Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 08:38   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere "penbestikk"?

Poll kommer.

Er det vanlig at folk har forskjellige typer bestikk til forskjellie anledninger? Jeg trodde trenden døde ut med våre besteforeldre, men jeg ser jo at det fremdeles er mange som har penbestikk og penservice.

Hvordan er det med deg? Har du bestikk du bruker til "pent"? Hvor har du det til vanlig, og hvor mange ganger igjennom året bruker du det?

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:40   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har et arvet sølvplettbestikk som skal byttes ut med stålbestikk asap. Stålbestikket regner jeg med vi bruker både til hverdag og fest. Med tiden kommer vi til å arve minst to, muligens fire, sett med sølvbestikk. Jeg synes det er litt pesete med sølv.

Vi har et arvet finservise som jeg aldri husker at vi har - og dermed aldri bruker. I tillegg har vi juleservise () som vi bruker hele desember.

Jeg leser ikke interiørblogger, men gjerne de rette interiørmagasinene om jeg kommer over et.

(Penservice hørtes forøvrig forlokkende ut. Er det noe i samme gate som SPA? )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:41   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nei. Valgte et pent stålbestikk som kan brukes både til hverdag og fest.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:41   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har sølvbestikk, men bruker det ikke. Det er for mye plunder og heft for meg. Istedet ønsket jeg oss et penere hverdagsbestikk for noen år siden, som vi bruker både til hverdag og fest.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:42   #5
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?


Ja, har penservise

Ja, leser blogger, både interiørblogger og sjuskeblogger. Men blogger ikke. Faktum!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:42   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har noe bestikk liggende som jeg ikke bruker til hverdags. Det samme gjelder servise. Men det er ikke "penbestikk" eller "penservise", for alt kommer fra Ikea. Men vi bruker det ikke til hverdags, fordi vi ikke vil at det skal bli så slitt. For det vi bruker til hverdags er veldig slitt, matcher ikke, osv.

Og, nei, jeg leser IKKE interiørblogger. Med unntak av den sjuskebloggen som har kommet, da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:42   #7
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Ja, vi har penservise og penbestikk. OG vi har sølvbestikk, men det brukes ekstremt sjeldent pga all jobben som følger med.

Vi bruker det vel 10-12 ganger i året eller noe. Syns det er morsomt å dekke et fint bord, men verken leser eller skriver interiørblogger.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:43   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har et slags penbestikk som jeg sparte på for ca 100 år siden. Men kan ikke huske sist gang jeg brukte det. Det er en eller annen sølvplett-serie. Disse sølvknivene er ikke egnet for mat med litt motstand synes jeg, og det er ikke så ofte vi serverer stek - så vi bruker stort sett hverdagsbestikket.

Har vel også et servise som for 100 år siden var 'penservise', men det blir heller ikke brukt, er mer reserve for hverdagstallerknene. Dette har jeg brukt, men veldig sjelden, og ikke er det veldig pent heller.

Bestikket vårt er fra Ikea, og har hatt det i 10 år, så jeg kan godt tenke meg å bytte det ut i et litt kulere hverdagsbestikk. Å ha noe som er så 'fint' at det kun kan brukes en sjelden gang har jeg ikke sansen for. Eller plass til.

Og ja - jeg leser interiørblogger - prøver å styre unna de mest 'blondete' av dem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:45   #9
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Har penbestikk og penservise, og jeg leser IKKE interiørblogger.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:46   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Tja. Pent og pent. Jeg har ikke sølv nei (), jeg har Hardangerbestikk (Nora) som jeg bruker når vi har middagsgjester, klubb etc.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:47   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg leser ikke interiørblogger, men jeg leser interiørblad.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:47   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har ett helt bestikksett nå. Jeg arvet det av min mormor. Når jeg sier helt bestikksett så mener jeg gaffel, kniv og skje. Også er det t-skjeer og kakegafler også.

Jeg har nesten et sett med fat også.
Jeg begynner å bli voksen.

Jeg skal begynne å lese den sjuskeinteriørbloggen jeg så det ble linket til her inne. Den var festlig. Ellers holder jeg meg langt unna slike blogger som kan inspirere meg til å få et fint og koselig hjem. Det får da være måte på ...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:49   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ja, vi har penservise og penbestikk. OG vi har sølvbestikk, men det brukes ekstremt sjeldent pga all jobben som følger med.

Vi bruker det vel 10-12 ganger i året eller noe. Syns det er morsomt å dekke et fint bord, men verken leser eller skriver interiørblogger.

Signerar. Og svarte penbestikk, hverdags og galla +

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:49   #14
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Ja vi har pent stålbestikk som ligger i skjenken vår, bruker det ved middagsbesøk. (Burde brukt det oftere.) Vi har også noe sølvtøy, men det er nesten ikke i bruk.

Vi har også penservise som brukes sammen med penbestikket.

Leser eller skriver ikke interiørblogger nei, hvorfor i all verden skal jeg gjøre det.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:51   #15
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har komplett sølvbestikk. Og penservise. Vi bruker det ofte egentlig. Jeg dekker gjerne med sølv og penservise til søndagsmiddagene. Jeg synes ikke sølvbestikk er plunder og heft. Jo, det må pusses av og til, men det holder med en gang i året. Og det blir vasket i oppvaskmaskinen.

Jeg hverken leser, eller skriver, interiørblogg, og interiørmagasiner kunne ikke brydd meg mindre.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02

Sist redigert av Kula : 26-10-10 kl 13:58.
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:52   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Ja
Leser eller skriver ikke interiørblogger nei, hvorfor i all verden skal jeg gjøre det.

Fordi alle som har penbestikk og penservice selvsagt skal lese interiørblogger og kle familien sin i matchende klær hele tiden. Følg med nå da!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:52   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Signerar. Og svarte penbestikk, hverdags og galla +


Herlig!
Det jo føles godt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:53   #18
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.621
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Er et sett tolv av hver? Har ikke likt bestikk og servise til tolv, så kanskje jeg skulle valgt et annet svar.

Vi har ikke penbestikk, men har maya 2000 i stål som vi bruker til vanlig og det synes jeg er pent også. Er så dyrt, men kunne gjerne tenkt meg mer i den serien.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:55   #19
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Har Hardangerbestikk som me bruker når eg finner på å dekka eit finare bord. Det kan lika gjerna vera ein vanlig tirsdag, som i eit selskap. Holder også på å samla på kaffiservise. Kvardagsservise skal byttast ut, så no invisterer eg i nytt til både frokost og middag. Då kommer eg til å bruka det til middagsselskaper og.
Og så må eg ha glas selvfølgelig. Har mykje god shopping foran meg.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:55   #20
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.621
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Kommer nok forresten til å arve sølvbestikk fordi min bestefar har flere sett

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no