Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Plukker du bær?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-20, 10:13   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukker du bær?

Jeg plukker bær for å mumse dem når jeg er på hytta. Jeg er barnslig glad i blåbær, så det går mest i det, og så blir jeg glad om jeg finner multer. Jeg plukker også villbringebær og markjordbær når jeg finner det.

Jeg liker ikke tyttebær sjøl, men syns det er utrolig moro å plukke det, så når det er tyttebærår i skaugen der hytta er, plukker jeg bøtter og spann med tyttebær og gir bort til de jeg kjenner som liker slike bær.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 11:04   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukker du bær?

Ja, litt dann og vann. Skulle egentlig ut og plukke blåbær denne uka men det røyk.

Safter og sylter og fryser ned, de årene jeg har plukket nok til slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 11:07   #23
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plukker du bær?

Ja. Med mye mer tid hjemme i sommer enn vanlig, har jeg laget 13 glass med bringebærsyltetøy. Ripsen er i fryseren. Snart skal kirsebærene også dit. Jeg bruker bær i bakst. Ellers har mannen min og jeg småplukket en del bær mens vi har vært på Stolpejakt i sommer. Det har også vært en del blåbær.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 11:37   #24
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukker du bær?

Ja. I år er det rørt jordbær-, bringebær- og blåbærsyltetøy i fryseren. Jordbæra måtte vi kjøpe da, det andre har jeg plukket. Nå skulle jeg bare ønske jeg fikk plukka en bøtte rips også.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 12:11   #25
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Plukker du bær?

Jeg plukker litt blåbær og bringebær. For det er de jeg liker best å spise. Fryser ned i små poser så vi kan ha utover høsten. Lager saft eller syltetøy om jeg har mye, men er ikke så tålmodig med plukking så det er mer sjeldent. Får plukke solbær og rips i hagen til mamma.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 12:12   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukker du bær?

Jeg har lyst til å være en som plukker bær, men jeg er det ikke.

Her begynner visst blåbæra å bli moden. Kanskje jeg klarer å få plukket litt i år?

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 15:15   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukker du bær?

Vi pleier å plukke blåbær, lager rørt blåbærsyltetøy og fryser ned til vinteren. I år er det ville mengder blåbær her, så vi bør ut og plukke snart. Vi plukker rips fra hagen, veksler mellom å lage gele eller bare ha til dessert. Bringebær har vi også plukka enkelte år, men det tar litt tid, så ikke så ofte vi gjør det.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 15:23   #28
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukker du bær?

Har villbringebær i hagen og plukker som vi spiser ferskt - i muffins, på havregrøt og i smoothies. Elsker å safte og sylte men ingen i familien liker syltetøy så det dropper jeg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 16:05   #29
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plukker du bær?

Ja, jeg plukker både bringebær, blåbær, tyttebær, molte. Også hagebær i tillegg. Jeg pleier å kjøpe bringebær for å få nok av det, den er ofte markspist og dårlig her synes jeg.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 17:35   #30
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plukker du bær?

Ja, hvis kroppen gidder så plukker jeg. Blir mest blåbær og bringebær, jordbær orker ikke ryggen å være med på lengre.
Men min yngste elsker å være med på bærturer, det er favorittaktiviteten tror jeg, og hun skravler og koser seg itimesvis. og plukker selv om jegmå logge henslengt og ta pauser innimellom.
Men vi spiser ikke syltetøy i mengder, så derfor plukker vi mest bringebær og koker syltetøy vi bruker til rullekake utover høst/vinter.
I år bugner det av deilig bringebær rundt i nabolaget, så jeg mumser i meg mens jeg går tur med bikkja. Han måtte smake selv, og syns de var helt greie, men best om det er vaffel rundt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 18:03   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukker du bær?

Kun for å spise der og da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 18:05   #32
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukker du bær?

Ikke i år. I fjor laget jeg saft, året før syltetøy og saft.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 20:03   #33
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukker du bær?

Plukker blåbær av og til, men ikke hvert år. Konserverer en del frukt fra hagen, vi har liten fryser (vil ikke ha stor, heller). Syltetøy, gele, og helsyltet frukt, feks kirsebær, krydderkokte plommer. Har ikke rips/ solbær, men får ofte og sylter det, i så fall.

Brukes på skiva og på riskrem (kirsebær), til is o.l. og i smuldrepai. Mye det siste.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-20, 22:38   #34
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukker du bær?

Vi plukker litt stort sett. Litt blåbær og lager syltetøy. Litt rips og lager ripsgele.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-20, 23:40   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Plukker du bær?

På ingen måte. Jeg kan faktisk ikke huske å ha knepet et bær av planten sin de siste... 25 årene eller noe sånt. Tror aldri ungene mine har plukket et eneste bær.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 00:51   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plukker du bær?

Jeg er ikke glad i å plukke bær, men tar ripsbusken vi har i hagen og koker gelé av det. Å stå med huet i bærtuene gjør jeg ikke, utover å plukke ei håndfull man spiser der og da.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:49   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukker du bær?

Jeg plukker ikke bær, nei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 22:59   #38
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukker du bær?

Var ute i Østmarka i dag. Plukket endel bringebær og litt blåbær. Var veldig utplukket for blåbær der jeg gikk så må nok gå lengre vekk fra stien. Men store og fine bær da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 09:58   #39
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Plukker du bær?

Jeg var på hytteselskap i går, og skulle bare borti veien for å nafse med meg noen bringebær. -Penkjole, sandaler og bærbøtte er lekkert til fest.
Men så lyste det gult i grøfta, og plutselig sto jeg til knes i mose og lyng, og med bøtta full av flotte kantareller i stedet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no