Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 23:29   #221
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

[quote=HP;1356275]Vi bor "på landet" (indre Sogn) og ser barn uten belte, med voksenbelte, eller i fri dresur bak i varebiler nesten daglig. Voksne kjører også ofte uten belte her; innbringende for vegvesenet å ha beltekontroller her, synd de gjør det så sjelden (en gang i måneden, ca).

Jeg ser ikke det samme når jeg er i Bergen, så det er kanskje et bygdeproblem?[/quote]

Skulle akkurat til å si det samme. Kanskje det er Bygdedyret som er på banen igjen?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:30   #222
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, det er ikke det som er grunnen. Men du framstår helt klart som utrolig firkantet og og lite romslig når du konsekvent nekter å forholde deg til ja nettopp, nyansene. (Vet du ikke likte/skjønte det ordet, men det er det det handler om for meg.) Det hadde vært flott om verden så ut som en hvilkensomhelst Foreldre og Barn-artikkel, men den gjør dessverre ikke det.

Jeg er enig i at nyanser er viktig, men jeg tror rett og slett ikke vi ser de samme nyansene. Det er nemlig særlig i diskusjoner med deg at jeg syns du mangler nyansesynet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:34   #223
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er enig i at nyanser er viktig, men jeg tror rett og slett ikke vi ser de samme nyansene. Det er nemlig særlig i diskusjoner med deg at jeg syns du mangler nyansesynet.

Synes du jeg har nyansesyn ellers? Litt usikker på hva du mente med den siste setningen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:38   #224
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har en venninne som ikke visste at man skulle ha bøylen på babysetet oppe når hun kjørte. Hun hadde ikke lest bruksanvisningen fordi setet var arvet og det falt henne ikke inn at det skulle være sånn. Hun trodde det var bærehåndtak.
Dårlig mor uten vett?

Tror ikke det altså.

Dette har jeg gjort. Og jeg trodde jeg var ganske oppdatert på bilsikring. Tror faktisk ikke det sto spesifisert i bruksanvisningen heller.
Så ja, sikkert så innlysende for alle at det ikke trenger å nevnes, men som førstegangsmor (og far) skjønte vi det faktisk ikke.
Heldigvis har jeg en søster som så oss sette ungene i bilen, og spurte på en veldig fin måte. Ble kjempeglad for det (og fikk en stein av dårlig samvittighet i magen), så det kan være lurt å bry seg av og til også.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:50   #225
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Synes du jeg har nyansesyn ellers? Litt usikker på hva du mente med den siste setningen.

Du sier her at du er veldig opptatt av nyanser. Jeg er også det, og har opplevd at du ikke ser de samme nyansene som meg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:52   #226
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du sier her at du er veldig opptatt av nyanser. Jeg er også det, og har opplevd at du ikke ser de samme nyansene som meg.

Kanskje vi bør gi oss nå, siden vi for en gangs skyld er blitt enige om noe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:53   #227
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:54   #228
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Nei, men nå er det jo ikke akkurat barnemishandling vi snakker om heller da.

Nei, det er det jo ikke. Og når datteren min sitter der i rullestolen sin på 20 året, så vil det sikkert være en stor trøst for henne å vite at mamma var stresset den dagen vi ble påkjørt og hun satt uten sikring.

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Samme må jeg si. Jeg blir helt matt av dere

Og hjertlig velkommen som aktiv bruker på dette forumet til deg også.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er man besserwisser fordi man mener at folk bør følge reglene når det gjelder bilsikring?

You say that like it's a bad thing!?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 23:59   #229
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg har for øvrig så godt som utelukkende positiv erfaring med å si fra om bilsikring.

Treåringen i barnehagen til Frøkna hadde fore eksempel ny motorsykkelhjelm under en uke etter at jeg hadde orientert henne om at det er både forbudt og potensielt livsfarlig for treåringer å sitte på scooter med sykkelhjelm. Og jeg har aldri observert en av Frøknas små venner uten bilstol mer etter at jeg sa til moren at Trygg Trafikk anbefaler bruk av stol til 150 cm.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 00:03   #230
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Vi bor "på landet" (indre Sogn) og ser barn uten belte, med voksenbelte, eller i fri dresur bak i varebiler nesten daglig. Voksne kjører også ofte uten belte her; innbringende for vegvesenet å ha beltekontroller her, synd de gjør det så sjelden (en gang i måneden, ca).

Jeg ser ikke det samme når jeg er i Bergen, så det er kanskje et bygdeproblem?

Skulle akkurat til å si det samme. Kanskje det er Bygdedyret som er på banen igjen?

Bygdedyret har fint lite med bilsikring å gjøre.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 00:19   #231
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Bygdedyret har fint lite med bilsikring å gjøre.

Jeg nevner det som en mulig faktor her vi bor. En annen er jo at jeg ser alle som henter skolebarn ved skoleslutt i bygda, daglig, i Bergen hadde det vært umulig å observere hentingen ved samtlige skoler samtidig. Safran nevner barn på fanget på ring 3, det ser jeg bare bak rattet i traktorer, og det er det lite av i Bergen.

Når det er sagt så tror jeg kulturen på stedet har en del å si for hvor vanlig noe er, og innstillingen her er at alt går så bra, det skjer ikke noe farlig her; folk låser ikke døren når de går ut, låser ikke bilen, osv.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 00:29   #232
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg nevner det som en mulig faktor her vi bor. En annen er jo at jeg ser alle som henter skolebarn ved skoleslutt i bygda, daglig, i Bergen hadde det vært umulig å observere hentingen ved samtlige skoler samtidig. Safran nevner barn på fanget på ring 3, det ser jeg bare bak rattet i traktorer, og det er det lite av i Bergen.

Når det er sagt så tror jeg kulturen på stedet har en del å si for hvor vanlig noe er, og innstillingen her er at alt går så bra, det skjer ikke noe farlig her; folk låser ikke døren når de går ut, låser ikke bilen, osv.

Ja, det sier jeg ikke noe på, det kan jeg meget godt tro.
Jeg bare reagerte på rines bruk av begrepet "bygdedyret", som jeg forbinder med helt andre settinger.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 01:16   #233
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Kjære vakre vene - at det skal gå an å krangle om hvorvidt barn bør sikres best mulig i bil. Ja, det finnes nyanser av alt, men å sikre barna sine best mulig er ikke å være sort/hvit i tankegangen. Krangler du bare for å krangle Rine? Du har nemlig en tendens til å ta av helt i noen diskusjoner og spesielt de som handler om sikring av barn i bil.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 01:37   #234
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

rine er ei kranglebøtte.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 01:40   #235
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

rine er ei kranglebøtte.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 02:12   #236
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Maia, her.

Men ok, sett at det faktisk er en del foreldre som ikke har internett og frekventerer diverse fora hvor bilsikring er et hett tema (selv om det er vanskelig å tenke seg i disse tider). At de ikke får med seg brosjyrer fra HS.
De blir tilbudt å arve babysete/barnesete etter nieser/nevøer/venner.
Jeg tror faktisk dette er fullt mulig jeg altså..

Men det er da heller ingen unnskyldning, man har da et ansvar for å sette seg inn i slike ting hvis man har barn.


Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har en venninne som ikke visste at man skulle ha bøylen på babysetet oppe når hun kjørte. Hun hadde ikke lest bruksanvisningen fordi setet var arvet og det falt henne ikke inn at det skulle være sånn. Hun trodde det var bærehåndtak.
Dårlig mor uten vett?

Om hun er en dårlig mor vet jeg ikke, men det er jo bare ren idioti å ikke lese bruksannvisningen på et barnesete.
Det er jo kjempefarlig.


Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

(..) For å være helt ærlig skjønner jeg hvorfor loven er slik den er, og grunnen til at jeg sikrer barna mine har ingenting med frykten for straffemessige konsekvenser å gjøre.

Ja, nemlig, man sikrer barna for at de ikke skal bli skadet/dø.


Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

rine er ei kranglebøtte.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 02:17   #237
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Ok, tilbake til poenget. Hvis lovbrud er et lovbrudd samme hva? For å sette det helt på spissen; En fyr som fyller atten om en dag, men tar seg en øl, han bryter loven. Det er da like ille som en som raner en bank? Husk, et lovbrud er et lovbrudd.

Han bryter faktisk ikke loven ved å drikke den ølen, men den som har kjøpt den til ham har brutt loven. *nyanserer*

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har forresten lurt på noe mens denne diskusjonen har pågått: Diskuterer vi egentlig et utbredt problem?
Vi kan selvfølgelig diskutere det likevel, (gudene skal vite at dette har vært en artig duskusjon ) men burde vi kanskje finne noe som er et reelt problem?

Jeg ser det daglig, jeg bor i stavangerområdet. Så ja det er et utbredt problem.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jepp. Og promillekjøring.

Jeg syns forresten det burde være forbudt med løse dyr i bil, men det er en annen diskusjon.

Det er forbudt med hund løst i bil i alle fall. Skal være sikret med enten sele eller bur som er fastmontert i bilen.


Jeg kom til å tenke på denne tråden i dag.
Jeg var på kvadrat, når jeg skulle sette Lille inn i bilen så jeg at ei dame satte en bitteliten baby i en forovervendt bilstol festet i bilens sele. Babyen ble hengende i selen (kunne ikke holde hodet selv) og jeg klarte ikke å dy meg.
Vi hadde en lang prat om bilsikring, og jeg ble med damen inn på barneutstyrsforretning for å handle skikkelig sikring til babyen.
Hun trodde det var greit for det var jo et sete liksom, og den eldste hadde jo klart seg fint med det samme setet. Skjønt hun var enig i at det så litt ubehagelig ut for babyen å henge sånn.
Hun var veldig glad for at jeg sa i fra og jeg fikk en god klem når vi skiltes.
Jeg anbefalte henne å bli medlem her inne, for hun var sørgelig lite oppdatert.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:25   #238
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så du er uenig i at barn skal sikres i bil?

Og hvorfor bare med tanke på straffemessige konsekvenser? For å være helt ærlig skjønner jeg hvorfor loven er slik den er, og grunnen til at jeg sikrer barna mine har ingenting med frykten for straffemessige konsekvenser å gjøre.

Og, ja, et lovbrudd er et lovbrudd.

Hvis du gadd å lese innlegget mitt ordentlig, ville du sett at jeg ettertrykkelig skrev lover generelt og ikke lover om bilsikring. Jeg poengterte dette med tanke på at hvis ikke ville det misforstås.

Ja, og nicket mitt er Nora H, var det så vanskelig å lese det også siden du måtte komme med den nedlatende "eller hva hun nå heter"?

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:31   #239
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sikkert en grei følelse det der vil jeg tro.
Minner meg forresten om en sang jeg hørte en gang...."and it goes something like this:"

Hun der jøkke sånn som deg
Fort deg bort og ta hun
Det er like godt som sex
Å hetse en stakkars faen

Er det ikke deilig å føle seg bedre
Er det ikke deilig å vite bedre
Er det ikke deilig å slenge med leppa
Drit i om de andre blir deppa

Hør lyden av glasshus som singler
Mammalivet ække for pingler
Det er bare å følge fingern som peker
Hit hvor vi voksne leker.

:slenger på refrenget etter å ha ledd godt av gjengivelsen av versene, er ikke sikker på om Michael Krohn tenkte på mammalivets bestrebelser da han skrev den. :

Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke deilig å slå dem flate?
Er det ikke deilig å ha noen å hate?

(Noen å hate - Raga Rockers)

Uten sammenheng forøvrig, har bare skumlest de siste sidene.

  Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 08:53   #240
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Poenget her er vel hvorfor ta en så unødvendig sjanse?
Hvor mye tid sparer du på å la være å sette ungen i bilsete?

Hos oss er det så rutine å sette barnet i sikret stol at noe annet ville ikke streifet tankene mine engang.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.

Sist redigert av Blåbær : 13-12-08 kl 22:47. Årsak: Oppdaget skriveleif i brisen tilstand
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no