Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Det å reise til syden ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Har dine barn vært i syden
Ja 101 66,01%
Nei 52 33,99%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 14:03   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det å reise til syden ...

Har dine barn vært i syden?

Mine barn på 13 og 15 år har aldri vært i syden. De nevner til stadighet at når mamma begynner å jobbe sååååå skal vi dra til syden. Det håper jeg vi får til, men nå er mannen min havnet på attføring så vi får se om 2-3 år, men da er eldstejenta gammel nok til å dra selv snart. Mine to eldste føler at ALLE er i syden. De har flere venner som er i syden en og to ganger i året. Dette er sårt for dem. Jeg ønsker og håper at vi etterhvert kan reise til syden sammen. Vi er fem stykker og det koster. Foreløpig er det utopi.....

Veslejenta var med meg, alene, til Kreta da hun var nesten 4 år. Jeg var ferdig med kreftbehandling og norskeeksamen på lærerskolen. Jeg fikk meg en kraftig angstrunde og min mor spanderte tur på oss to. Så det oppleves selvfølgelig urettferdig for de to eldste, men den turen var mest for min skyld. Jeg trengte den og heldigvis hjalp den turen for meg psykisk. Kom meg vekk fra helvete jeg hadde vært i da.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:06   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Du mangler et alternativ; snart.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:09   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Nei. Jeg vet ikke hvor syden er. :sta:

Hvis jeg har noe jeg skulle ha sagt kommer vi aldri til å reise til dette syden heller. Tropiske øyer, faktiske LAND som heter Marokko og lignende ja, men ikke syden.

Noen ganger har man bare ikke råd til ting, samme hvor sårt det er der og da. Husker godt at det var ting mine jevnaldrende gjorde/fikk da jeg var yngre, som vi ikke prioriterte/hadde råd til. Litt kjipt der og da, men nå er jeg glad for det. Hadde ikke vært noe kult å tenke tilbake på at vi gjorde noe "alle andre gjorde" uten egentlig å ha råd til det, bare fordi alle andre gjorde det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:09   #4
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Vi var for første gang nå i sommer. Mer spesifikt, vi var i Tyrkia. Første gang for jentene som var 2 og 4 år og første gang for meg som var 35

Det var en deilig, og veldig avslappende, ferie og Hedda snakker mye om den enda.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:10   #5
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Store har vært med til syden en gang; da han var 2 år. Vi har store planer om å ta med oss begge to til sommeren.
Vi har råd til å dra dit, men fram til nå er det noe vi ikke har prioritert.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:11   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.142
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Vi har vært i Spania (både på fastlandet og på øyene) flere ganger. Vi har vært sørover 4 ganger, tror jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:11   #7
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei. Jeg vet ikke hvor syden er. :sta:

Hvis jeg har noe jeg skulle ha sagt kommer vi aldri til å reise til dette syden heller. Tropiske øyer, faktiske LAND som heter Marokko og lignende ja, men ikke syden.

Noen ganger har man bare ikke råd til ting, samme hvor sårt det er der og da. Husker godt at det var ting mine jevnaldrende gjorde/fikk da jeg var yngre, som vi ikke prioriterte/hadde råd til. Litt kjipt der og da, men nå er jeg glad for det. Hadde ikke vært noe kult å tenke tilbake på at vi gjorde noe "alle andre gjorde" uten egentlig å ha råd til det, bare fordi alle andre gjorde det.

Tenkte litt på om jeg skulle bruke syden her Syden er vel fra Oslo og sørover det da, siden vi bor litt nord for Oslo

Det er det samme jeg har sagt til mine to eldste. Jeg har også fokusert på at man lærer å sette pris på en del ting når det ikke er noen selvfølge. Jeg skjønner jo at det ikke er lett å se for dem, men de skjønner det nok senere.........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:12   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.142
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

(Meg og mannen drar i februar - alene uten barn. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:17   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.909
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Ungene våre har vært mye på reise, fordi de har foreldre som prioriterer reising særdeles høyt.

Bill. mrk. "63 kvm og 14 år gammel bil"

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:19   #10
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

De har vært med oss og besteforeldrene til Mallorca.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:19   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Når du sier "Syden", så tenker jeg automatisk på charterferie. Det har vi ikke vært på, men vi har vært i Spania med jentene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:20   #12
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Storebror på fire har vært en gang på Gran Canaria og en gang på Rhodos. Lillesøster har vært en gang på Rhodos.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:22   #13
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Vi har vært i Spania mangen ganger med jentene (fastlandet)

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:24   #14
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Ja, vi har vært på charterferie med ungene flere ganger. Vi er heldige som har svigers som har spandert deler av turen tre år på rad så vi har vært mange familiemedlemmer som har reist sammen.
Jeg skjønner godt tankene dine, men samtidig er det ikke noe som er vesentlig for hverken erfaringer, livskvalitet. Håper ungene dine ser det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:24   #15
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Ja. Eldste har vore 5 ganger(11 år),og minste 2 gangar(snart 2).

Eg var vel 16 første gangen eg var til syden.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:27   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Barna har ikke vært i syden. Blir ikke nå til sommern heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:27   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Tenkte litt på om jeg skulle bruke syden her Syden er vel fra Oslo og sørover det da, siden vi bor litt nord for Oslo

Det er det samme jeg har sagt til mine to eldste. Jeg har også fokusert på at man lærer å sette pris på en del ting når det ikke er noen selvfølge. Jeg skjønner jo at det ikke er lett å se for dem, men de skjønner det nok senere.........


Jepp. Senere puster de kanskje lettet ut også, for alt du vet. Jeg gjorde det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:30   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Jeg tenker også charterferie når du sier Syden. Det har guttungen aldri vært på. Men hvis du tenker sør i Europa så har han det. Han har vært i Frankrike to ganger, og én gang i Italia.

Jeg vokste også opp som en som aldri hadde vært i syden. Og det var skrekkelig. Venner fortalte om bamseklubber, foreldre som drakk blå drinker, og moussaka, som var verdens beste matrett. Jeg var virkelig misunnelig. Vi gjorde bare slike kjipe ting som å tilbringe sommeren på hytta ved sjøen, besøke venner i Tyskland, bo på en familieeiendom på Gotland, eller gå på musicals i London. Jeg opplevde det som at jeg var mye mindre heldig stilt enn mine venner. Stor var forventningen da jeg i en alder av 19 år foretok Den Store Charterturen, og kom meg avgårde til Gran Canaria. Det ble med den ene gangen. (Ok, ikke helt riktig. Jeg skal på chartertur igjen på nyåret, sammen med noen venner. Jeg er ganske spent, for å si det slik. Men tror det blir bra siden vi blir en hel gjeng.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:31   #19
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.233
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Min har vært i Syden, men faren kommer fra Syden (i hvert fall hvis man opererer med et vidt Syden-begrep).

Foreldrene mine spanderte forresten tur til Kreta på oss i høst, sammen med den. Så ja, hun har vært i Syden.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 14:33   #20
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Ja, barna har vært sydover.

__________________
What goes around, comes around.
Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no