Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-09, 13:11   #61
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Juksebunad fra Barnas hus i år:


De autentiske rutaliv og rondastakkene skal tilpasses til bryllupet i august.

Selvsagt pynter vi oss og ungene til syttende mai.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 13:53   #62
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.386
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Da lever vi nok i forskjellige verdener.

Du lever iallfall i helt samme verden som meg

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 15:44   #63
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Nå har kanskje ikke jeg rett til å svare her men jeg gjør det allikevel. Jeg reagerer faktisk når jeg ser barn eller voksne for den del, i jeans i toget på 17.mai. Man pynter seg da. Jeg ser på det som en selvfølge jeg.

Om man skal andre ting den dagen blir det noe annet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 19:44   #64
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.386
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nå har kanskje ikke jeg rett til å svare her men jeg gjør det allikevel. Jeg reagerer faktisk når jeg ser barn eller voksne for den del, i jeans i toget på 17.mai. Man pynter seg da. Jeg ser på det som en selvfølge jeg.

Om man skal andre ting den dagen blir det noe annet.

Pene, mørke olabukser - gjerne nye - må da være greit? Jeg reagerer mer på folk som sier de "legger merke til" de som ikke pynter seg (eller bare ikke er pyntet nok?). Legger merke til som i snakker om? Eller ser stygt på?

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 19:54   #65
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Pene, mørke olabukser - gjerne nye - må da være greit? Jeg reagerer mer på folk som sier de "legger merke til" de som ikke pynter seg (eller bare ikke er pyntet nok?). Legger merke til som i snakker om? Eller ser stygt på?

Jeg syns egentlig ikke jeans er pent nok, men det er jo meg. Ingen andre enn den som har på buksene vet jo at de er nye.
Jeg legger ikke merke til som i snakker om eller ser stygt på. Ærlig talt, jeg er er ikke frekk heller. Jeg bare legger merke til dem og tenker at de kanskje kunne pyntet seg litt mer på en dag som denne. Hverken mer eller mindre. Så ingen i jeans trenger å frykte stygge blikk eller kommentarer fra meg.

Og hva man ikler seg selv eller ungene er jo helt opp til hver enkelt, og det er sikkert forskjellig fra sted til sted hva som blir sett på som ok. Men man må kunne mene noe om saken fordet?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:40   #66
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Han tok på festdrakta, men måtte kapitulerer allikvel for nikkersen(?) var litt for stor, og selvfølgelig av ull så han klødde som besatt. Så da ble det skjorte, tørkle og vest fra festdrakta og en svart penbukse. Kjekke gutten min!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 21:47   #67
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.864
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Han tok på festdrakta, men måtte kapitulerer allikvel for nikkersen(?) var litt for stor, og selvfølgelig av ull så han klødde som besatt. Så da ble det skjorte, tørkle og vest fra festdrakta og en svart penbukse. Kjekke gutten min!


Kløete vadmelsbukser ble et problem for JC også. Heldigvis prøvde han drakta et par dager i forveien, og han sa klart fra da at det klødde for mye,så vi rakk å kjøpe en bomullsstrømpebukse som han kunne bruke i stedet for strømpene.

Gutta mine ble flotte alle tre.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:11   #68
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Førsteklassingen har en Grafferdrakt som moren min sydde til meg da jeg var liten. Det er veldig koselig å se henne i den i dag.
Finner ikke bilde av akkurat slik hennes ser ut, men den likner svært på denne:


Lillebror har denne (ikke bilde av lillebror)
Jentemodellen heter jo Rondastakk - men hva heter gutteutgaven?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:28   #69
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Begge ungene hadde hjemmestrikkete festdrakter. Klart man pynter seg på nasjonaldagen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-09, 22:35   #70
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.102
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal ditt skolebarn ha på seg 17. mai?

Jeg er enig med Mjau og legger også merke til hverdagskledde barn og voksne på 17. mai. Jeg ser verken stygt på dem eller snakker om dem, men jeg synes det er merkeliig at folk ikke pynter seg på nasjonaldagen. (I alle fall når de feirer den sammen med andre.)

Storebror stilte i jeans og skjorte i fjor og jeg synes ikke han var verken fin eller pyntet. I og med at jeg ikke kunne tvangspåkle en 14-åring fikk han jo gå i det han ville, siden han er min sønn lot jeg han få vite hva jeg mente.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no