Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

[Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Rund dag vs konfirmasjon?
Femtiårsdagen, of course (begrunn gjerne) 26 17,33%
Konfirmasjonen, selvsagt (begrunn gjerne) 118 78,67%
Ostepop 6 4,00%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-13, 23:21   #41
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg tror barnet er fornøyd så lenge det kommer gave.

Men foreldrene ble litt lei seg. Det kommer også jubilanten til å bli.

Jeg var sikker på at vår konfirmant bare brød seg om pengene, men han var virkelig overraskende opptatt av gjestene. Han er vanligvis ingen selskapsløve, men i egen konfirmasjon virkelig blomstret han. Så, ikke undervurder konfirmanten

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:27   #42
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I mitt hode; barn trumfer (stort sett) alltid voksne.

Slik tenker jeg også.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:55   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Siden jeg er så økonomisk anlagt (noen vil nok kalle meg gjerrig), ville sparte reisekostnader gjort at jeg valgte arrangementet i den byen jeg bodde og at vi kunne sove hjemme (jeg sover ikke bra på hotell).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:56   #44
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Men konfirmasjoner er jo gjerne tidlig på dagen, lar de seg kombinere?
Eller blir det senere siden det er lørdag?

Konfirmasjonen hadde vunnet her. Mannen kombinerte utdrikningslag i Oslo en lørdag med konfirmasjon i Bergen søndag. Han måtte fly fra Torp.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 23:58   #45
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.836
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg hadde valgt konfirmasjonen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 00:05   #46
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

ville sparte reisekostnader gjort at jeg valgte arrangementet i den byen jeg bodde og at vi kunne sove hjemme

Alle gjestene bor privat hos jubilanten.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Men konfirmasjoner er jo gjerne tidlig på dagen, lar de seg kombinere? Eller blir det senere siden det er lørdag?

Ja, middagen blir om ettermiddagen/kvelden og lar seg ikke kombinere.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 05:35   #47
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Konfirmasjon. Fordi det er barn involvert (som i at barnet er hovedperson i arrangementet) og fordi man er barnets fadder.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 06:02   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Det er nok snakk om en favorittfadder. Jeg stemmer for komf. Jubilanten kan trakteres i et sololøp.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 06:23   #49
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Vanskelig valg.
Tror jeg hadde valgt konfirmasjonen siden det er fadderbarn, og man liksom har "forpliktet" seg til dette i dåpen.
Så hadde jeg forklart dette for 50 åringen, og beklaget at vi først hadde sagt ja.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 06:25   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Faddergreia er avgjørende! Hadde det vært "en niese" hadde bursdagsinvitasjonen trumfet, men er man fadder blir det litt annerledes.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 07:40   #51
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Er det slik at barna deres skal med på weekendturen og de ikke er bedt i konfirmasjon?


Sist redigert av Isa : 05-03-13 kl 08:19.
Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 07:44   #52
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Dette vil jeg si er en av de veldig få gangene da "takket ja først" argumentet ikke trumfer. Som flere her sier: konfirmasjonen er første gangen den unge har et voksent selskap der de står i sentrum og da er det fint om faddere er tilstede. Femtiåringen kan dere feire ved en annen anledning.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:16   #53
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Dette vil jeg si er en av de veldig få gangene da "takket ja først" argumentet ikke trumfer. Som flere her sier: konfirmasjonen er første gangen den unge har et voksent selskap der de står i sentrum og da er det fint om faddere er tilstede. Femtiåringen kan dere feire ved en annen anledning.

Enig. Sammen med argumentet om at et barn trumfer en voksen.

Jeg er 100% overbevist om at 50 åringen forstår at dere må velge konfirmasjonen sålenge dere er faddere.

Vet begge parter at dere er dobbeltinvitert?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:19   #54
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg stemte 50 års dagen, i hovedsak fordi jeg leste HI feil og trodde dere hadde fått innvitasjonen til konfirmasjon 6 uker før, og det synes jeg var lovlig kort tid.

Så da ombestemmer jeg meg, og holder med konfirmasjon jeg også. Hadde det vært hos oss hadde jeg også vurdert å dele familien slik at jeg og mannen gikk i hvert vårt selskap.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:21   #55
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg blir femti i løpet av de nærmeste årene, og jeg kan forsikre om at vi godt voksne mennesker har stor forståelse for at konfirmasjon er en større anledning enn en femtiårsdag. Eller, jeg kan vel igrunnen bare snakke for meg selv, men jeg tror jo det er sånn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:24   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg ville valgt konfirmasjonen fordi jeg syns det er en større anledning, og det tror jeg at jeg ville gjort uavhengig av fadder-spørsmålet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:43   #57
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Jeg syns ikke dette er et vanskelig valg i det hele tatt. Konfirmasjonen trumfer helt klart en bursdag.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:47   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg ville valgt konfirmasjonen fordi jeg syns det er en større anledning, og det tror jeg at jeg ville gjort uavhengig av fadder-spørsmålet.

Enig, hvis det var en konfirmant i nær familie eller som en er fadder til. Hvis det var en konfirmant en knapt hadde møtt og ikke hatt noe med å gjøre, hadde jeg valgt femtiårsdagen. Vi ble bedt i konfirmasjonen til datteren til min manns kusine engang, som ingen av oss har noen som helst kontakt med. Det blir noe annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 08:53   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Konfirmasjon der man er fadder til konfirmanten trumfer bursdag. Synes jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 09:08   #60
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Skikk og bruk] Hva trumfer - 50-årsdag eller konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Er det slik at barna deres skal med på weekendturen og de ikke er bedt i konfirmasjon?

Ja. De er informert om første invitasjon og gleder seg veldig.

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Vet begge parter at dere er dobbeltinvitert?

Nei, ikke ennå.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no