Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Bruker du hjelm i slalåmbakken?
Ja, hver gang. 30 42,25%
Av og til. 1 1,41%
Nei, men har tenkt å kjøpe hjelm. 8 11,27%
Nei, kunne ikke tenkt meg det. 5 7,04%
Nei, men kanskje etterhvert? 5 7,04%
Hjelm??? Det ser bare for teit ut! 1 1,41%
Kjører ikke slalåm/snowboard. 21 29,58%
Deltakere: 71. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-09, 23:06   #21
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

jeg bruker ikke hjelm når jeg kjører i skogsløypa eller i skogen på snowboard.For jeg har en gang hengt fast i et tre med hjelmen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 21:32   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Nope.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:20   #23
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

jeg bruker ikke hjelm når jeg kjører i skogsløypa eller i skogen på snowboard.For jeg har en gang hengt fast i et tre med hjelmen.

Etter å ha sett røntgenbildene til en nederlender som hadde en tynn pinne 3 cm borret gjennom hodeskallen (og sett pinnen etterpå..), tror jeg risikoen for skade ved å henge i et tre i hjelmen er mindre enn hva som kan skje om man kræsjer i et tre uten hjelm.

Å kjøre i alpinbakken når man har epilepsi er heller ingen god idè, da hjelper det heller ikke med hjelm om noe skulle skje..

Har sett så mange situasjoner at det ikke finnes grunn for å si at det er bedre å kjøre uten hjelm, selv om jeg jo ser at det kan oppstå en situasjon som din.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:20   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Jeg har akkurat begynt å stå og kjøpte hjelm da jeg kjøpte ski. Mannen bruker ikke.

En liten runde på jobben viste at 9 av 10 bruker hjelm (det er unge menn som står MYE).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:25   #25
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Jeg står ikke slalom. Sist jeg prøvde slo jeg en eldre mann i bakhodet med staven, tryna og kjørte over min egen tommel så den knakk og rant feil så jeg endte opp i en sørpeløype da jeg skulle prøve å ta meg tilbake til bilen.

__________________
Personality Goes a Long Way.


Sist redigert av Lenam : 03-04-09 kl 22:37.
Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-09, 22:28   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg står ikke slalom. Sist jeg prøvde slo jeg en eldre mann i bakhodet med staven, tryna og kjøret over min egen tommel så den knakk og rant feil så jeg endte opp i en sørpeløype da jeg skulle prøve å ta meg tilbake til bilen.

Uff, da skjønner jeg at det ikke frister med gjentakelse.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 21:27   #27
Mamzen
Fersking
 
Mamzen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 121
Mamzen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Bruker ALLTID hjelm, uten unntak

Mamzen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 21:30   #28
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Skal jeg komme med min skrekkhistorie?
Jeg kjører alltid med hjelm. I februar brakk hjelmen min under et fall. tenk om jeg hadde kjørt uten. Barnet bruker selvsagt også hjelm.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 08:46   #29
marit_73
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6
marit_73 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Er maaange år siden jeg kjørte slalåm nå, da brukte jeg ikke hjelm. Men skulle jeg kjørt i dag skulle jeg så absolutt bruke det

marit_73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 10:53   #30
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Vi bruker hjelm alle sammen. Det har vi gjort i mange år. I begynnelsen var det ikke helt vanlig at voksne brukte hjelm, og vi fikk endel rare blikk fra voksne som sikkert synes vi var utrolig snåle.

I de siste årene har vi sett en stor økning i antall voksne som bruker hjelm også, og i år var det bare untaksvis vi så voksne uten hjelm.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 11:03   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Vi bruker hjelm begge to. Og hjelmen min er forøvrig veldig kul!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 17:53   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Jeg sto litt slalåm i påsken og var på desperat jakt etter hjelm, men fikk ikke tak i. Utsolgt overalt for størrelsen min.

Prøvde en kjempekul hjelm og den passet nesten, men var hakket for stor.

Men neste sesong stiller jeg med hjelm jeg og, uten tvil.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 18:08   #33
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Jeg er aldri å finne i slalåmbakken lenger, men hadde jeg vært der så hadde jeg helt klart brukt hjelm. Tror ikke det kunne ramlet meg inn å kjøre uten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-09, 18:09   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker dere hjelm i slalåmbakken?

Fra i aar: Hver gang. Uansett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no