Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-13, 18:24   #581
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Dumt spørsmål: Hvordan vet jeg om jeg har snegler i hagen?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 18:34   #582
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Dumt spørsmål: Hvordan vet jeg om jeg har snegler i hagen?

De ligger og ser kjipe ut når du titter under løv, busker og andre ting som dekker bakken.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 18:35   #583
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Sjansen er forøvrig også stor når naboen går tur med saltpakka på kveldene.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 21:55   #584
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Observert på kveldens runde: Dobbelt så mange leopardsnegler som iberiasnegler.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 22:33   #585
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Nå kommer det rotskudd på to av de rosene jeg trodde hadde dødd... Det lønner seg å gå med krykker slik at man ikke er så rask til å plante om...

Vi har en haug med sneglehussnegler i hagen. De gjør vel litt skade de også, men jeg klarer ikke å ta dem. Brunsnegler har vi ikke , men mange boasnegler (leopard), så kanskje det hjelper. Naboen går å plukker brunsnegler, men jeg mistenker at de også har striper.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..

Sist redigert av M@M : 02-06-13 kl 15:18.
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 22:42   #586
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Nå kommer det rotskudd på to av de rosene jeg trodde hadde dødd... Det lønner seg å gå med krykker slik at man ikke er så rask til å plante om...

Vi har en haug med sneglehussnegler i hagen. De gjør vel litt skade de også, men jeg klarer ikke å ta dem. Brunsnegler har vi ikke , men mange Iberiasnegler (leopard), så kanskje det hjelper. Naboen går å plukker brunsnegler, men jeg mistenker at de også har striper.

Iberiasnegl er vel mordersnegl/brunsnegl? De med mønster tror jeg er Boakjølsnegl.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 23:25   #587
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Sneglehussnegler spiser brunsnegleegg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 23:33   #588
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Vi har plutselig mange (og store!) sneglehussnegler i nærmiljøet - jeg har aldri sett dem før og er litt overrasket. Det er altså disse med mørke spraglete hus, ikke de med gult hus. De har vi flere av.

Fortsatt ingen snegler i min hage i år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 13:53   #589
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Vi har heller ikke sett så veldig mange brunsnegler,men har en del av de boasneglene.
Gav guttungen klar beskjed om at de sneglene med striper på fikk han ikke røre.

I dag har jeg endelig fått luka litt ugress, men det tok ikke lang tid før minstemann våknet og jeg måtte gi meg.
Vel jeg er nå i gang om ikke annet.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-13, 15:18   #590
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Iberiasnegl er vel mordersnegl/brunsnegl? De med mønster tror jeg er Boakjølsnegl.

Ja, det har du helt rett i. Jeg mente boasnegler... Retter det.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 14:43   #591
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Jeg var på Plantasjen i går og kjøpte rosa Klematis på tilbud, Piilu.


Og Hagehortensia på tilbud, så da prøver jeg igjen. Får se om jeg får til denne da, ikke bare at den blir grønne blader..

Pluss en plante Cherrytomater. Litt usikker på om jeg skal plante den i jorda eller ha den på terrassen i en stor krukke... litt redd for at gutta da knekker den.
Så i kveld skal det plantes.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 15:20   #592
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Jeg får snart hagehjelp på besøk! Med motorsag!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 17:01   #593
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Mitt mission for tiden er å ta de løvetannene som blomstrer. Hver dag. Det er overkommelig og de er lett å se. Groblad er verre enn løvetann da -men de er desto lettere å luke.

(Så lenge naboene ikke luker sine løvetanner men lar dem blomstre og spre seg må jeg nok fortsette med mitt mission i årevis. )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 17:22   #594
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Vi er nok en sånn nabo. Dvs. at plenen her er mer løvetann enn gress og sånn har det vært siden vi flyttet inn. Naboen har ingen. Dvs. han er veldig glad i bark, da. Så det er ikke mye plen å snakke om. Men litt er det. Jeg har begynt å ta litt om gangen, da. Men fytti så mye det er. Tett i tett.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 17:31   #595
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Løvetannen har jeg gitt opp. Den blir borte om etpar uker, vel. Da er alt grønt igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 20:52   #596
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Den forsvinner ikke. Den sprer seg og ødelegger tilslutt plenen. Og sneglene elsker den. Å gå barbeint på tett i tett med løvetannblader hvis man ikke vil ha brunsneglmos under beina er en utopi. Løvetann må bort og når den er borte må man vedlikeholde.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 21:29   #597
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Vi skal passe kaniner om noen uker, jeg sparer dem til da.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 22:23   #598
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Jeg har fått snudd opp-ned på den overgrodde hagen min. :svett:

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 22:29   #599
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vi skal passe kaniner om noen uker, jeg sparer dem til da.

Åh!

Du får lære opp kaninene til å dra dem opp med rota.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 23:31   #600
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The accidental gardeners - hva skal gjøres akkurat NÅH?

Fytti så gøy det er å hente ferske urter fra hagen til maten. Vi hadde allerede mye som var her da vi flyttet inn, men den fine basilikumen fra planteskolen som jeg plantet ut her for litt siden lever jo også i beste velgående. Kveldsmat i dag ble rester av mannens hjemmelagde lasagne med fersk basilikum. Kjempegodt!

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no