Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-11, 18:10   #21
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Våre har kontantkort og Fri Familie, slik at de kan ringe oss selv om det er tomt for penger på kortet. De bruker minst 6 måneder på å bruke opp 200 kroner.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 18:46   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Snuppa har kontantkort, men hun skravler ikke med venninner i telefonen. Hun ringer oss hvis hun kommer hjem før oss, og hun sender sms for å fortelle hvilken venninne hun er hos (egentlig ikke så viktig siden vi uansett kan ringe henne når hun skal hjem).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 19:14   #23
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Ville gått for kontantkort i starten, hvis ikke kan du få en ubehagelig overaskelse i posten. Min 9-åring fikk telefon i oktober med kontantkort. Han brukte opp kr. 140.- på 4 dager. Mulig vi går over til abbonement seinere når han har "roa" bruken.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 23:52   #24
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Hva med å sjekke www.telepriser.no ???

Post og teletilsynets side hvor man kan legge inn aktuelle ringeminutter også får man svar på hvilket abb som er billigst.
Kontantkort ligger også inne der.

Både jeg og fruen har One Call, men jeg ser også at flere av de andre "billig" bedriftene ligger i samme prissegment.
Samboeren har faktura som noen nevnte her og betaler svært sjeldent og lite i telefonregning...

Litt ved siden av unger, men jeg redda nylig 2 kollegaer fra Telenor og Netcom fella...
Dem sparte 600,- og 800,- pr.mnd på at jeg "tvang" dem inn på telepriser.no for å finne hvilket abb som passet deres forbruk.

Og jeg tør å påstå at fri familie er unødvendig fordi talkmore, chess, onecall m.fl. er så ekstremt mye billigere og har mere inkludert enn f.eks. Telenor og Netcom for de aller fleste. Med mindre man sitter i flere timer om dagen med sine kjære på øret.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 00:00   #25
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Snuppa har telenor kontroll.
Betaler to hundre kr mnd. Der er det litt ringetid og ca 30 sms inkludert, samt noe nettverk.

Om det mot formodning skulle gått tomt, kan man fylle opp med kontantkort.
Vi absolutt anbefale det som et alternativ. Fakturaen får aldri blitt på mer enn kr 200,- da.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 00:35   #26
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

9 åringen var har OneCall faktura, og jeg får regning på ca 30 kr pr 3 mnd. Dette inkluderer 120 ringeminutter og 90 sms pr mnd.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 01:29   #27
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Begge Telenor Komplett M. Mer enn nok ringetid, surfetid og sms.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 02:49   #28
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Her er det kontantkort og vi er skikkelig gjerrige. Fyller kanskje 25,- til 50,- per gang med mindre de har jobbet i huset for å tjene mer. Det er null problem å fylle kontantkortet. Det gjøres kjapt og greit via SMS. Man må ikke lenger reise til Narvesen og kjøpe kontantkort, liksom.

Man får forresten SMS når man har mindre enn 15,- igjen på kortet.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 03:07   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

13 åringen har et vanlig abb hos netcom. Har fri familie til meg, faren og broren. Vet ikke nøyaktig hvor mye hun bruker på telefon pr mnd, men det er utrolig og overraskende lite.

10 åringen har ennå bare kontantkort. Vi synes det er greit når han er såpass liten og har såpass lite peiling på hva det koster å ringe. Da blir ikke tapet så stort om han skulle finne på noe liksom.

Om kortet går tomt så er det ingen krise, siden han fritt kan ringe begge oss foreldre, samt søsteren og nødnummer.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 14:45   #30
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Jeg syns det er veldig greit med abonnement (?). Vi har ca 500 kr i mnd i mobilregning på 4 mobiler. Det er min og ungenes sin. Min del er på ca 350. De andre 150 kr står ungene for. Dette inkuldere fri familie, data osv. Jeg syns det er helt greit.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:06   #31
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Det er jo ikke bare ukontrollert ringing som kan være et problem. Barn kan være litt uvørne. Det har hendt flere ganger at mine barn ved en feil har logget seg på internett (f.eks. da telefonen lå i baklomma). Med kontantabonnement begrenses skaden av sånt.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:42   #32
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er jo ikke bare ukontrollert ringing som kan være et problem. Barn kan være litt uvørne. Det har hendt flere ganger at mine barn ved en feil har logget seg på internett (f.eks. da telefonen lå i baklomma). Med kontantabonnement begrenses skaden av sånt.

Med et abb. til 100-200 kr måneden så har du i utgangspunktet plenty datatrafikk å gå på...
Min telefon er pålogga nettet 24/7 og oppdaterer mail og brukes aktivt på interenett.. Jeg klarer ikke å bruke halvparten av de inkluderte minuttene engang.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:49   #33
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Vesla har kontantkort og har brukt 800 kr. på litt mindre enn ett år. Vi har hatt fri familie noe av tiden, og endel av pengene gikk med den første måneden da det var veldig moro med egen mobil. Tipper hun ligger på en femtilapp i måneden vanligvis.

Hun får ikke lov til å bruke internett med mobilen. :kontrollerende mor:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:05   #34
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

http://www.telepriser.no/portal/page...L&prodId=23554

Forbruk:
111 min
69 samtaler pr.mnd
127sms
10mms
10mb data

Billigst:
Telipol Telipol Mobil Mini 59 kr 0 kr Telenor
One Call One Call Faktura 67 kr 0 kr Network Norway
Ludo mobil LUDO Rød X-small 69 kr 0 kr Telenor
Tele2 Tele2 Sheriff 69 kr 0 kr Netcom
Telipol Telipol Mobil Medium 69 kr 0 kr Telenor



Telenor Mobil Telenor Kontant 339 kr 0 kr Telenor
NetCom Kontant 355 kr 0 kr Netcom


MAO

En differanse på 300,- spenn mellom Teliopol og Netcom!
Ikke la dere lure av fri familie folkens.. Du kan ringe jævla mye til mamma og pappa før du når tre hundre kroner...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:10   #35
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.611
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Vår fri familie koster 89 kr i mnd på to abonnement , de andre betaler ikke noe for tilknyttingen. 300 kr mnd var dyrt. To av ungene bruker mobilen for10-15 kr mnd.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:46   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Takk for svar.
Jeg tittet litt på Telenor sine nettsider og der stod det noe om sperringer og at man kan sperre for nettsurfing. Må sjekkes nærmere.
Tror vi går for kontantkort nå når han er såpass liten så kan vi heller endre til abonnement om etpar-tre år om han skulle trenge det noe mer da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 19:51   #37
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Takk for svar.
Jeg tittet litt på Telenor sine nettsider og der stod det noe om sperringer og at man kan sperre for nettsurfing. Må sjekkes nærmere.
Tror vi går for kontantkort nå når han er såpass liten så kan vi heller endre til abonnement om etpar-tre år om han skulle trenge det noe mer da.

På det barnekontantkortet hos Chess kan du også sperre for det du ønsker.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:20   #38
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Jeg har sperret for nett-trafikk på frøknas mobil - det var bare å ringe telenor. Det eneste som er litt kjipt er at hun ikke får mms på telefonen, men det er mulig det går an, vi har bare ikke somla oss til å sjekke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 22:02   #39
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Mobilabonnement til barn - hvor mye ringer de?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Vår fri familie koster 89 kr i mnd på to abonnement , de andre betaler ikke noe for tilknyttingen. 300 kr mnd var dyrt. To av ungene bruker mobilen for10-15 kr mnd.

Husk at eksempelet var tatt utifra 111 ringeminutter og nesten 70 samtaler.

Cluet er et på telepriser.no så legger du bare inn det reelle forbruket også får du svaret med 2 streker under.
Post og teletilsynet er såvidt jeg vet nøytralt...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no