Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Reise bort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-14, 00:26   #1
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Reise bort?

Er det innafor å reise bort? Antar minstemann blir illsint? Men hvis vi lover å lage en familie-halloweenfeiring på hytta?

Det er planleggingsdag, og det er ikke så ofte vi har anledning til å ha sånne halvlange helger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:47   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?|

Klart det er lov!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:47   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?|

Vi reiser bort hele jula, til et sted uten tv og Internett. Tror eldste her blir rimelig frustrert når det går opp for ham.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 00:58   #4
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Reise bort?|

Det må jo være lov! Bruk helga på hytta, Halloween stemning på hytte burde jo igrunn være bonus!

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 01:01   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?|

Mumiepølser, godteskattejakt og en film. Blir nok en fin kveld, men det er lite som slår det å gå med kompisene. Jeg tror vi må legge det fram smart, for det blir ikke hyggelig for noen om det blir remjing en hel dag. Storesøster har allerede takket ja til hyttetur. Hun skipper en stor halloweenfest, som visstnok ikke var så nøye for henne.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:05   #6
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise bort?|

Ja, det er helt klart innafor. Det høres ut som det blir en trivelig helg or både store og små.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:14   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.977
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise bort?|

Jeg vurderer det samme, og vet at snuppa kommer til å bli rasende. Men nå har det vært utrolig mange helger hvor vi har gjort "deres" ting. Det må være til å leve med at hytta ikke alltid får sistepri.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:18   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise bort?|

Jeg hadde ikke nølt. Ungene kan ikke få med seg alt. Sånn er det bare.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:30   #9
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise bort?

Jeg går mot strømmen. 1 stk barn født 2003 har overbevist meg om at det overhode ikke er tilgivelig om hun går glipp av Halloweenparty m/overnatting sammen med venninnene. (Og har vist meg x antall meldinger ila helgen om hvor komplisert det blir hvis hun blir borte (profesjonelle dramaqueens).

Så nei, jeg innser jo at Halloween har blitt til noe veldig stort, like it or not.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)

Sist redigert av Lisa : 20-10-14 kl 08:44.
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:34   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise bort?

Det hadde ikke vi gjort. Eller rettere sagt, det gjør vi ikke. Vi skal ha en langhelg den helgen og velger å dra på lørdag og komme hjem tirsdag, slik at ungene får med seg Halloween først. De gleder seg jo i ukesvis til dette og gidder ikke skrive julegaveønskelister en gang før Halloween er over, for jul er så lenge til.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:38   #11
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise bort?

Det kommer an på hvilke tradisjoner barnet/barna selv har for Halloween, synes jeg. Mine har ikke vært vant til å gå rundt og ringe på dører på Halloween (bor sånn til at det er mange som ikke markerer dagen), men om barna i huset er vant til å gå med venner og samle haugevis med godteri, så er det vel såpass mye forventning i forkant og prat i etterkant at det kan bli en større nedtur for barnet enn voksne klarer å sette seg inn i? Jeg går ihvertfall i fella å tenke at Halloween ikke er så viktig fordi jeg selv ikke har tradisjoner med dagen - men jeg skjønner jo at det kan sammenlignes med 17. mai da jeg var liten. Hadde jeg blitt tatt med vekk fra byen og 17. maifeiring som liten, ville jeg blitt veldig skuffet.

Men om dette med å gå rundt ikke er så viktig og man lett kan kompensere med ekstra Halloweenkos på hytta, så ville jeg definitivt ha reist.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 20-10-14 kl 10:12.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 09:38   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?

Her har vi ikke noen lokale tradisjoner i gaten vår, men har startet med fester for klassen til eldste, blir andre året i år. Det er dog på torsdagen, nettopp for at de som har egne tradisjoner, reiser bort etc. skal kunne gjøre det uten å gå glipp av den moroa. Jeg hadde glatt reist bort for helgen jeg.

Vi reiser mest sannsynlig bort i julen, til noe helt annet enn vinter og sne. Vet ikke helt hvordan barna vil reagere på det, men jeg orker ikke tanken på jul hjemme i år, så ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 23:18   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise bort?

Ja, jeg synes det er innafor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:50   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise bort?

Det hadde vært en skjebne verre enn døden for vår eldste. Hun har snakket om Halloween siden jul, og hvis vi i det hele tatt hadde foreslått noe som innebærer at hun ikke får gå rundt sammen med andre utkledde venninner og kjent på stemningen og alt kvelden handler om for henne hadde det vært utrivelig her i ukesvis.
Så nei, jeg hadde ikke gjort det.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 09:02   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?

Jeg har klart å selge inn at vi har "halloweenfest" på hytta. Jeg vet ikke om det har gått inn at han går glipp av Halloween her hjemme.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 09:15   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise bort?

Lillesøster hadde ikke tilgitt oss om vi hadde reist bort på Halloween, hun har gledet seg i flere måneder allerede. Men unger er forskjellige, for storebror hadde ikke brydd seg det grann om vi reiste på hytta den helgen, faktisk tror jeg han ville foretrukket det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 09:57   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?

Jeg tenker det kommer helt an på hvor mye det betyr for ungene. Her hadde det i utgangspunktet vært krise. Halloween er virkelig en viktig dag for LilleVenn. Nå ser det dessverre ut som om det blir en stor nedtur i år Kristengjengen her starter opp med Hallo Venn og det ser dessverre ut som om mesteparten av vennene hennes blir med der istedet

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 19:45   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise bort?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg tenker det kommer helt an på hvor mye det betyr for ungene. Her hadde det i utgangspunktet vært krise. Halloween er virkelig en viktig dag for LilleVenn. Nå ser det dessverre ut som om det blir en stor nedtur i år Kristengjengen her starter opp med Hallo Venn og det ser dessverre ut som om mesteparten av vennene hennes blir med der istedet

så leit! Vi har invitert til fest her hjemme for noen jenter, men flere av de får ikke lov å gå på dørene........det var lo litt av vitsen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:23   #19
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.890
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

så leit! Vi har invitert til fest her hjemme for noen jenter, men flere av de får ikke lov å gå på dørene........det var lo litt av vitsen.

Ja, det er dumt nå foreldrene ødelegger moroa

Jeg håper at hun får med seg et par av venninnene til å gå, så kan de heller ha en liten fest her hjemme etterpå. Med godteri og 'skummel' film.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 22:59   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise bort?

Mine går glipp av Halloween i år, det er KRISE for eldste som ikke får dra på fest (men sutringa gikk fort over, så regner med det går fint), og minste som heller ikke får dra på fest er storfornøyd med å bli lovet godteri, så da er det greit.

Vi skal ikke bort, men bestemoren, som ikke har oversikt over nymotens merkedager, har bestillt billetter til et annet arrangement den dagen. Jeg er egentlig strålende fornøyd, slipper alt maset med kostymer og godis og gresskar og sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no