Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-13, 00:02   #121
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Vi hadde stekte lår av Stangekylling, perlecouscous med urter og fennikelsalat med sumak, granateple og fetaost.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 07:54   #122
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag skal elleveåringen ha filmkveld med fire kamerater, de skal lage sin egen pizza, med de ferdige tynne bunnene fra Rema 1000. Har kjøpt inn diverse de kan legge på etter eget ønske. Jeg må ha endel grønnsaker i tillegg til å smake på pizzaen, så jeg kommer sikkert til å lage en liten wok til meg selv.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 08:02   #123
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Levergryte

 
Gammel 26-04-13, 09:00   #124
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag skal vi fyre opp bålpanna og grille koteletter. Så skal jg lage en oljebasert potetsalt og litt salat til.
Tror jammen jeg også skal kjøpe marsmellows for å grille til dessert

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 09:25   #125
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Ovnsbakt laks, agurksalat, poteter og rømme.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 26-04-13, 09:44   #126
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Pizza!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 11:59   #127
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

På en fredag er det kun pizza, taco eller annen tex-mex mat som aksepteres av husets 9 åring (uæhhh, det er jo fredag, vi skal jo kose oss....). Så klok av skade safer jeg med kylling enchiladas.

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 13:23   #128
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Gutta (alle tre, små og stor) skal få pannekaker.
Småtrolla spurte i bilen i morges "Mamma? Kan vi lage pannekaker i dag?" og når de spør er ikke mor vanskelig å be.
Men hu mor har andre planer for egen middag/kveldskos. Jeg skal nemlig kose meg med parmaskinke, melom og jordbær senere i kveld. Jeg tror jeg må ut å få meg noen asparges også, så jeg kan ha et skikkelig herremåltid/ snacks i kveld. Ingen andre i huset enn jeg som liker det, så da benytter jeg meg av fredagskvelden til å kose meg skikkelig.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 15:15   #129
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Hjemmelaget pizza, har blitt fredagstradisjon!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 15:26   #130
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Fast fredagstaco med faste fredagstaconabogjester. Fullt hus og stormende jubel. Jeg liker det, jeg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Gammel 26-04-13, 15:33   #131
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag er det ferske reker med brød, lodderogn og salat.

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Levergryte

Det har jeg ikke spist på mange år, det må jeg teste ut en dag.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 27-04-13, 23:12   #132
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Indrefilet av kalkun fylt med Philadelphiaost og rødløk, surret i skiver av kalkunspekeskinke. Puré av poteter og persillerot til, og ovnsbakte cherrytomater. Og brownie og is til dessert. :mett:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 27-04-13, 23:14   #133
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Hvitvinsdampede blåskjell. Og fiskepinner til de treige ungene.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 27-04-13, 23:35   #134
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Pasta med tunfisk og salsa verde.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 27-04-13, 23:44   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Krydrede, stekte båtpoteter, bbq-marinert tofu (mmm), mais, paprika og sopp.
Tror jeg vil ha pizza i morgen, føler meg litt junky for tiden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 27-04-13, 23:58   #136
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I dag ble det reker og sjøkreps på spiralloff med salat, egg og majones. Mmmmm ungenes desiderte favoritt.

Mor sjøl hadde litt melon og serranoskinke til kvelds.

I morgen blir det nakkekoteletter i ovnen med bakte poteter og dampede grønnsaker til.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 28-04-13, 11:44   #137
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

I går var det takeaway- tapas. I dag skal jeg lage indrefilet av svin (endelig noe kjøtt 8- åringen synes er godt), hjemmelaget potetsalat, asparges og kanskje ovnsbake noen søtpoteter. Mulig litt mye potet, men søtpoteter er så godt!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 28-04-13, 11:47   #138
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Betasuppe kokt på svineknoke.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 28-04-13, 13:11   #139
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Osso buco
Serveres med risotto Milanese og apargesbønner.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 28-04-13, 14:21   #140
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Nok en ny tråd

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Potet- og purresuppe med sprøstekt bacon til.

Eter at vi innførte suppetirsdag, har vi forsøkt oss på utallige suppevarianter. Nesten alle sammen gode, men av en eller annen grunn er det potet- og purresuppe - som høres nokså ordinært og kjedelig ut - som blir aller best. Gang på gang.

Her sous vider vi mørbrad, som skal få svidd seg litt på grillen. Grilles skal også maiskolber - det er Ullungens favoritt. Og så skal jeg lage en helt plain risotto med trøffelolje til.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no