Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et godt forhold til moren din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er ditt forhold til din mor?
Forholdet kunne ikke vært bedre! 46 17,23%
Vi har et fint forhold 110 41,20%
Vi har et helt greit forhold 60 22,47%
Vi har et litt dårlig forhold 30 11,24%
Vi har et veldig dårlig forhold 16 5,99%
Jeg har ikke kontakt med min mor 5 1,87%
Deltakere: 267. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-12, 22:52   #101
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Helt greit, men ikke topp.

De hjelper meg masse, og jeg viser hvor mye jeg setter pris på det. Vi er nok ganske ulike, og jeg møter lite forståelse på en del områder, men jeg prøver å bite meg i det stort sett.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:03   #102
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Jeg vil si at vi har et komplisert forhold. Hun hadde spiseforstyrrelser fra jeg var et par mndr til jeg var rundt 25 år. De årene var preget veldig av det. Hun var et rent lite helvete å bo sammen når jeg fikk meg kjæreste, og det er kun min fortjeneste at vi har et greit forhold i dag. Jeg snakker med henne ca en gang pr uke, men har sjeldent behov for å se henne. De bor bare 20 mi unna med bil, men vi ses sjeldent. De kommer aldri på besøk. Vi har bodd her vi bor nå i nesten 7 år, og de har vært her en håndfull ganger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:12   #103
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Har et greit forhold, det vil si at jeg tar henne på hennes premisser.
Hun er alkoholiker som nå har byttet ut alkoholen med piller, så hun er ikke stabil og har nerveproblemer som hun kaller det.

Jeg er uendelig glad i henne og når hun er på "topp" så er hun en fantastisk bestemor som ungene elsker. Nå har hun hatt en nedeperiode,så vi har ikke pratet på 3-4 uker.
Pappa døde i fjor som følge av narkotika og følgesykdommer,så hun er den eneste jeg har igjen.
Tar henne som hun er.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 10:21   #104
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Ikkje alt som egnar seg på trykk i det opne forum.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:29   #105
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Ja, jeg har et fantastisk forhold til min mor.
Nå skal deet sies at det ikke alltid har vært det. Da jeg var tenåring og noen år oppover, fungerte vi ikke sammen. Pappa gikk konstant som meklingsmann og den 3. personen som alltid havnet i midten. Vi var avhengige av han for å kunne prate sammen.
(Det skal også sies at jeg alltid har vært en pappa jente)

Men etter vi begge ble eldre og klokere(....) har vi fått et helt fantastisk forhold. Vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten.

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 11:45   #106
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Vi har et fint forhold. Det er langt mellom oss, så vi treffes bare et par ganger i året, men desto oftere på skype. Jeg skulle gjerne ha hatt mamma nærmere. Søsteren, som bor 5 minutter unna mamma, snakker med henne på tlf daglig og de spiser middag sammen 1 gang i uken. Jeg tror kanskje søsteren min syns det blir litt mye.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 19:59   #107
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Borte...


Sist redigert av Guttemammis : 10-03-12 kl 22:40.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:23   #108
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.461
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

*poff*


Sist redigert av Timar : 07-03-12 kl 20:28.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 10:30   #109
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Vi har et godt forhold, og hun har vært veldig støttende i oppvekst/etableringsfasen. Hun er solid, trygg og ressurssterk. Så har man som menneske sider man ser bedre når man selv blir voksen, og som jeg kanskje ikke er like stor fan av. Men sånn er det jo med mennesker. Vi snakkes et par ganger i uka, men hun ser jo på FB hva vi holder på med, og jeg legger jo også ut mange bilder der. Vi bor langt fra hverandre, men møtes så ofte vi kan. Hun prioriterer oss og vi dem i dem, i den grad vi klarer, men er også innforstått med at vi har våre liv på hvert vårt sted. Men hun er med meg i tankene, er det noe ringer jeg først henne, trenger jeg støtte i noe ringer jeg henne, og skjer det en krise vil hun være den første både jeg (og mannen) vil ringe. Bare det er jo en tillitserklæring i seg selv.

Men ja, når jeg tenker på vårt forhold sett i forhold til egne barn, så håper jeg jo vi vil ha mer kontakt, og at de ikke vokser opp med en bitterhet i seg over noe som skulle vært annerledes. Jeg er nok mer involvert i dem og deres interesser, mer tydelig kjærlig, både i handling og ord, og de har en helt annen type far enn meg. Så kan det være rent praktiske ting som gjør ting annerledes. Vi har bedre økonomi enn mine foreldre hadde da jeg var liten, vi har andre jobbsituasjoner som er mer fleksible, vi har ikke flyttet så ofte som jeg gjorde i oppveksten, vi ventet med å få barn til vi var ferdigutdannet, og vi lever i en tid som tar barn mer på alvor. Forutsetningene er annerledes. Det er enklere for oss å prioritere.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 18:14   #110
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Opprinnelig lagt inn av tante Veronica, her.

Kjenner det også igjen. Det beste er å ikke forvente noe som helst. Da blir ikke ting så sårende.

Desverre.

Og samtidig er det likevel sårende, for hvorfor skal man ikke kunne forvente noe av sin egen mamma Tror det alltid vil være et savn, uansett.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 22:39   #111
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.038
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Det er så vondt å høre at så mange av dere har anstrengt forhold til mødrene deres.
Jeg er veldig redd for å bli en av de mødrene som "er for mye". (Jeg ser min mor har tendensene, som hennes mor før det. Det ligger i genene.)
Jeg ser at jeg er heldig, og at jeg skal være dypt takknemlig. (Jeg trengte å lese dette i dag hvor jeg er litt sur og irritert på min mor, bare pga bagateller.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 21:45   #112
Malin72
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 56
Malin72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Mamma betyr så mye for meg og det er så trist å se at foreldrene begynner å bli gamle...snufs! Min mor er omsorgen selv. Hun kan ikke få gjort nok for barna sine og barnebarna sine♥♥♥ Mer hjertevarm dame skal man lete lenge etter. Alt føles så godt og trygt når jeg har mamma rundt meg♥
Kjenner jeg blir sentimental her når jeg skriver..som sagt det med alderen. Hun er bare 65, men hun røyker og har astma....er så redd for å miste henne så alt for tidlig
Jeg elsker mammaen min jeg♥♥♥

Malin72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 18:32   #113
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Vi har et greit forhold, men ikke akkurat nært. Synes det er viktig at ungene har nære forhold til sine besteforeldre da så jeg strekker meg langt. Min søster snakker ikke med mamma lengre og det er litt trist. Det går også ut over hennes barn som ikke ser sin mormor lengre.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 21:15   #114
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du et godt forhold til moren din?

Har hatt våre runder, men vi har et godt forhold og jeg er nært knyttet til henne, ikke minst fordi hun har vært både mor og far for meg.

__________________
93 97 99 03 09
12
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no