Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå? Tråd tre

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-24, 21:39   #581
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du nå? Tråd tre

Ga den 5-stjerner på Goodreads, men er muligens mer en 4,5. Jeg likte den utrolig godt, men ikke like mye som forventet. Kanskje fordi den er hypet så mye? Dessuten syntes jeg Søstrene av Jonas Hansen Khemiri var overlegen denne, og så de ble sammenlignet en del.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-24, 21:42   #582
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Takk for kjapt svar.

Gammel 17-07-24, 22:48   #583
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Digitalt holder jeg fortsatt på med Gentleman Jole and the Red Queen av Louis Bujold. Dvs, det blir ikke mer av den før vi kjører sørover eller jeg finner et badekar her i bygda.. Resten av den får nok vente til jeg begynner på jobb igjen. På papir leser jeg novellesamlingen "I Robot" av Isaac Asimov. Jeg har lest alle novellene før, men det er himla lenge siden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 16:19   #584
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

På papir er jeg i gang med Hans Magnus Hansen sin "Fra overvintring til stasjon Mu" om hemmelig etterretningstjeneste under ww2. Det er en dokumentar fra Hansens tid i den hemmelige etterretningstjenesten med radio på Bjørnøya og senere i Nikkeby i Skjervøy kommune.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-24, 18:26   #585
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Thomas Halliday: Otherlands - A World in the Making

Gammel 01-08-24, 22:23   #586
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Percival Everett: James.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-24, 11:31   #587
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Underliv av Bjørn Vatne
Systrarna av Jonas Hassen Khemiri
Testamente av Nina Wähä (igjen, 3 år siden sist)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-24, 00:41   #588
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Long Way to a Small, Angry Planet (Becky Chambers)

Gammel 09-08-24, 22:34   #589
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Gudfaren: om B-gjengen, integrering og livet i den kriminelle underverdenen | Bok av Ghulam Abbas og Kjetil S. Østli.

Denne førte meg rett videre til:
Tante Ulrikkes vei | av Zeshan Shakar

Begge bøkene anbefales på det varmeste.
Tante Ulrikkes vei gjør at jeg ler og gråter om hverandre. Litt utfordrende i starten da mye av teksten er skrevet på "Kebab norsk" - begge bøkene handler om integrering og oppvekstvilkår i Groruddalen og Furuset. Tankevekkende bøker.

Nå ligger "Gul Bok" også av Zeshan Shakar klar på Kindle, for nok en dag i bassenget ett sted i Kroatia.

Gammel 09-08-24, 22:48   #590
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fløyel, du må lese Kan du høre byen puste ut Av Don Martin og Zeshan Shakar. Flytt den gjerne foran Gul bok på lista di også.

Gammel 09-08-24, 22:55   #591
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fløyel, du må lese Kan du høre byen puste ut Av Don Martin og Zeshan Shakar. Flytt den gjerne foran Gul bok på lista di også.

Takk for tips!! Lastes ned asap!

Gammel 09-08-24, 23:34   #592
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Sikkert mange som har lest trilogien til Lars Mytting, jeg startet å lese, men gikk over til lydbok - Å få disse bøkene lest opp av Lars Mytting på skikkelig Gudbrandsdals dialekt er noe ganske annet enn å lese bøkene.

Gammel 11-08-24, 12:56   #593
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Holder på med Kan du høre byen puste ut nå. Den er utrolig bra! Elsker hvordan de to klarer å fange mitt Oslo.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-24, 13:23   #594
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Holder på med Kan du høre byen puste ut nå. Den er utrolig bra! Elsker hvordan de to klarer å fange mitt Oslo.

Jeg leser også denne nå. Veldig fin.

I tillegg holder jeg på med Mi briljante venninne av Elena Ferrante. Jeg kom meg aldri gjennom alle disse, så nå har jeg begynt på nytt.

Også har jeg venta lenge, men nå har også jeg begynt å A court of thorns and roses av Sarah J. Maas.

Gammel 11-08-24, 13:24   #595
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har såvidt begynt på Jeg er pilegrim av Terry Hayes. Har lugget lenge og dro den med på biltur.

Gammel 12-08-24, 10:13   #596
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sarah Rees Brennan: Long Live Evil.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-24, 13:12   #597
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Langt mer "lett" litteratur enn de fleste av dere, fikk noen bøker i bursdagsgave, byttet da jeg fikk noe jeg hadde fra før, og kjøpte en ekstra for gavepenger jeg har fått, så derved har jeg nå to bøler fra "familien Winther" på leselisten, samt "Atlas, historien om pa salt."

Reelt leser jeg ikke denne uken da, men jeg begynner om en uke. Grunnet andre prioriteringer denne uken som henger sammen med at vi markerer at jeg har vært mor i 16 år (eller, evt markerer guttungen da ) neste mandag.

Gammel 12-08-24, 13:29   #598
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Last Devil to Die - A Thursday Murder Club Mystery (Richard Osman)

Gammel 12-08-24, 15:02   #599
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Sikkert mange som har lest trilogien til Lars Mytting, jeg startet å lese, men gikk over til lydbok - Å få disse bøkene lest opp av Lars Mytting på skikkelig Gudbrandsdals dialekt er noe ganske annet enn å lese bøkene.

Enig! Jeg hørte de to første på lydbok, men leser nå den siste selv. Men "hører" fortsatt dialekten når jeg leser.

Gammel 12-08-24, 18:32   #600
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Lydia Sandgren: Samlede verker (lydbok + kindle)

Har egentlig begynt på noen andre også, blant annet Lars Mytting: Søsterklokkene, Fríða Ísberg: Merking og Naomi Klein: Dobbeltgjenger, men ingen av dem blei med på ferie, så da blei de liggende. Fortsetter på dem og, om det ikke dukker opp noe annet jeg har enda mer lyst til å lese.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.