Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uniformert ungdom om uniformering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-13, 13:03   #41
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

I Norge er yttertøy en så stor og viktig del av pakka, at jeg ikke tro det ville hatt noen særlig hensikt. De store og dyre motedillene de siste årene har vært dunjakker, luer, vesker og sko.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:07   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Jeg delte det og har faktisk angret litt. Selv om jeg ikke har kommentert annet enn at det er komisk at de er mot uniformering og er veldig like. Og at vi var akkurat like ille. Den er borte fra veggen, ser jeg.

Men de var da altså i Aftenposten og lot seg avbilde og sitere.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:07   #43
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Ja, i land hvor man ikke har så store årtidssvingninger, så kan det kanskje fungere. Men jeg ser fort at sekk, veske, bag, treningstøy, regntøy, vintertøy osv. måtte vært en del av pakka. Det er jo nesten utopisk å få til, om det skal virke etter hensikten.
Bare det å finne gode vintersko er en utfordring, om føringen skulle vært svart i tillegg hadde jeg nesten gitt opp.

Vi bor et sted hvor merkepresset ikke er så stort, men feks på treningstøy er det endel fokus. Jeg tror ikke man kommer unna et eller annet form for press, det bare flytter seg over på andre greier. De sliter vel ikke mindre med trivsel, utestengning, mobbing osv der hvor uniform er obligatorisk? Eller har jeg misset noe her, det kan være. Om statistikken hadde vist høye ulikheter i positiv retning, kunne jeg vært tilbøyelig til å være enig i at man burde hatt det. Men at "noen i familien har opplevd eller føler", uten statistisk belegg, blir vel litt dårlig grunnlag og gjøre en så kostbar og stor omveltning.

Man kunne kanskje tenke seg andre tiltak, som ikke er så drastiske?


Sist redigert av emm : 10-12-13 kl 13:12.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:09   #44
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Veldig mange land i verden lever fint med slik ordning, akkurat som at veldig mange butikkansatte, bussåfører, sykepleiere og tannleger også har det kjekt og greit.

Javel? Jeg sliter med å finne relevant forskning om dette (som i relevant for norske forhold). Jeg synes at man bør vite noe om dette f.eks. skaper bedre læringsmiljø for alle elever, motvirker motepress, skaper mindre mobbing osv. før man innfører noe sånt. Et raskt googlesøk viser at det er delte meninger om hvor klokt (og nødvendig) dette er.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:10   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Jeg ser både fordeler og ulemper med uniform.

Ulemper:

  • De kommer sikkert ikke til å være av veldig god kvalitet.
  • Det vil kunne øke forskjellene mellom barna fra ulike skoler, når det er veldig synlig hvor de er i fra.
  • Norge har ulike årstider, og dermed større forskjeller i behov. Det er for øvrig vanlig at skoleelever i England f.eks. får bruke sine egne jakker, så hvis målet er å fjerne sosiale markører må man i såfall ha fullt sett med ytterklær også.
Fordeler:

  • Barn med dårlige klær har hvertfall noe.


Jeg syns det blir søkt å sammenlikne det med voksne uniformer; men når man allikevel har dratt det inn: Det har vært kritikk mot uniformene til både NSB, Ruter og forsvaret for å ikke være tilpasset kvinnekroppen, at de ikke er tilpasset bruk (strammer unødvendig i livet når man sitter og kjører f.eks.) og at de er i ubehagelige stoffer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:13   #46
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Vi pleier å diskutere skoleuniformer i engelskundervisninga. Jeg har opplevd én gang at noen var for, og det var en gjeng jenter som så for seg noen sånne skimpy, små kjoler som de bruker i "Home & Away". De gadd ikke om de ikke fikk det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:17   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi pleier å diskutere skoleuniformer i engelskundervisninga. Jeg har opplevd én gang at noen var for, og det var en gjeng jenter som så for seg noen sånne skimpy, små kjoler som de bruker i "Home & Away". De gadd ikke om de ikke fikk det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:20   #48
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Mannen min er britisk, og er i utgangspunktet for uniformer i England, fordi det gjør det lettere å se hvilken skole et barn tilhører. Det er ikke like viktig i Norge hvor barn stort sett går på nærskolen, mener han. Han også at det er teit å tro at skoleuniform vil føre til færre ulikheter. I England kan skoleuniformer kjøpes flere steder og fra flere produsenter, slik at de skiller seg bittelitt fra hverandre i utforming, farge og kvalitet. Og dette henger barn/ungdom seg opp i, altså. Mannen min sier at han alltid var flau fordi foreldrene alltid valgte billigste leverandør, så han alltid hadde litt "feil" nyanse av grønt på klærne.

Det jeg ser på som negativt, er at barn og ungdom som kanskje allerede har issues med kroppen, ikke vil få det lettere med uniform. Jeg vet selv hvor ufiks jeg føler meg i visse typer bukser, og hadde jeg vært tvunget til å gå med dette hver dag, hadde jeg følt meg veldig ille til mote.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:21   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Hvorfor er det viktig å se hvilken skole barna tilhører? Jeg syns det er en ulempe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:24   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvorfor er det viktig å se hvilken skole barna tilhører? Jeg syns det er en ulempe.

Jeg synes heller ikke det er viktig. Men mannen sier at i England fører det til bedre atferd blant barna når de er utenfor skolen, all den tid de kan spores opp.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:25   #51
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mannen min er britisk, og er i utgangspunktet for uniformer i England, fordi det gjør det lettere å se hvilken skole et barn tilhører. Det er ikke like viktig i Norge hvor barn stort sett går på nærskolen, mener han. Han også at det er teit å tro at skoleuniform vil føre til færre ulikheter. I England kan skoleuniformer kjøpes flere steder og fra flere produsenter, slik at de skiller seg bittelitt fra hverandre i utforming, farge og kvalitet. Og dette henger barn/ungdom seg opp i, altså. Mannen min sier at han alltid var flau fordi foreldrene alltid valgte billigste leverandør, så han alltid hadde litt "feil" nyanse av grønt på klærne.

Det jeg ser på som negativt, er at barn og ungdom som kanskje allerede har issues med kroppen, ikke vil få det lettere med uniform. Jeg vet selv hvor ufiks jeg føler meg i visse typer bukser, og hadde jeg vært tvunget til å gå med dette hver dag, hadde jeg følt meg veldig ille til mote.


Skriver under på alt dette.

Når jeg bodde i England var det også vanlig med Casual Friday et par ganger i året, der man betalte til veldedighet for å kunne gå med vanlige klær en dag. Jentene sto opp kl 4 om morgenen for å gjøre seg klare. Og de må jo skifte når de kommer hjem, så det blir jo ulikheter likevel.

De forslagene som lokalavisen kom med var jo hvertfall ikke akkurat laget for å passe alle kropper syns jeg. Jeg hadde blitt direkte morsk om noen tvang meg til å gå med skinnyjeans hver dag. :traktorlegger:

http://www.budstikka.no/nyheter/blir...rmen-1.8195178

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:26   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes heller ikke det er viktig. Men mannen sier at i England fører det til bedre atferd blant barna når de er utenfor skolen, all den tid de kan spores opp.

Ah, sånn å forstå. Ja, jo. Det er jo et poeng. Jeg tenkte mest at det er negativt ift. at barn kan gjenkjenne at de er fra ulike skoler. Da jeg vokste opp var det til dels voldelige sammenstøt mellom ulike bydeler, og da hadde det ikke vært kult å reise rundt alene i noe som viste hvilken skole du tilhørte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:26   #53
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.501
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes heller ikke det er viktig. Men mannen sier at i England fører det til bedre atferd blant barna når de er utenfor skolen, all den tid de kan spores opp.

Mannen min (også britisk) sier akkurat det samme. Og hvis politiet ser noen som skulker vet de hvor de skal leveres.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:28   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.165
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Engelskmenn bryr seg jo heller ikke om de fryser. "Builds character!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:29   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

De forslagene som lokalavisen kom med var jo hvertfall ikke akkurat laget for å passe alle kropper syns jeg. Jeg hadde blitt direkte morsk om noen tvang meg til å gå med skinnyjeans hver dag. :traktorlegger:

http://www.budstikka.no/nyheter/blir...rmen-1.8195178

Eller at jentene må gå med skjørt, og ikke får lov til å bruke hettejakke?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:30   #56
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Mannen min (også britisk) sier akkurat det samme. Og hvis politiet ser noen som skulker vet de hvor de skal leveres.

Vi var på skolebesøk på en skole i UK i vår, og der brukte de ikke skoleuniform. Både elever og lærere syntes det fungerte bra, men de nevnte at det var et problem at skulkere fra andre skoler som lagde bråk i skoletida oppga til politiet at de gikk på denne skolen. Så det er vel noe i det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 13:32   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Eller at jentene må gå med skjørt, og ikke får lov til å bruke hettejakke?

Eller bruke marineblått?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:00   #58
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Å synes at noe er komisk og selvmotsigende, betyr ikke at man driter ut noen.

Jeg har ikke delt, men humret godt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 14:04   #59
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.223
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Det hadde vel uansett blitt merkepress på alt som ikke var en del av uniformen vil jeg tro.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-13, 16:06   #60
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Uniformert ungdom om uniformering

Jeg humra av gutta, men delte ikke. Nå har jeg akkurat delt blogginnlegget på fb i stedet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no