Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai på kvelden

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-09, 09:09   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

17. mai på kvelden

Hva gjør dere på kvelden/ettermiddagen på 17. mai?
Vi skal gå i tog som alltid. Og være på skolen etterpå som vi pleier. Med litt leker og det som skjer der. Etter det tenkte jeg at vi går hjem og spiser kake og en ok middag.

Også vil jeg at 17. mai skal være ferdig. Det er skole dagen etter og det er jobb.

Men er dette nok egentlig? Jeg synes det virker som om alle har store grillselskaper og jeg vet ikke hva fordi det er 17. mai. Jeg vil jo ikke at ungene skal ha amputert feiring heller, så jeg sjekker med dere hva som er normalt jeg.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:13   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi har hatt grilling sammen med venner som tradisjon på ettermiddag/kveld, ja. Det er ikke stress, bare kos. I år er det mulig det bare blir oss og et annet vennepar, men tidligere år har vi vært en hel gjeng.

Men dere MÅ jo ikke ha et kveldsopplegg! Hvis tog og leker på dagen er nok for dere, så gjør dere det. )

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:14   #3
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Etter borgertoget (som starter 1300 her i byen), drar vi hjem for å varme opp mat. Så kommer den nærmeste familien og gode venner på besøk. Vi bruker å være mellom 20-30 stk. hjemme hos oss. Etter mat er det kaffe og kaker, selvfølgelig også is. Som regel går gjestene hjem i 1900-tiden. Må innrømme at man blir sliten etter en slik økt, men det er veldig, veldig verdt det. Barna foretrekker å være hjemme med sin "storfamilie" enn å dra på skolearrangementer.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:14   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Kjipt at det er jobb dagen etterpå i år. 17. mai skulle kommet på en fredag eller lørdag hvert år. Litt vanskelig da, men.

Vi har ikke pleid å ha noe særlig kveldsgreier på 17. mai, egentlig. Men i år er jeg og mannen invitert på grilling hos krystallklart og de. Og siden vi bor hos svigers nå, legger vi bare ungene først og reiser. Før det blir det jo feiring og kaker og tog og greier, frem til 17-tiden tenker jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:15   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Jeg besvimer i 20-tiden.

Speiderfrokost, tog, leker på skolen, x antall timer i blytung bunad og vonde sko... det holder. Men jeg tenker det samme som deg, at det kanskje ikke er nok.

Her er for sikkerhets skyld lekene fra 16-18. Etter det er jeg ikke veldig motivert for mer.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:15   #6
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi pleier å grille hos min tante med hele storfamilien. Ihvertfall etter at vi fikk barn som vanskeliggjør festing. :ungsau:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:15   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi er ganske pumpet etter tog om formiddagen og skolen om ettermiddagen og gjør ikke annet enn å ta av oss bunaden og spise pølser og is.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:16   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Båten! Båten!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:16   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Minst mulig faktisk. De siste tre årene har vi vært hjemme rundt fire-fem og enda tidligere. Kan nevne at vi ikke er spes sosiale den dagen. I fjor var det så surt og kaldt så vi leide med oss film og dro hjem og koste oss foran TV. I år er det mer program på skolen og etterpå grilling. Men vi er tidlig hjemme likevel.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:17   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.012
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi skal grille sammen med naboene. Siden vi alle har små barn, så slutter kvelden tidlig uansett.

Vi starter dagen med naboene også, med felles frokost (alle tar med litt mat hver). Så går vi på skolen i nærheten. Der er det fiskedam, potetløp osv. og salg av kaker. Vi har alle små barn, så vi skal ikke til sentrum.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:17   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Asså, hvis det ikke er knallvær så er det gjerne ferdig på skolen her i to-tre tiden. Da er det kanskje litt stusselig å bare dra hjem etterpå.
Kan man reise på Tusenfryd på 17. mai? Er det en sånn ok 17.maiete aktivitet?

Vi har ikke noe slekt å invitere i selskap og alle vi kjenner er i egne 17. mai gjenger som ikke kan infiltreres. Jeg har inntrykk av at det er lange tradisjoner ute og går på 17. mai og nyttårsaften og vi er ikke med i de gjengene der.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:18   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi drar hjem og slapper av hjemme etter at det er ferdig på skolen. :lat:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:19   #13
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi skal til søsteren min på ettermiddagen. Jeg er ikke så begeistret for 17. mai, egentlig, men vi dresser oss vel opp i bunad og later som, på et vis.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:21   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Me pleier å ta ein tur ned til barneskulen. Snakker litt med folk og slikt. Når det er ferdig der i halv tre tida stikker me heim eller reiser opp til foreldra mine og koser oss med rømmegrøt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:22   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Det er flere der ute som ikke lager all verden mer enn det offentlige opplegget.

Jeg sitter og tenker at om det er knallvær så kan vi grille litt. Og om det er kaldt så kan vi rett og slett se en film sammen alle sammen. Det liker vi.

  Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:25   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Etter tog i byen og arrangement på skolen, skal vi ha grill- selskap med gode venner her hos oss. I fjor hadde vi stort nabo-party med 60 stk fra nabolaget (leide barnehagen), men det ble litt i overkant mye arbeid på noen få sjeler...

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:25   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.407
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi er på åpent hus hos foreldrene mine på dagen, henger litt i skolegården til søsknene mine, også drar vi hjem på ettermiddagen. Ingen festligheter utover kvelden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:26   #18
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

På 17. mai er vi i byen først og så er hele familien samlet etterpå der vi spiser og koser oss. Men siden dette familieselskapet starter forholdsvis tidlig så drar vi nok hjem ved 18-tiden. Da er det hjem, av med bunaden og ligge rett ut på sofaen resten av kvelden (sånn nesten i hvertfall).

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:27   #19
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Jeg kjenner veldig igjen følelsen av at "alle" har spennende opplegg og det er fryktelig vanskelig å begynne å lage noen nye tradisjoner. Jeg tror likevel at det er like mye en følelse vi har.

Vi har bare bestemt oss for at så lenge vi har små barn så er toget og skolen såpass viktig at vi konsentrerer oss om det, og da har jeg ikke overskudd til å arrangere noe også. Det blir bare stress. Vi kjøper god mat og spise litt hjemme mellom sentrum og skolen og etter skolen, men vi stresser ikke med å være sosiale den dagen.

Når jentene blir så store at vi slipper skolen så regner jeg med at vi vil prøve å dra i gang vår egen ettermiddagstradisjon, og da får vi håpe at vennene våre er så leie av sine gamle opplegg at de har lyst på noe nytt og kommer til oss.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:28   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai på kvelden

Vi har søndagprogram på 17. mai - dvs. at alle festligheter skjer før barne-TV og leggetid.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no