Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-12, 18:26   #21
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Jeg gjør som Trøtt, slumper litt og etterfyller med vann om jeg ser den blir for tykk. Men bruker ikke i nærheten så mye vann.

Bruk enda litt mindre vann, så heller du heller i litt mer vann (eller melk) mot slutten om du ser den blir veldig tykk.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 18:29   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Jeg slumper alltid.
Ca 1/3 gryn og 2/3 melk.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 18:39   #23
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Hvor fort det damper av avhenger veldig av overflaten, så jeg tipper mengdeanvisningene sikter seg inn mot at man i hvert fall ikke skal rekke å tørrkoke kjelen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 18:43   #24
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.651
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Jeg tar 1 dl gryn + 1,5 dl væske (melk og/eller vann) ca 2 min i mikroen = perfekt resultat.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 18:48   #25
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

På min pakke står det 2 dl gryn til 5 dl vann pluss litt salt, jeg lager halv porsjon, 1 dl gryn, 2,5 dl vann, blir perfekt havregrøt etter 3 minutter!

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 18:55   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.236
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Og for å avspire: havresuppe med sukker er kjempegodt

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 23:15   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.457
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

På min pakke står det 2 dl gryn til 5 dl vann pluss litt salt, jeg lager halv porsjon, 1 dl gryn, 2,5 dl vann, blir perfekt havregrøt etter 3 minutter!

Jepp, det samme gjør jeg. Og den blir tykk og fin!

Har nettopp gjenoppdaget havregrøt. Kjempegodt!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-12, 23:21   #28
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Enklere: en kopp havregryn, en kopp melk og en kopp vann.
Salt til slutt etter koking.
Ved å bruke kopp slipper du å styre med dl-mål og vekt og gram og tull.
:enkle er det beste:

Og så sukker og kanel med en smørklatt på toppen til slutt, da.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 00:03   #29
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Jeg bruker alltid 3,5 dl vann istedetfor 5, og da blir den passe.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-12, 00:08   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor blir ikke havregrøten min tykk?!

Kok litt lenger og la den avkjøle seg litt etterpå, så tykner den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no