Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nytt kjøkken før salg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 20:25   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Nytt kjøkken før salg?

.....


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 29-08-13 kl 13:44.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:32   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.723
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Vi kjøpte huset vi bor i ferdigbygd, men uten tapet. Gulv, bad og kjøkken var allerede lagt. Jeg irriterer meg daglig over at de hadde lagt gulv, flislagt bad og puttet inn et kjøkken. Jeg gleder meg til å få lov til å kaste alt ut og lage det på nytt selv.

Jeg anbefaler å vente slik at ny eier får pusse opp slik de vil ha det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:42   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Jeg ville gjerne ha flyttet inn i et hus/lagt inn bud på et hus der kjøkkenet var nytt og lekkert.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:46   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.564
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

Jeg ville gjerne ha flyttet inn i et hus/lagt inn bud på et hus der kjøkkenet var nytt og lekkert.

Nytt og lekkert etter DIN smak, ja.
Ikke sikkert selgers og kjøpers smak er den samme, så nytt kjøkken ville jeg ikke installert. Byttet golv kanske hvis det er ille.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:50   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Nylagt gulv tror jeg er lurt hvis gulvet er stygt, men kjøkken.... tja. Er kjøkkenet direkte fælt da? Og hva tenker du bytte det med? For meg vil ikke nytt billigste kjøkken med hvite glatte dører og laminatplate fra ikea hvor man har gjort det billigst mulig inni skapene mhp løsninger trekke opp i forhold til et velbrukt eikekjøkken. Men et nytt, fint kjøkken med gode løsninger vil selvfølgelig gi et godt inntrykk. Jeg tviler dog på at det trekker _så_ mange ekstra budgivere at du får igjen det du gir.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:57   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Du kan ikke sjekke hvilken leverandør det er på kjøkkenet da, kanskje du bare kan bytte fronter og få et annet inntrykk med det samme?

Kanskje du kan legge ut bilder av kjøkkenet i dag, så får vi se hvor avskrekkende det er?

Jeg er litt enig i at det blir dumt å bytte kjøkken for å sette inn et litt kjipt et. Da er det bedre at nye eiere spytter i litt ekstra og får det akkurat som de vil ha det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:01   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Det gamle kjøkkenet har et elendig oppsett, det er veldig mørkt og massivt (med snirkler og profiler), dårlig utnyttelse av plass og veldig liten benkeplass.

Vi har tenkt på et lyst kjøkken med GODE løsninger og mer benkeplass.

Hvis du får utnyttet kvadratmeterne bedre så er jeg enig med deg at det kan være lurt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:02   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Gulv - ja! Men parkett på kjøkken? Er det ikke lurere å velge noe som ikke er så sensitivt mot vann? Vi har hatt både parkett og laminat, og det er noe herk. Hva med stoooore fliser? Lekkert.

Kjøkken; Hvis dere skal sette inn nytt ville jeg gjort det relativt forseggjort slik at det ser bra ut, men holdt det nøytralt. Hvite fronter med stålhåndtak, osv. Typisk stilrent slik "alle" vil ha det for tiden. Det kommer dere unna med!

Ellers er jeg også forøvrig sånn at jeg gjerne vil kjøpe et sted med URSTYGT kjøkken jeg kan rive ned med god samvittighet for å få det som jeg vil, men jeg er jo yrkesskada og vil gjerne ha ting på min måte. :interiørarkitekt:

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:05   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Jeg kunne tenkt å kjøpe hus der kjøkken må byttes ut. For da kan jeg få det slik jeg vil.
Folk har så ulik smak at det skal mye til for matche riktig stil og kjøper. Vi har tenkt samme tanke her, da kjøkkenet begynner å bli slitt og er upraktisk. Men vi har bestemt oss for å la være.

Det går ikke an å male dørene, skifte håndtak eller andre billigere måter å freshe det opp litt? Legg hvertfall ikke et stort teppe over gulvet, det vekker mistanke. Bedre å gi et ærlig førsteinntrykk.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:09   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Det er nok en del som tenker som deg Salt, men jeg tror det er flere som setter pris på å kunne flytte rett inn. Og det er det å få flertallet til å komme på visning og legge inn bud som er trikset for høyest mulig pris.

Vi skal også igang med salg nå. Hos oss er det stygt gulv, men det er heltre og kurant å gjøre når huset står tomt, og ikke nå mens vi bor her.

Vi selger huset vårt i to deler. Den delen som har vært utleieleilighet skal selges separat, og den pusser vi opp når leieboerne flytter ut. Kjøkkenet pussa vi opp for litt siden,men massiv maling, sparkling og nytt belegg i en gammel trapp og nye/lure garderobeløsninger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:16   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Ja, mkj, det er det jeg mener, at jeg ville nok ha byttet kjøkken om jeg skulle selge, selv om jeg gjerne vil ha et jeg kunne revet!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:20   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Jeg er ikke sikker på at dere får igjen kostnadene. Jeg har selv latt være å by på hus med nye kjøkken jeg ikke likte. Det ble for dumt å betale for det og så rive det ut.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:32   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Kjør:

Ikea Härlig hvit:



Rustfritt stål-fargede sokler:



Håndtak:



Numerär eik benkeplate:



Spotbelysning (mye penere enn tradisjonell kjøkkenskapsbelysning):



Og med hvite subway tiles:



Voila.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 23:15   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.564
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt kjøkken før salg?

Jeg ville tatt kontakt med en erfaren eiendomsmegler og snakket litt med vedkommende som kjenner markedet og vet hva folk ønsker, før jeg brukte masse penger på å pusse opp noe som jeg kanskje ikke fikk pengene igjen for. Det er dyrt å skifte kjøkken, i tillegg til innredningen som gjerne er billig, så kommer rørlegger- og elektrikerarbeid og -materiell på kanskje tjue tusen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no