Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-08, 21:41   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Jeg har alle oppskriftene i hodet.














__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:55   #62
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har alle oppskriftene i hodet.
















Å, nå ble du nesten helten min!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:08   #63
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Fantastisk! Men jeg tror nok ikke du får tatt patent på det Min bibliotekarmamma hadde noe lignende i min oppvekst, mener jeg å huske!

Min mor også men var ikke så organisert (ikke bibilotekar). Oppskriftsboksen hadde nok sin storhetstid på 60 og 70 tallet?

Det kom et og annet forsøk fra ukeblader og bokklubber med abonnementsordninger og egne bokser for kortene, men den mamma hadde funket nok best. Der var det både ferdige kort i tillegg til blanke med linjer en kunne fylle ut selv. Morsomme kategorier var det også. Husker jeg bladde i den boksen og så at mamma hadde fått mindre tid til utfylling ettersom tiden gikk. De nyeste kortene var bare stiftet sammen med utklipp fra blader...

Takk for påminnelsen Zol! Boksen din så veldig smart ut! Særlig dette med blanke skilleark hvor en lager kategorier etterhvert (ikke rare kategorier som oppskrifter som suppleres må passe i). Skal spørre mamma om hun har den enda og blad meg igjennom en liten matmimrestund. Tror jeg holder meg til laptop-varianten selv, men kanskje jeg blir inspirert (eller stjeler mammas).

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:26   #64
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Den var veldig fin! Men hva er fordelene med denne fremfor en perm med plastlommer en kan putte utskriftene rett inn i?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:29   #65
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Den var veldig fin! Men hva er fordelene med denne fremfor en perm med plastlommer en kan putte utskriftene rett inn i?

Jeg hater permer. De er stygge, de tar stor plass. I tillegg tar en plastlomme halve kjøkkenbenken (Ja vi bor trangt ). Jeg synes at permer blir rotete og uoversiktelige ganske fort, når man ikke har tid å "vedlikeholde" dem. En bok ser bedre ut enn en perm, men når den er full så er den full og da sitter man der med en haug oppskrifter man ikke har plass til. Her kjøper man bare en ny boks og flytter kortene over.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:30   #66
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Den var veldig fin! Men hva er fordelene med denne fremfor en perm med plastlommer en kan putte utskriftene rett inn i?

At den kan stå på benken og man får oversikt med en gang man åpner boksen, vel. Og at kortene er så små at de får plass i veska, vel. Og at man slipper å fomle med plastlommer, vel. :nyfrelst:

Veldig god idé, Zol! Jeg tror den skal klare å utkonkurrere mine avrenve journalistblokk-lapper med oppskrifter i stikkordsform, som ligger i en stadig økende haug oppå kjøleskapet, kun holdt på plass av en keramikk-kopp med knekt hank som jeg skal lime på en dag jeg får tid.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:32   #67
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

...mine avrenve journalistblokk-lapper med oppskrifter i stikkordsform, som ligger i en stadig økende haug oppå kjøleskapet, kun holdt på plass av en keramikk-kopp med knekt hank som jeg skal lime på en dag jeg får tid.

Been there.

"Trenger vi denne gule lappen mer?"
"Hva står det på den?"
"En oppskrift!"
"Hvilken oppskrift?"
"Aner ikke"
"Gjem den for sikkerhetsskyld"
"Hvor skal jeg legge den da?"
"Å du finner vel en plass"

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:32   #68
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

At den kan stå på benken og man får oversikt med en gang man åpner boksen, vel. Og at kortene er så små at de får plass i veska, vel. Og at man slipper å fomle med plastlommer, vel. :nyfrelst:

Veldig god idé, Zol! Jeg tror den skal klare å utkonkurrere mine avrenve journalistblokk-lapper med oppskrifter i stikkordsform, som ligger i en stadig økende haug oppå kjøleskapet, kun holdt på plass av en keramikk-kopp med knekt hank som jeg skal lime på en dag jeg får tid.

Er du damen med tusen ideer og så altfor liten tid?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:35   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Gode idé, men det hadde ikke funket for meg. Jeg printer ut nye oppskrifter daglig, og jeg hadde ikke klart å holde meg ajour med arkiveringen. Jeg setter utskriftene inn i en ringperm.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:37   #70
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Er du damen med tusen ideer og så altfor liten tid?


__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:37   #71
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Og så lagrer jeg oppskriftene i en egen mappe i word. Mappa heter Oppskrifter og har selvsagt mange underkategorier. Blant annet er det meste Mim lager arkivert der. Jeg tror jeg har mange hundre oppskrifter, kanskje enda flere. Så printer jeg ut når jeg trenger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:38   #72
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Vi har ikke plass til å ha printer stående fremme. Derav "print mye om gangen". Også får jeg litt spader av plastlommer også

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:39   #73
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi har ikke plass til å ha printer stående fremme. Derav "print mye om gangen". Også får jeg litt spader av plastlommer også

Printeren vår står to meter fra kjøkkendøra, og pc-en står på hele dagen. Ganske praktisk.
Jeg liker heller ikke plastlommer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:40   #74
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Jeg har et system.
Jeg river ut / klipper ut oppskrifter fra blader og sånn, og så hiver jeg det nedi skuffen der jeg har kokebøkene.
Og så skal jeg liksom lime de inn/ordne et system da.

Snart.

(Har også noen gule lapper liggende )

Dog var den beste julegaven fra mamma et år, der hadde hun kjøpte ei bok, og skrevet den full av oppskrifter. Både fra farmor og seg selv. Veldig kjekt!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:41   #75
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Mannen er overbevist og i gang med å pønske ut et system for å generere handleliste enklest mulig med minst mulig håndskreven innsats.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:41   #76
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Ja det tror jeg på. Og så lenge du printer ut og setter i mappe er det jo ikke sløsing med papir heller .

Er egentlig ganske facinert over hvilke systemer folk har på oppskriftene sine (og laget en egen tråd om det her for ikke så lenge siden for å skaffe en siste inspirasjon til kokeboksen).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:42   #77
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen er overbevist og i gang med å pønske ut et system for å generere handleliste enklest mulig med minst mulig håndskreven innsats.

Jeg satt meg akkurat ned for å fikse middager og handleliste for den neste uka. Det tok meg nøyaktig tre minutter. Det klarer du Veronal!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:42   #78
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Eit lite spørsmål

Tar du bileta sjølv, eller finner du dei på nett ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:43   #79
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eit lite spørsmål

Tar du bileta sjølv, eller finner du dei på nett ?

De bildene jeg har nå har fulgt med oppskriften. Dersom man VIRKELIG vil perfeksjonere kokeboksen sin kan man jo ta bilder og lime på etterhvert som man lager oppskriftene. Der er ikke jeg .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:44   #80
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kokeboksen - mitt nye oppskriftssystem

Hvor er kokeboksgalleriet!?
Vil se flere!
Genial ide, som jeg selvsagt aldri kommer til å somle meg til å lage.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no