Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Rekommanderte brev på posten?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-08, 21:02   #1
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rekommanderte brev på posten?

Har ett par spørsmål. Jeg venter en rekomendert sending om ett par uker (Hong Kong, via Ebay), men jeg reiser jo vekk, muligens før den kommer i det hele tatt.

Kan mannen min hente den ut, dersom jeg skriver en fullmakt? Og at han tar med mitt pass feks?

Nå er jo postkontoret her kjent for å være ekstra vrange da, så jeg vet jo at mest sansynlig så vil de enten klikke fordi mellomnavnet mitt ikke står på pakken, at underskriften avviker bittelitt fra signaturen min i passet (underskrift og signatur er jo ikke det samme, må vite, og det skal jo være totalt 100% leselig, begge deler, og passet mitt er jo ikke verdt papiret det er trykket på, hun kunne sikkert fått det inndratt der og da om jeg skulle skape meg enda mer, og sånt...)

Kan han evnt gå ned, og få den videresendt til Narvik? Eller krever det at jeg har den betaltjenesten fra Posten med videresending? Hva med disse gratis videresendingskonvoluttene? Funker de lenger? Og vil man kunne putte en rek-sending i dem?

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:30   #2
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Tviler på at posten har noe gratis lengre.
Jeg ville ringt til ditt lokale postkontor og forklart situasjonen. Man skulle jo tro at en fullmakt skulle gå greit, og du kunne jo kanskje levere fullmakten personlig med legitimasjon? Så vet de om dette når pakken kommer? Og mannen kunne hente.
Men jeg ville ikke tatt noe som en selvfølge!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:33   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Jeg har i alle fall hentet mange rekommanderte pakker og brev på vegne av min mann. Da har han skrevet en fullmakt, og jeg har stilt med legitimasjon for oss begge to.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:39   #4
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Jo, faren min mente det skal være mulig.

Men etter siste tidens opplevelser med posten, vet jeg nå jaggu ikke helt...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:55   #5
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rekommanderte brev på posten?

Det skal gå med fullmakt og identifikasjon på begge.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 22:58   #6
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Det skal egentlig ikke gå.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:01   #7
Christina
Pauset
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 204
Christina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har i alle fall hentet mange rekommanderte pakker og brev på vegne av min mann. Da har han skrevet en fullmakt, og jeg har stilt med legitimasjon for oss begge to.

Det har jeg prøvd her også, men jeg fikk ikke ut min samboers rekomanderte sending.

Christina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:08   #8
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Så lenge det er rekommandert brev og ikke PUM (persoling utlevering) kan du sende med fullmakt med din mann.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 23:17   #9
F!reF|y
Fullverdig medlem
 
F!reF|y sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 82
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Samboeren min har hentet rekommandert brev som er til meg et par ganger, men her vet de hvem vi er så da har det gått bra.
Jeg ville tatt en telefon og spurt om det går bra å hente den ut med en fullmakt jeg.

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 00:00   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Det skal egentlig ikke gå.

Jo, i følge Posten skal det være helt greit.

Sitat:

Når andre skal hente verdipost og penger for deg

Med unntak for Personlig Utlevering Mottakingsbevis (PUM), som ikke kan utleveres til andre enn adressaten personlig, kan dette ordnes på følgende måter:

Se deretter side 8 og utover.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:51   #11
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Da går det nok skal du se, bare skriv ut en fullmakt med beskjed om at de godt kan ringe deg for bekreftelse.
Lykke til.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 07:54   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Mannen hentet en rekommandert sending for meg ved at jeg signerte og sendte med legitimasjonen min. Det ser ut for at det er i tråd med brosjyren Teo linker til - i hvert fall hvis de husket på å få ham til å signere + å vise leg. Ingen fullmakt.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:13   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Rekommanderte brev på posten?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Mannen hentet en rekommandert sending for meg ved at jeg signerte og sendte med legitimasjonen min.

Ja, men det er jo hvis du har hentelappen, det sa de til meg også på posten at gikk greit. Men har man ikke hentelappen, foreks. fordi man drar før den kommer sånn jeg skjønnte det på Nabbe, så må man kanskje ha en fullmakt i tillegg, siden hun ikke får signert på hentelappen.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:17   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Åja, jeg fikk ikke med meg den detaljen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 09:24   #15
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Det går sikkert greit hvis de som sender den "rekommandert" er like smarte som folka på NAV. Jeg fikk svar på en klage der det nederst i brevet sto at dette brevet blir sendt rekommandert. Jeg måtte se to ganger for jeg hadde da fått det rett i postkassa. Det sto REK på konvolutten. Det var deres løsning på problemet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 10:51   #16
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Rekommanderte brev på posten?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ja, men det er jo hvis du har hentelappen, det sa de til meg også på posten at gikk greit. Men har man ikke hentelappen, foreks. fordi man drar før den kommer sånn jeg skjønnte det på Nabbe, så må man kanskje ha en fullmakt i tillegg, siden hun ikke får signert på hentelappen.

Løsningen på det, kan jo være at han sender hentelappen nordover til meg, og jeg signerer der oppe, og sender den ned igjen kanskje...

Litt mye om-og-men her, men det er litt surt om pakken går i retur til Hong Kong liksom. Jeg skal selge det som er i pakken, og tjene meg noen hundrelapper...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:02   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Rekommanderte brev på posten?

Ja, jeg tenkte også på det, men så tenkte jeg at det var litt styrete
Men, du kan jo høre med dem først, om fullmakt og din ID holder?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 11:10   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekommanderte brev på posten?

Jeg har ikke jobbet i posten på en del år, men i den tiden var det i alle fall mulig å fylle ut fullmaktsskjema til å ha liggende på postkontoret. Ganske mange hadde liggende dette for ektefellen i tilfelle rekommanderte sendinger kom. Hvis denne ordningen eksisterer fremdeles kan det jo være en ide at dere begge går inn på postkontoret og ordner dette slik at det ikke er noen tvil om at fullmakter er i orden. En slik fullmakt kan kun brukes for det postkontoret hvor den blir levert inn.

Ellers er engangsfullmakter også gyldige, men da må den være riktig utfylt og gyldig legitimasjon for begge må fremvises.

Et fullmaksskjema fylt ut av begge på postkontoret er en sikrere løsning enn engangsfullmakter.
Det er dessverre en god del mennesker som gjennom årene har prøvd seg på å svindle med engangsfullmakter og derfor er de ansatte nødt til å være temmelig nøye på dette.

Er det krav om utleveringsbevis blir det annerledes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no