Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 21:20   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Betyr det at de er lettere å koke eller at de allerede er litt kokt?

Hvordan foregår egentlig prossessen fra å være et vanlig havregryn til å bli et lettkokt?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:24   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Jeg har kokt begge deler. Merket ingen forskjel.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:26   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Jeg tror de er kokte (forvellet?), for de er i hvertfall mer bearbeidet enn store havregryn. Lindberg sier de store er mye sunnere, mye lavere GI.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:27   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Jeg mener å ha hørt fra en melkeallergiker at de er kokt i melk og vann?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:33   #5
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg har kokt begge deler. Merket ingen forskjel.

Det er bl.a. derfor jeg lurer litt på dette.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:46   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Jeg trodde det fantes bare lettkokte og store jeg? Finnes det vanlig havregryn også? Eller er det de store som er vanlige?
Når de kokes smaker det jo ikke noe forskjell.

  Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:16   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Jeg regner de store som "vanlige". Tror det er de som er de ubehandlede, og de lettkokte som er de foredlede - men på hvilket vis?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:17   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Det står ingenting på de lettkokte om at de inneholder melk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:21   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det står ingenting på de lettkokte om at de inneholder melk.

Nei, jeg vet. Jeg fikk bare høre det av noen med allergikerbarn, som hadde funnet det ut via et eller annet. Ikke verdens beste kilde, med andre ord.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:26   #10
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, jeg vet. Jeg fikk bare høre det av noen med allergikerbarn, som hadde funnet det ut via et eller annet. Ikke verdens beste kilde, med andre ord.

helt i orden, jeg har allergikerbarn selv, og fikk den store skjelven og måtte derfor sjekke. Jeg har forøvrig Bjørn i skapet, kanskje det er annerledes med andre.
Alltid lurt å sjekke, heller en gang for mye enn en gang for lite.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:33   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

De mente at det kunne være spor av melk i den, selv om det ikke sto på pakken altså, men det gjaldt kun de lettkokte. Men som sagt, jeg aner ikke om det er tilfelle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 23:00   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettkokte havregryn - hva er det egentlig?

Jeg merker helt klart forskjell, både på smak og konsistens (og det gjør Poden også, han liker ikke grøt på store havregryn - synd, for jeg synes det er best). Jeg ville anta at de lettkokte er kokt på forhånd, ettersom de trenger mindre koking, blir mykere og går med i "oppløsning" enn de store.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no