Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-20, 10:32   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Jeg er blitt alene om et vedlikeholdskrevende hus, og tilhørende hage. Det er pinlig å innrømme at jeg ikke har peiling. Jeg har nå nettopp gitt opp forsøket på å skru en skrue inn i veggen. Er det noen som kjenner til om det finnes kurs for elementære handyskills? Bruke borr og drill og sag, hvordan pusse ned kjøkkenbenken, hvordan henge opp en lampe osv?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 10:52   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

YouTube. Seriøst.

Der får du tips om riktig utstyr, metoder og framgangsmåte. Det er faktisk utrolig mye god kunnskap der ute, og spesielt på sånne ting.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 10:53   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Kurs kjenner jeg ikke til, men YouTube er din venn i alt slikt. Google «how to use a screw driver», og jeg er ganske sikker på at det finnes en video om akkurat det du lurer på.

Tøft at du velger en slik tilnærming til utfordringene. Masse, masse lykke til!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 11:11   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

YouTube, ja, der er alltid svaret. Jeg fikk i tillegg en kompis til å se på hva jeg burde ha av verktøy for å kunne overleve sånn cirka alene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 11:13   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Eller gode venninner kan komme innom på kaffe og gi et minikurs i materialundersøkwlse, gipsplatens lunefullhet, din venn stenderne og mollyplugger.

Ikke så elegant som YouTube, da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 11:41   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Stenderfinner, om du har gipsvegger.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 11:53   #7
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Learning by doing.
Jeg er veldig lite handy, men har måttet ta litt mer tak når vi nå pusser opp. I fjor lærte jeg meg både å flislegge og kappe. Brukte youtube og fikk hjelp og støtte av mannen. Oppdaget at godt verktøy gjør jobben mye lettere, at det hjelper med heiagjeng og at det fins mange gode tips der ute på nettet. I tillegg vokser selvtilliten i takt med gjennomføring. Og det er lov å feile! Lykke til!

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 13:11   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

YouTube, venninner som kan lære deg om lunefulle gipsplater, og ikke minst: øvelse gjør mester. Eller, om ikke mester, så blir man i hvertfall ganske fort komfortabel med verktøy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 13:26   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Det er bare å hive seg uti det. Jeg er singel, og klarer "alt" selv. Jeg måtte bare prøve å finne ut av ting, og nå som YouTube finnes, er det jo en drøm i forhold til på 90-tallet, da jeg flyttet hjemmefra.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 14:04   #10
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

YouTube.

Jeg har lagt ca 200 kvm gulv, montert kjøkken, skåret benkeplaten, malt alt av vegger, kun ved hjelp av YouTube denne høsten. Ta deg god tid.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 14:15   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

YouTube. Og spør en venn om å forklare/vise. Jeg har lært meg å bli handywoman, ved hjelp av prøving og feiling og en god del stahet og trass. I høst skiftet jeg kledning på garasjen etter at noen var så dumme at de sa at det kom jeg aldri til å klare selv. Watch me!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 14:26   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Det er vel nettopp slikt man har FP til? (Og YouTube og Pinterest. Alt finnes der.)

Du må tørre å prøve (og å feile), så kommer du til å lære etterhvert. Og å jukse der du kan. Vil ikke skruen i veggen - gi den et kakk med hammeren først så du får den litt inn, og så skru (og legg masse vekt på drillen). You can do it!

(Jeg synes det er kjempegøy med verktøy og oppussing, og vet godt at ikke alle synes det, men det er nyttig å kunne en del i hvert fall.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-20, 19:34   #13
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Det viktigste med å skru ting i vegger er å vite hvilken vegg det er. Gips, mur, spon, panel?

Ellers heier jeg på youtube + innleid hjelp. Jeg kan litt forskjellig (han jeg var gift med var langt unna handy), og er igrunn interessert i å lære meg flere ting, for jeg liker å gjøre selv. Men har en travel jobb og ønsker ikke bruke døgnet rundt på ting jeg bør og må, så det er ikke alt jeg tenker at jeg behøver å klare selv.
Akkurat skruer i vegg er veldig greit å fikse, da. Heia deg!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 09:23   #14
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Hvis dere skal henge opp bilder eller lignende i gipsvegger, slår jeg et slag for denne kroken om dere vil ha bilder hengende der det ikke er stender.

https://www.clasohlson.com/no/Herkul...krok/p/31-4620

Jeg har hengt opp de fleste bildene mine, inkludert et stort maleri med treramme, og det henger godt!

Etterlater bare et liiite hull som er lett å fikse ved evt. flytting eller sånn.

Youtube er min venn, og gode venner likeså.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 12:10   #15
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Svigerfar som er byggmester og superhandy sverger til youtube når han skal lære noen nye triks, jobbe med et nytt materiale eller verktøy han ikke har vært borti før.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 13:20   #16
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Jeg bruker borrelåsopoheng fra Clas Ohlson for å henge opp bilder på gips. Tåler opptil 5 kg. Skal finne link.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 13:21   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg bruker borrelåsopoheng fra Clas Ohlson for å henge opp bilder på gips. Tåler opptil 5 kg. Skal finne link.

Denne typen: https://www.clasohlson.com/no/p/44-3458-2

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 13:29   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Jeg tenker venninner og champis. For alle livets utfordringer, egentlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 13:47   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Denne typen: https://www.clasohlson.com/no/p/44-3458-2

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Hvis dere skal henge opp bilder eller lignende i gipsvegger, slår jeg et slag for denne kroken om dere vil ha bilder hengende der det ikke er stender.

https://www.clasohlson.com/no/Herkul...krok/p/31-4620

Takk for smarte tips, spesielt den der kroken ser veldig hendig ut.

Jeg har bodd i leiligheter med murvegger de siste ti år, så er en kløpper på murboring og oppheng. Men nå har jeg ett rom med gipsvegger, som jeg syns er noe herk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-20, 18:34   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan kan jeg lære å bli handywoman?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker venninner og champis. For alle livets utfordringer, egentlig.

Agreed.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no