Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har du et norsk hjem?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvor mange av disse tingene har du i hjemmet ditt?
Sofa med sjeselong 151 49,35%
Nespresso kaffemaskin 109 35,62%
Flatskjerm 294 96,08%
Kähler Omaggio-vasen 97 31,70%
Plakater fra New York 5 1,63%
Stockholm-teppe fra Ikea 10 3,27%
Telysholder fra Tom Dixon, Etch 5 1,63%
By Lassen-lysestaken, Kubus 7 2,29%
Urbania lyshus fra Kähler 95 31,05%
Partytelt 21 6,86%
Ting med skrift på, f.eks glass det står «redwine» på, skål det står «godis» på 67 21,90%
Ingen av delene 7 2,29%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 306. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-16, 21:38   #141
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg vurderer sofa med sjeselong litt, og nå lurer jeg på om det er fordi jeg egentlig føler meg litt utenfor og unorsk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 21:40   #142
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har jo jammen ei krukke det står "Te" på! Jeg pleier å snu den så skrifta ikke synes, da...

Men hvem her inne var det som ville ha sånne interiørpyntebokstaver som stava FML? DET vil jeg ha.

Åh, det vil jeg også ha!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 21:41   #143
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Vi har flatskjerm og lysthus. Likte det teppet fra IKEA.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 21:50   #144
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg glemte å huke av for partytelt! . Dvs, borettslaget har, som har plass til 30. Det gjelds kanskje ikke?

Jeg synes tom Dixon har fine ting, men en telysholder til 600 kroner nekter jeg å tro at inngår i gjennomsnittshjemmet. Det blir som da Ingrid Schulerud sa at "alle" har syverstoler.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 22:15   #145
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg glemte å huke av for partytelt! . Dvs, borettslaget har, som har plass til 30. Det gjelds kanskje ikke?

Jeg synes tom Dixon har fine ting, men en telysholder til 600 kroner nekter jeg å tro at inngår i gjennomsnittshjemmet. Det blir som da Ingrid Schulerud sa at "alle" har syverstoler.

Jeg tenker at "de aller fleste" (using the term loosely) kan krysse av på minst tre av tingene, helt uavhengig av stil, og det er derfor de er plukket ut, samt at noe er praktisk og noe er pønt. F.eks. har jeg sett det teppet i mange av de litt sånn retroskandinaviske hjemmene, men de ville kanskje ikke hatt plakater fra New York. Osv.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 22:17   #146
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Vi har ingen av delene (med hårfin margin, fikk flatskjerm til jul, men den er på reperasjon og har ikke vært i bruk enda)

Betyr det at vi egentlig er utlendinger?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 22:32   #147
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Utrolig nok har vi ingen av delene. Jeg vet at vi har et umøblert hjem, for det kommenterer besøkende.

Vi har derimot det som var poppis før lyshusene, nemlig glasslykter fra Hadeland, og firkant lykter i stål med hank. Det siste har alle der jeg bor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 13-01-16 kl 22:41.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 23:00   #148
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Har bare flatskjerm. Det er kanskje ikke så særnorsk?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-16, 23:01   #149
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Sofa og flatskjerm
Og til jul fikk jeg tre bitte små sånne vaser, så nå har vi det også.
Samt at jeg for mange år siden fikk en skål det står godis på, av min bror tror jeg. Sannelig om jeg vet hvor den er, men jeg har... tror jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 00:39   #150
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Vi har bare flatskjerm av ting som er på listen. Og så har vi sofaen fra Stockholm-serien.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 00:57   #151
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Har flatskjerm og sjeselong-sofa.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 00:57   #152
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg krysser av fire punkt på listen: flatskjerm, sofa, hvitvinsglass med skrift og kaffemaskin. Som flere andre skriver stusser jeg på at flatskjerm er interiør, men men. Vi har to store, sånn for sikkerhets skyld.

Ellers bor vi et IKEA-hjem, men har ingenting fra Stockholm-serien. Vi har mye Hemnes, prismelysekrone, trollhassel, lysfat, sølvnips og speil, noe jeg ser mye av både på insta og i interiørblogger jeg følger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 01:19   #153
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg krysset bare av for flatskjerm, men kom på etterpå at vi jo har en skål det står smågodt på som vi fikk i gave en gang.

Men jeg må si at jeg tror jeg ikke har mange av disse tingene fordi jeg er fryktelig lite trendy og veldig lite opptatt av pynterier. Ikke fordi jeg er noen trendsetter som nå har alle de kule nye greiene i huset.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 01:24   #154
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Vi har flatskjerm, Kähler vaser og lyshus.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 02:45   #155
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Har bare flatskjerm og sofa med sjeselong av tingene på den listen Men nå tror jeg ikke vi generelt faller inn i kategorien særnorske, men det er mulig noe alle tror om seg selv?!

Har endel Ikea, men ikke det teppet.

Savner ikke noe av det andre på listen, så det kommer nok heller ikke inn.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 07:38   #156
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg har en kopp som det står bestemor på, men så lenge jeg ikke er oppi den selv så regner jeg den ikke i kategorien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 07:51   #157
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Kun sofa med sjeselong og flatskjerm. Eller, sofaen er en slags hjørnesofa, men mangler rygg ytterst på et av hjørnene.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 08:18   #158
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Jeg tro at huset vårt ser ganske nordisk ut til tross for at vi bare har flatskjerm av dette.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 08:36   #159
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg tro at huset vårt ser ganske nordisk ut til tross for at vi bare har flatskjerm av dette.

Det tenker jeg om vårt hus også.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 09:08   #160
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et norsk hjem?

Lurer på om vi må ha ein tråd for å indikere kor stor prosent som har lyshus har fått det i gave

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no