Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor stort liker dere et babyteppe?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 22:51   #1
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor stort liker dere et babyteppe?

Strikker et Mor Signe-teppe, men i babymerino, til min kommende nevø

Forrige teppet jeg strikket, fulge jeg oppskrift, men nå bare skråstrikker jeg. Ble bare litt usikker på hvor stort det bør bære, for det forrige ble egentlig mye større enn det trengte å være (hadde nesten vært bedre om det hadde vært litt større enn del ble, slik at det kunne blitt brukt som sofateppe etterpå

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:58   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Oppskriften sier vel at man skal strikke ett nøste opp og ett nøste ned. Jeg strikker også, og jeg lurer på om dette er nok garn egentlig, men det vil vise seg. Uansett, jeg foretrekker babytepper på 80-100cm. Kanskje helst opp mot 100cm når de er så tynne og fine som mor signes.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:59   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.286
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Stort stort stort! Jeg likte at det var mye teppe slik at det også var stort nok når det var dobbelt. Ungene bruker sine enda - de er 4 og 5.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 23:06   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Jeg brukte ikke opp to fulle nøster med Nøstebarn-garnet - jeg strikker nok ganske løst, og det har mye å si.

Jeg har 3,5 nøste med baby merinp/Garnstudiogarn, så jeg får strikke meg godt inn på nøste nr to før jeg snur. Begynner å synes det er langt nok frem og tilbake nå gitt

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 23:07   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Jeg har gått ned en pinnestørrelse på det nøstebarngarnet, jeg ser jeg strikker fastere enn det de hadde utstilt i butikken nå. Det er silkeull jeg strikker med, da anbefalte de det for å få mer hold. Babymerino er vel litt tykkere slik at jeg vil tro du må stoppe før ja.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:14   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Jeg har strikket det teppet i både silkeull fra Nøstebarn (2 hesper) og babyulla fra Dale, og lagde dem omtrent like store. :løper og måler på teppet til puslingen:

To hesper silkeull på pinne nummer seks (eller er det sju? Finner ikke pinnemål), diagonalstrikket - 120x120. Jeg ville ikke hatt noe særlig mindre, jeg liker at de kan brukes dobbelt eller pakkes godt rundt i starten, og at de er store nok til å vare en stund.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:28   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Nå nærmer jeg meg slutten på nøste to, som er mindre enn de andre, og må da snu. Målt løst med målebånd, er teppet 95 cm, så da blir det som det blir. Men det strekker seg jo antageligvis litt i vask, vil jeg tro

Takk for svar, egentlig var det bare latskapen som tok overhånd, og jeg som begynte å se frem tilfellingen

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:35   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Takk for svar, egentlig var det bare latskapen som tok overhånd, og jeg som begynte å se frem tilfellingen

Nei, det kan jeg da ikke skjønne. Jeg river nesten av meg håret for hvert sånt teppe - jeg har laget fem, tror jeg, to til oss og noen i gave, men de er jo så gode! Håper foreldrene til nevøen setter pris på gaven!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 10:08   #9
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Stort 4-åringen bruker fortsatt teppet som bestemoren strikket til han, så det er godt det er litt størrelse på det. Har strikket et par selv, og de har kanskje vært 90 cm eller noe sånt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 10:45   #10
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Nå er det kanskje ikke så relevant lenger men jeg vil ha det stort.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 11:10   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Jeg pleier å gi meg rundt meteren. altså at det blir rundt 1*1. Pluss at det strekker seg da, for jeg har ikke egnet plass til å tørke 1*1 meter liggende...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:02   #12
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Det ble 120*120 ferdig strikket, vasket og strukket

Vet ikke hvor mange slike tepper det blir igjen

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:04   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Det ble 120*120 ferdig strikket, vasket og strukket

Vet ikke hvor mange slike tepper det blir igjen

Jeg sitter og messer "snart ferdig - snart kan jeg lage heklekant i stedet for denne helvetes strikkinga" hver gang. Og enda har jeg bare heklet kant på det ene, de andre fikk være som de var, når det kom til stykket.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:58   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

jeg har bare heklet på ett, de andre skråstrikker jeg med kast=hullkant, og da hekler jeg ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 14:03   #15
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

jeg har bare heklet på ett, de andre skråstrikker jeg med kast=hullkant, og da hekler jeg ikke.

Jeg gjør begge deler, jeg vil ha hullkanten, men liker en kontrastfarge rundt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 14:06   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.569
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor stort liker dere et babyteppe?

Strikker tofarget jeg, da synes jeg kontrastfarge i tillegg blir for mye.

Altså, de siste teppene jeg har strikket har vært tofarget, de første var ensfarget, men nå har jeg et som er naturhvitt første halvdel og brun den andre, det forrige var vhit og rosa, den før der var to lillafarger, og før der et som var mest naturhvitt men siste stykket grønn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no