Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket Canon-kamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-12, 09:23   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Den er ikke ubrukelig. Men det er ikke et GODT objektiv. Det tar bilder. Og ja veldig praktisk. Jeg bruker aldri objektiver under 50. Burde nok kjøpt meg en 17-40 eller noe sånt men med fullformat klarer jeg meg godt med 50 og over.

18-200 er det som kalles ferieobjektiv. Alt i et. Veldig praktisk men man taper optikk i det. Jo større brennvidde slingring man har på objektivet jo dyrere må man før man får et godt. Derfor er fastobjektivene billigere. Du må nesten opp i 9000 for å få et sånt objektiv med en viss kvalitet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:31   #22
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Man kan jo velge flere på fotovideo ser jeg. Prisen forandrer seg etter hvilket objektiv man velger.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:32   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Sigma 17-50mm F2.8 OS er et godt objektiv. De andre er greie objektiver.

Om du har 18-135 så unngår du jo hvertfall det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:53   #24
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Nei, jeg har 18-55 som fulgte med når jeg kjøpte kameraet, og et 55-200.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 09:58   #25
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Hvem av de bruker du mest?
Hva tar du bilder av?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 10:32   #26
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hvem av de bruker du mest?
Hva tar du bilder av?

Bruker absolut 55-200 mest. 18-55 tar jeg bare med meg hvis jeg vet jeg må stå nærme for å fotografere.
Men av og til savner jeg mer i zoom og at langlinsa ikke går lenger ned, altså under 55.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 10:41   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Tar du bilder av barn, natur, fugler ?

18-200 er jo det mest praktiske men som sagt så blir det som et bilsete som går fra 9-36kg. Det blir sånn halveis godt i hele området istedenfor veldig godt der du trenger det.

Jeg bruker som sagt bare 50mm. Jeg bruker fotzoomen og flytter på meg hele tiden. Jeg tar mest bilder av barn i lek, andre mennesker, og en del natur. 70-200 bruker jeg om jeg vet jeg ikke kommer så nærme som mulig.

Man får nemlig fordreininger i bilde ved å bruke vidvinkel eller tele. For å unngå fordreininger bør man holde seg rundt 50. Men ikke alltid de er så veldig synlige.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 10:54   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Barn og natur.
Jeg syns det er enklere å få fine bilder av barn hvis jeg står på avstand. Mine blir så tilgjort når de vet jeg tar bilder av de. Mulig jeg er lat også altså.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 11:05   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Det har vi et viktig poeng; jeg kan ikke flytte noe særlig på meg. Jeg må ha zoom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 12:28   #30
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.944
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Største forskjellen er prisen, 600d har ramlet en god del pris siden den kom noe 550d ikke har gjort.

Jeg synes det er vesentlig at man kan tilte skjermen på 600D. Det kan du ikke på 550D. Vi bruker den funksjonen mye.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 19:44   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket Canon-kamera?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes det er vesentlig at man kan tilte skjermen på 600D. Det kan du ikke på 550D. Vi bruker den funksjonen mye.

Ja den funksjonen glemte jeg . 2 ting for å gå for 600 en 550, skjermen og prisen

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no