Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Årets bidrag til pepperkakebyen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-08, 22:39   #21
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets bidrag til pepperkakebyen

Det må jeg si, meget verdig innslag til byen!!
Hvordan har du laget de forresten? Tviler på at det finnes en reinsdyrform liksom...

Gleder meg til nurket er stor nok til å gjøre slike ting!

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 00:30   #22
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Årets bidrag til pepperkakebyen

Kjempeflotte kaker. Men jeg synes ikke det ligner på en hest, altså.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 00:33   #23
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets bidrag til pepperkakebyen

Fantastisk! Ikke minst gevirene, de er jo kunstverk!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 00:47   #24
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Årets bidrag til pepperkakebyen

Jeg er skikkelig imponert!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 00:52   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets bidrag til pepperkakebyen

Det var utrolig flott.

Nå skulle jeg hatt bilde av pepperkakene til mannen fra et par år tilbake.
Bare sånn til sammenlikning.
: kombinert brannøvelse/ pepperkakebaking:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:32   #26
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Årets bidrag til pepperkakebyen

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hvordan fikk du til horna til reinsdyret?

Av Pernille Faye

Jeg lånte denne boken på biblioteket. I boken fulgte det med mønsterark. Jeg tegnet av reinsdyrene på bakepapir og klippet ut. Kjevlet ut deigen direkte på bakepapir. La mønsteret på og skjerte rundt med pizzakniv og de fine detaljene med fruktkniv. (liten og spiss). Stekte til de ble gyllenbrune, til og med knekken i nederste del av foten kom fint frem. Deretter tabbet jeg meg litt ut for jeg la alle de ferdige delene på benken ved siden av vannkokeren. Da jeg noen dager senere skulle løfte dem opp så knakk horn og ben av. Deigen var blitt fuktig.

Til slutt limte jeg alt sammen med limpistol, horn og ben lot seg også fint lime. Jeg brukte sikkert alt for mye lim, men det var første gang og jeg ville ikke at noe mer skulle knekke.
Det var veldig gøy og ikke vanskelig, og jeg ble fryktelig stolt over å ha laget noe som jeg selv faktisk syntes så flott ut.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no