Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på hjemmelaget is

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 19:48   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Oppskrift på hjemmelaget is

Noen som har det?
Finner endel oppskrifter når jeg googler, men vil høre om noen kanskje har en spesiell å anbefale?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 19:50   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget is

Fløte, sukker, diverse smaker (fx karamellsaus og sjokoladebiter, div bær) og en dæsj flytende nitrogen. Rør til iskonsistens - spis!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 19:51   #3
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget is

Flytende nitrogen?

Men sånn litt ca. mål har du kanskje?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 19:59   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.296
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget is

Nix, jeg har bare vært på realfagsdag Men isen ble skikkelig god, da!

Tror svigermor lager en med fløte (pisket til krem) og eggedosis. Har i hakket sjokolade og valnøtter, samt coctailbær i småbiter. Mengdeforhold aner jeg ikke, men også denne er skikkelig god.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 20:22   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på hjemmelaget is

Jeg har laget mye is oppover årene. Både med ismaskin og uten. Nå har jeg ikke ismaskin så da lager jeg mest denne varianten, som er frisk og god og tar null tid:

Kjør 2 egg i food processoren en stund, tilsett 1 pose frosne bringebær og en skvett kremfløte. Tilsett mer kremfløte og konsistensen er for tykk. Smak til med melis eller annet søtstoff. Seksåringen elsker denne og maser ofte om å lage den. Om sommeren bruker vi gjerne selvfryste norske jordbær. Du kan også gjøre det enkelt å kjøre bærene sammen med 1 beger kesam, gjerne vaniljekesam. Vanilje er forresten også godt oppi denne isen.

Ellers lager jeg is av eggedosis og pisket krem som jeg blander inn smaker i, feks. hakkede cookies, hakket/smeltet sjokolade, sitronolje (nyydelig), vanilje, bær eller annet. Tilsetter du et par plater smeltet gelatin i ismassen før frysing, blir den ikke så knallhard. Rør i isen ca. hvert kvarter til den er frossen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no