Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 18:41   #21
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Har begynt på boken, men ikke lest ferdig. Kjedelig, vanskelig engelsk

Fortsett. Det er verdt det!

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 19:35   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tror jeg syns Jane Austen er litt kjedelig...

Det trodde jeg også før jeg leste den :entusiastisk overtalende:.


Men så er jeg vel ikke så 100% oppegående som deg, kanskje.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:08   #23
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Du har vel lest boka?

Den er absolutt best å lese i forkant av film/serie.

Og du, Colin Firth er bare i serien, og jeg likte han ikke noe videre før jeg så serien. Nå skjønner jeg ikke hva det var jeg ikke likte.

Colin Firth

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:51   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.


Men så er jeg vel ikke så 100% oppegående som deg, kanskje.

Etter mye tankevirksomhet rundt temaet, litt analysering og tolking så tror jeg faktisk få er så 100% oppegående som meg

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:50   #25
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Etter mye tankevirksomhet rundt temaet, litt analysering og tolking så tror jeg faktisk få er så 100% oppegående som meg



Det er ikke så mange av oss, og så oppegående som du er så er det bare å få tak i serien og lene seg tilbak og nyte Colin i fulle drag. Han mangler i filmen. Tror du som er så oppegående virkelig vil ha glede av serien.

Jeg har til og med kjøpt serien på det godset der Colin bor i serien, en pilegrimsreise dit anbefales i etterkant av serienyting.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 00:03   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

OK. Her kommer innrømmelser som kvalifiserer til utestengelse nr. to i dag.

1. Jeg har ikke lest boka.
2. Jeg har ikke sett serien.
3. Jeg har filmen i hylla, men har ennå ikke hatt lyst nok til å se den.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 07:07   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

OK. Her kommer innrømmelser som kvalifiserer til utestengelse nr. to i dag.

1. Jeg har ikke lest boka.
2. Jeg har ikke sett serien.
3. Jeg har filmen i hylla, men har ennå ikke hatt lyst nok til å se den.

Vi er jo på samme sted vi da Bare at jeg har bestemt meg for at jeg skal se filmen. En eller annen gang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:55   #28
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Jeg har bare sett serien, men jeg kan ikke forestille meg at Mr Darcy blir bedre i filmen, jeg vegrer meg derfor mot å se den. Boka derimot, burde jeg sikkert ha lest.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:11   #29
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Unnskyld meg, her kommer sikkert tidenes uttalelse.

Har denne serien gått på NRK? Jeg føler at det ringer noen bjeller 1 1/2 år bak i tid...

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:15   #30
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Unnskyld meg, her kommer sikkert tidenes uttalelse.

Har denne serien gått på NRK? Jeg føler at det ringer noen bjeller 1 1/2 år bak i tid...




Den gikk i våres!!

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:21   #31
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Vi er jo på samme sted vi da Bare at jeg har bestemt meg for at jeg skal se filmen. En eller annen gang.

Fordi du har lyst eller fordi du føler at du må?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:42   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av LilleTaylor, her.

Fordi du har lyst eller fordi du føler at du må?


Jeg skjønner at du ikke kjenner meg så veldig godt
Jeg MÅ aldri noen ting.
Jeg ser den fordi jeg har lyst ja. Om enn på en rar måte, så har jeg lyst.

Og her i kveld kom sjokket: Sambo har lest boka
Sambo har altså lest 3 bøker i sitt liv: Hardyguttene, Go'Foten og P&P.
Helt utrolig

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:43   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Sambo har altså lest 3 bøker i sitt liv: Hardyguttene, Go'Foten og P&P.
Helt utrolig



Teller det som argument for eller imot å lese boka?

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:56   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.



Teller det som argument for eller imot å lese boka?


Aner ikke.

Men jeg fikk akkurat vite at det ikke var frivillig da. det var mens han gikk på skole, og alle måtte lese den boka.
Hvis må-bøker telles med så bør han jo ha lest litt mer enn 3 bøker da
Jeg tror sambo syns det er "kult" å framstå som en som ikke leser/har lest bøker

Men det er faktisk litt skremmende. Han er lærer på barneskolen, og siden jeg ble sammen han for snart 7 år siden har jeg aldri sett han lese en bok.
Jeg trodde alle lærere leste og på den måten holdt seg friske og gode i hodet ().

Bør det ikke være litt sånn? Bør ikke folk flest lese litt nå og da bare for å opprettholde den delen av hjernen stimuleres da og som lager bilder for oss? Og når man er lærer og jobber med små barn så bør du ihvertfall ha noen bøker å bryne deg på i løpet av et år?

Sant?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:01   #35
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.



Den gikk i våres!!

Det var det jeg sa

Tenker sannsynligvis på en helt annen serie

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:02   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Aner ikke.

Men jeg fikk akkurat vite at det ikke var frivillig da. det var mens han gikk på skole, og alle måtte lese den boka.
Hvis må-bøker telles med så bør han jo ha lest litt mer enn 3 bøker da
Jeg tror sambo syns det er "kult" å framstå som en som ikke leser/har lest bøker

Men det er faktisk litt skremmende. Han er lærer på barneskolen, og siden jeg ble sammen han for snart 7 år siden har jeg aldri sett han lese en bok.
Jeg trodde alle lærere leste og på den måten holdt seg friske og gode i hodet ().

Bør det ikke være litt sånn? Bør ikke folk flest lese litt nå og da bare for å opprettholde den delen av hjernen stimuleres da og som lager bilder for oss? Og når man er lærer og jobber med små barn så bør du ihvertfall ha noen bøker å bryne deg på i løpet av et år?

Sant?

Jeg forstår ikke dem som syns det er kult å ikke ha lest noen bøker, og som liker å skryte av det.

Litt vanskelig for meg å forstå, for jeg kan ikke forestille meg livet uten bøker. Og jeg tror det er en veldig positiv ting både for hjernen og resten av kroppen å lese en god bok eller ti i løpet av et år.


Sist redigert av Røverdatter : 17-04-09 kl 08:11.
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:05   #37
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Og her i kveld kom sjokket: Sambo har lest boka
Sambo har altså lest 3 bøker i sitt liv: Hardyguttene, Go'Foten og P&P.
Helt utrolig

Det er det beste jeg har hørt på lenge!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:18   #38
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Jeg har en sær greie med at jeg ikke ser serier som går på TV. Dette er et "varig men" etter galskapen rundt en serie som gikk på slutten av 80-tallet (?) og som ALLE utenom meg fulgte med på. (Jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva den het ...)
Serier på vhs/dvd går bra. Da har jeg kontroll, og slipper å løpe fra noe morsomt/viktig for å rekke tv.

Filmen har jeg sett, og boka er lest; den er nydelig

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:24   #39
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Den filmen er så vakker at jeg gråt bodyen til Bris våt. (Vi var på babykino)

Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:26   #40
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ok, jeg skal se Pride and Prejudice

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Den filmen er så vakker at jeg gråt bodyen til Bris våt. (Vi var på babykino)

Håper den var i ull, så han ikke ble kald og forkjølet.

(Ja, bodyen altså. )

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no