Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-10, 21:14   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Hva kjøper man da til en 5-åring? Skoene han har er ikke for små, bare så det er sagt, men han fryser en del på føttene sier de i barnehagen. Det er rett over 10 minus her nå.

Og et spørsmål til: Er det ull eller syntetisk for i Kanik snowcone?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:16   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Skriver det samme her som jeg akkurat skrev i et annet innlegg. Hvordan sokk bruker du oppi? Blandinssokk av ull, helst to tynne lag utenpå hverandre er det beste. Tykkere lag når det er ekstra kaldt. 70-80% ull i sokkene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:17   #3
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.648
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

I kaldt, tørt vær er det Nesnalobber som holder best på varmen, er min erfaring.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:22   #4
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

I kaldt, tørt vær er det Nesnalobber som holder best på varmen, er min erfaring.

Husker at jeg frøys på tærne i nesnalobber da jeg var liten... Men jeg tror ikke jeg hadde ullsokk i da. Muligens type hjemmestrikka utenpå bomull. Nå er jeg god og varm i uforede goretex-sko med tynn ullsokk i. Jeg tror sokkene, og litt luft rundt, har mye å si for om man fryser eller ikke.

Poden her har forøvrig hatt det godt og varmt i både ecco og geox. Har ikke prøvd kamik eller viking, så jeg vet ikke hvordan de er.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:23   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Bruker sånne sokker som er forsterket under. Enten ullvang eller noen fra Rema e.l. Har også noen tynne fra Pierre Robert, men de synes jeg er for tynne nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:25   #6
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Bruker sånne sokker som er forsterket under. Enten ullvang eller noen fra Rema e.l. Har også noen tynne fra Pierre Robert, men de synes jeg er for tynne nå.

Rema sine er kaldere enn de fra ullvang etter min erfaring.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:26   #7
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva kjøper man da til en 5-åring? Skoene han har er ikke for små, bare så det er sagt, men han fryser en del på føttene sier de i barnehagen. Det er rett over 10 minus her nå.

Og et spørsmål til: Er det ull eller syntetisk for i Kanik snowcone?

Jeg fryser og fryser på bena. Spesiellt om jeg er lenge ut i mye minus. Da er det kun ett par støvler som gjelder, og jeg har prøvd mange altså.
Månestøvler. Stygge som fy. Men jeg har aldri vært i nærheten av å være kald på bena.
Ikke noe å gå tur i akkurat, men ti ganger bedre å ha på bena enn kalde støvler. De funker fint for meg i akebakken.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:27   #8
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Er Kamik snowcone cherrox typen til Kamik?. Vi har hatt den men kun brukt den i slaps og mildvær. Kan ikke tenke meg at den puster godt nok til å holde føttene varme. Her er det vanlige Kamik vinterstøvler som duger.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:30   #9
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Vi bruker enten Bogs, eller Bisgaard sine skinnsko, med ullfor. Jeg har selv Bogs, og det er de varmeste støvlene jeg har.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:30   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Er Kamik snowcone cherrox typen til Kamik?. Vi har hatt den men kun brukt den i slaps og mildvær. Kan ikke tenke meg at den puster godt nok til å holde føttene varme. Her er det vanlige Kamik vinterstøvler som duger.

Ja. Det er en slags "Cherrox". Han bruker Viking gtx nå som det er såpass kaldt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:31   #11
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:32   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.949
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi bruker enten Bogs, eller Bisgaard sine skinnsko, med ullfor. Jeg har selv Bogs, og det er de varmeste støvlene jeg har.

Aldri hørt om. Bogs altå. Bisgaard vet jeg helle rikke hvor selges her.

Jeg har sorell (uten løs sokk) selv forresten, og blir kaldt jeg også når jeg er ute i flere timer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:32   #13
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja. Det er en slags "Cherrox". Han bruker Viking gtx nå som det er såpass kaldt.

Kamik vinterstøvler har holdt frysepinnen min varm.
Nytter ikke med type Goretex sko til han, de blir for tynne.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:32   #14
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vi bruker enten Bogs, eller Bisgaard sine skinnsko, med ullfor. Jeg har selv Bogs, og det er de varmeste støvlene jeg har.

Ja de har vi og, kanskje på tide at vi tester dem ut i barnehagen i kulda.
De blir ikke kald altså?
Jeg tør liksom ikke vet du, tilfelle.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:35   #15
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Jeg har hørt mye bra om Kavat ift varme

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:37   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.648
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Jeg fryser i mine Bogs.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:37   #17
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Det som har hjulpet på meg er løse ullsåler i skoene og de ullvangsokkene som har frotte i hele sokken. Dette bruker jeg i vanlige fjellstøvler og fryser skjelden på beina lenger. Jeg prøvd å ta ullsokker utenpå det igjen, men har blitt kald for det har blitt for trangt i skoene.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:38   #18
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Aldri hørt om. Bogs altå. Bisgaard vet jeg helle rikke hvor selges her.

Jeg har sorell (uten løs sokk) selv forresten, og blir kaldt jeg også når jeg er ute i flere timer.

Bogs kjøpes på Støvelbutikken, Bisgaard kjøpte jeg på Barneparadis, men der ser det ut som om de har sluttet med Bisgaard.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:38   #19
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Sjekk http://www.kavat.com/ De med ull inne skal visst være gode og varme

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 21:38   #20
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Kamik snowcone og Viking gtx ikke er varmt nok

Legg ullsåler i goretexskoene, kjøp de litt store og bruk tynne ullsokker + raggsokker.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no