har noe mandat til å nekte noen noe som helst.
(2) I dag observerte syklet jeg bak en bil som kjørte mot skiltingen gjennomkjøring forbudt kun for å spare ett minutt i midlertidig oppsatt trafikklys.

Jeg kan også bli fryktelig sur på duster i det offentlige rom. Jeg var akkurat i Tyskland, hvor det jo er kultur for å kjefte på fremmede som Gjør Noe Feil og hvor jeg fikk to skyllebøtter på tre dager, og er vel alt i alt fornøyd med at det er mindre sånn her, så jeg prøver å bite det i meg. Men jeg har vel en liten tysker inni meg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 27-06-23 kl 15:35.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 15:45   #92
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tipper de hadde ment dette selv om de hadde lest hele saken. Eller i det minste «kanskje sant, men det gjelder ikke MEG! Jeg har full kontroll når jeg kjører i 150! Og orker ikke at kona skal kjøre, for det går så saaaaaakte.»

Du har helt rett, flere har lest hele saken og likevel bare "Jammen de har ikke tatt hensyn til "O" og når noen påpeker at joda, det har de, så er det "Jammen Y da". Snodig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 16:27   #93
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.772
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Hvorfor Ruter har på varme på bussen nå?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-23, 20:57   #94
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.002
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på om jeg skal begynne på crossfit eller ikke. Jeg tror jeg har lyst, og jeg har egentlig en treningsbakgrunn som er perfekt for å starte, men jeg kan selvsagt ikke alt av håndstående pushups osv, og liker ikke egentlig gruppetrening.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-23, 13:13   #95
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg lurer på om jeg skal begynne på crossfit eller ikke. Jeg tror jeg har lyst, og jeg har egentlig en treningsbakgrunn som er perfekt for å starte, men jeg kan selvsagt ikke alt av håndstående pushups osv, og liker ikke egentlig gruppetrening.

Har du lyst, så prøver du. Liker du det ikke kan du alltid slutte.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-23, 17:01   #96
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Som kasserer i en bitteliten organisasjon får jeg beskjed fra fylkeskommunen at skal vi få støtte må vi sende EHF-faktura. Hva er det og hvordan lager jeg noe sånt?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-23, 21:24   #97
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.456
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Som kasserer i en bitteliten organisasjon får jeg beskjed fra fylkeskommunen at skal vi få støtte må vi sende EHF-faktura. Hva er det og hvordan lager jeg noe sånt?


EHF er en standard for å sende fakturaen digitalt rett inn i kundens regnskapssystem. Det benyttes primært av større selskaper og organisasjoner. Bedrifter som ønsker å motta fakturaer digitalt melder seg inn i et sentralt registrer som heter ELMA. De som har mulighet til å sende EHF-faktura sjekker om kunden finnes i ELMA før de bestemmer format på fakturaen.


Klarer du å få laget faktura som pdf? I så fall skal det være mulig å sende den som vedlegg på epost til regnskapssystemet. Spør om de har en EHF-epostadresse du kan prøve å sende til.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-23, 21:28   #98
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Takk for forklaringen. Jeeg har et vagt minne av å ha laget noe sist gang vi fikk støtte, da hadde de en nettside som vi kunne bruke til å lage faktura. Jeg ser hva jeg får til på lørdag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-23, 07:20   #99
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Tror det står i tildelingsbrevet at du også kan sende faktura som pdf på e-post? EHF-faktura sendes elektronisk fra regnskapsprogram, hvis man har et.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-23, 15:38   #100
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.956
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror det står i tildelingsbrevet at du også kan sende faktura som pdf på e-post? EHF-faktura sendes elektronisk fra regnskapsprogram, hvis man har et.

Jeg klarte ikke finne noen sånn info i tildelingsbrevet. Jeg får sjekke i kveld eller i mårra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no