Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korona og økning i hyttemarkedet

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du endret ønske om å eie hytte under corona?
Ja, jeg har endret meg og ønsker nå å eie hytte 10 7,35%
Ja, jeg har endret meg fra å ønske å eie til ikke å ønske å eie 0 0%
Uendret. Jeg har alltid ønsket å eie 22 16,18%
Uendret. Jeg har aldri ønsket å eie 50 36,76%
Jeg eier allerede hytte(r), og vurderer ikke å selge 44 32,35%
Jeg eier allerede hytte(r), men vurderer å selge 3 2,21%
Pinnebrød 7 5,15%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-21, 23:48   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Korona og økning i hyttemarkedet

Flere aviser har meldt om stor økning i hyttepriser, og E24 skrev denne saken Corona-rally i hyttemarkedet.

Har du kjøpt hytte i denne perioden? Har du vurdert det?

Så tenkte jeg skulle ta en uhøytidelig spørreundersøkelse om du har endret ønsket om å eie hytte etter et år med corona, ingen reiser og ikke nødvendigvis en umiddelbar løsning på nettopp det å reise (da i utgangspunktet til utlandet).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 23:53   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Jeg kunne muligens tenkt meg en hytte som ikke er så langt unna, men det tillater ikke økonomien. Vi har større ønske om større leilighet.
Vi reiser uansett bare i sommerferien og da benytter vi oss av familiens sommerhus lenger nord i landet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 23:57   #3
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Vi hadde begynt å tenke på fjellhytte før koronaen kom. Nå ligger det på is for hytteprisene er spinnville.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-21, 23:59   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Har ikke og ønsker heller ikke. Har tilgang på leilighet på fjellet, men bruker ikke muligheten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:08   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Har hytte med 2 eiere til. Vurderer innimellom å selge, og kjøpe ny egen. Så pinnebrød.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:13   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Jeg har drømt litt av og på om hytter og torp og har stått i kø for kolonihage i en eeeeevighet. I fjor var første gang vi ble invitert på visning, og etter beregningene skulle vi nok under normale tilstander få kjøpt en i fjor, men det skjedde ikke. Vi hadde egentlig tenkt å vente ett år til med å begynne å melde interesse for visninger, men siden vi så at det kom til å bli noen hjemmesomre så ble det med ett mer aktuelt. Og sånn tenkte tydeligvis veldig mange andre også.

Drømmen om torp i Sverige eller sommerhus i Danmark ebbet litt ut, kan man si.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:14   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Ønsker ikke og ønsket ikke før korona. Har hatt noen blaff nå og da med at hytte hadde vært deilig, men i praksis vet jeg at det ikke er mulig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:21   #8
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Har arvet hytte ved sjøen med søsken. Tenker vel å selge den etter hvert som familiesituasjonen tillater det (av respekt for mine foreldre så skjer det ikke nå). Mannen ønsker seg en hytte på fjellet innen 1,5 times kjøreavstand, og vi tenker på det. Er dog ikke villige til å betale coronapris for en hytte nå, og kanskje oppleve at markedet daler betydelig om bare noen få år på grunn av reisemuligheter og dårlige vintre. Jeg vil helst reise ut av Norge når jeg kan.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:45   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har aldri villet ha, og vil ikke nå heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 00:47   #10
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Corona og økning i hyttemarkedet

Vi kjøpte hytte i 2007, og båt i 2019 så vi var allerede godt dekket for hjemmeferier pre korona.

Vi var inne på tanken om å selge hytta for noen år siden da den ble mindre og mindre brukt etter som gutta vokste opp. Vi ble kraftig nedstemt, og da svigers tilbød seg å betale alle mnd. utgifter+en symbolsk månedsleie slo vi til. De hater å sitte stille, og etter at de solgte huset sitt for noen år siden har de ingen eiendom som trenger vedlikehold. Nå har de hytta vår å pusle med, og de elsker det. Vinn vinn for alle parter.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 01:01   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Vi kjøpte hytte ved sjøen i 2006. Vi er der masse hver vår/sommer/høst og elsker det. Nå har jeg superlyst på hytte på fjellet. Foreldrene mine har en hytte i en fjell- og skikommune, som jeg kan bruke så mye jeg orker, så jeg kommer ikke til å kjøpe.

Men hvis jeg vinner storgevinst i Lotto ...

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 01:12   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Vi har kjøpt. Ikke hytte, men leilighet på fjellet som bygges i løpet av året.

Vi har vurdert å kjøpe i mange år, men har prioritert reiser. Nå har vi innsett hvor avsindig mye penger vi reiser for, og har valgt å oppgradere det nåværende krypinnet til leilighet.
Mulig vi angrer, men i så fall selger vi igjen. Vi er ikke redd for å selge med tap, for leiligheten har familievennlig pris og ligger i et populært område like ved et stort skianlegg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 01:20   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har hytte ved sjøen i Sverige. Nyter godt av det for tiden kan man si. Ikke vært der på et år, og nå mister jeg den i forbindelse med samlivsbrudd.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 01:31   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Vi har leilighet i utlandet. Vurderte å selge den når valutaen smalt i taket mars 2020. Vi la den ut, fikk masse bud og iskalde føtter. Fant ut at den har høyere personlig verdi enn pengene vi kunne få for den.

Har hatt hytte på fjellet, det kommer jeg ikke til å skaffe meg igjen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 02:05   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har kjøpt meg hytte ...

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 02:35   #16
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har sommerhus ved sjøen som vi har arvet sammen med søsken og tilgang til hytte på fjellet. Holder i massevis, vi er på hytta på fjellet maks tre ganger i året. Orker ikke mer vedlikehold og ansvar og opplever lite glede i å eie ting, og setter stor pris på å kunne bruke feriene på å reise til helt nye steder. Hvis vi hadde hatt masse masse ekstra penger kunne vi nok hatt en hytte på nærmeste skisted, men da måtte vi satt bort absolutt alt av forefallende arbeid og måking, etc. Og så hadde vi sikkert lånt bort hytta mesteparten av tiden uansett, for en tom hytte er for meg helt meningsløs.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 02:53   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Vi har hytte fra før , men den er litt langt unna og derfor vurderte vi å leie en hytte på åremål , men prisene er spinnville der også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 02:58   #18
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Har ikke hytte og vil ikke ha hytte.

Jeg har mer enn nok ansvar med å eie enebolig med stor tomt. Alt annet vil jeg leie og bare besøke uten å ha ansvar for noe som helst.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 03:05   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Vi skaffet (=kjøpte) hytte i 2003 og har ingen planer om å selge den eller skaffe noe annet. Den er langt unna og egner seg ikke til helgebruk, vi elsker den uansett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-21, 07:27   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona og økning i hyttemarkedet

Jeg har alltid ønsket meg hytte, det har ikke endret seg. Kommer ikke til å ha muligheten på sikkert tjue år, så det utgår nok uansett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no