Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male nye møbler?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 14:42   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Male nye møbler?

Jeg har lyst på en Hemnes dagseng fra Ikea, men vil ha den i hvit, og den kommer kun i sort.

Hvordan er det å male slike nye, allerede malte møbler? Jeg regner med å måtte pusse, grunne og male flere strøk, antakelig ikke verdt det?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:56   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.656
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male nye møbler?

Finnes den ikke i hvit - eller er det bare den som er helt tett i bakkant?
Vet ikke materialet på denne, men om det er finér er det kanskje ikke så lett å pusse/male den?
Tenk å pusse og male alle de "stengene"... Det er sånn pirk ikke jeg er flink til, men jeg innser at det finnes andre mennesketyper enn meg.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:16   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.884
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male nye møbler?

Jeg trodde den fantes i hvit, er du sikker?
Den brunsvarte har en glatt overflate, jeg tror ikke du får den så pen at det er verdt å bruke mye penger på å kjøpe den for så å male.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:22   #4
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Jeg mener da at jeg har sett den der i hvit på Ikea. Hm.

Jeg hadde ikke giddet malejobben, da hadde jeg heller funnet en annen "lik" hvit seng. Men som sagt, jeg er bombesikker på at jeg har sett den der i hvit.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 16:24   #5
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:30   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Men den er jo ikke lik!

Det er jo sprinklene som er fine på den andre, den blir ikke så kasseaktig.
Men med min flaks, så kjøper jeg en som jeg ikke synes er sååå fin, og så kommer den fine i hvit i neste katalog.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:54   #7
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Men den er jo ikke lik!

Det er jo sprinklene som er fine på den andre, den blir ikke så kasseaktig.
Men med min flaks, så kjøper jeg en som jeg ikke synes er sååå fin, og så kommer den fine i hvit i neste katalog.

Den heter det samme.
Men da får du pusse da, pusse, pusse, pusse. Og male, male, male. Da får du i alle fall akkurat som du vil ha.

Alternativt. Lever den et sted å få de til å spraymale den.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:38   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.884
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male nye møbler?

Aha, det var den hvite på bildet jeg blandet med. Kjøp den da!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:41   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male nye møbler?

WHAT! Vi hadde tenkt å kjøpe en hvit neste uke! Vi har en hvit fra før av også.

Forøvrig malte jeg en svart (helt ny) kommode hvit i fjor. Det var litt arbeid, men ble veldig fint. Imidlertid har det kommet en del skraper i den nå. Jeg lærte en teknikk med pensel som gjør at man får en spraymaltlignende finish. Ble bra. Før har jeg alltid brukt rull på sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:43   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.693
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male nye møbler?

Bengalack!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:45   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

WHAT! Vi hadde tenkt å kjøpe en hvit neste uke! Vi har en hvit fra før av også.

Forøvrig malte jeg en svart (helt ny) kommode hvit i fjor. Det var litt arbeid, men ble veldig fint. Imidlertid har det kommet en del skraper i den nå. Jeg lærte en teknikk med pensel som gjør at man får en spraymaltlignende finish. Ble bra. Før har jeg alltid brukt rull på sånt.

De har begge altså, men jeg skulle gjerne hatt den med sprinklene, i hvit. Den finnes bare i en sort/brun farge. Den hvite som de "alltid" har hatt, finnes fremdeles, og begge er jo på salg til uken.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 22:53   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

De har begge altså, men jeg skulle gjerne hatt den med sprinklene, i hvit. Den finnes bare i en sort/brun farge. Den hvite som de "alltid" har hatt, finnes fremdeles, og begge er jo på salg til uken.

Salg? Hvor mye? Hvor lenge varer tilbudet? Det er jo en dyr seng, og vi skal kjøpe den denne måneden, så det må vi benytte oss av!

Vi skal ha hvit. Enig i at den med sprinkler er fin, men jeg skal ikke male, nei.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:06   #13
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Salg? Hvor mye? Hvor lenge varer tilbudet? Det er jo en dyr seng, og vi skal kjøpe den denne måneden, så det må vi benytte oss av!

Vi skal ha hvit. Enig i at den med sprinkler er fin, men jeg skal ikke male, nei.

30% rabatt fra 17-22 januar mener jeg, står under Sirkustilbud på Ikea sine sider.

Jeg tenkte også jeg kunne spart litt penger, vi skal ha to stk, kanskje 3 også, men jeg vil ha den med sprinkler i hvit!

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:11   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

30% rabatt fra 17-22 januar mener jeg, står under Sirkustilbud på Ikea sine sider.

Jeg tenkte også jeg kunne spart litt penger, vi skal ha to stk, kanskje 3 også, men jeg vil ha den med sprinkler i hvit!

Tusen takk! Jeg ser de koster 2990 nå. Er det tilbudsprisen? Jeg mener å huske at den kostet rundt 4000 sist vi kjøpte?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:21   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk! Jeg ser de koster 2990 nå. Er det tilbudsprisen? Jeg mener å huske at den kostet rundt 4000 sist vi kjøpte?

Nei, tilbudsprisen blir vel 1990 ca, og jeg tror den har kostet rundt 3000 hele tiden, for jeg hadde en hvit for flere år siden også, og betalte det samme da.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:15   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male nye møbler?

Trenger vel nødvendigvis ikke pusse så veldig mye. Heftgrunn o.l. burde kunne gi kurrant feste for videre maling. Kan dog være at man vil få mørke merker hvis det blir riper og hakk senere. Og det er en del jobb og går noe maling, så hvis den uansett er på tilbud nå....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 14:22   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male nye møbler?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Nei, tilbudsprisen blir vel 1990 ca, og jeg tror den har kostet rundt 3000 hele tiden, for jeg hadde en hvit for flere år siden også, og betalte det samme da.

Takk for tipset, og nå har jeg kjøpt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 14:49   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male nye møbler?

Jeg vurderer også en sånn en (og er enig i at den med sprinklene gjerne kunne kommet i hvit), men er de noe gode å bruke som sofa?

Jeg har et kontor som skal innredes som blanding av kontor/ekstrastue/gjesterom, så jeg trenger noe som er godt å sitte i samtidig som det er fint som seng. Sovesofaene jeg har funnet overskrider både det ene og det andre budsjettet, så jeg vurderer en sånn en i stedet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:22   #19
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.487
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male nye møbler?

Jeg vurderer å investere i en sånn malingssprøyte fra Bosch, da må vel dette gå som en lek?

Får ta en prat til med mannen i kveld, om det blir så vi skal ha de, så burde vi jo passe på nå som det er salg.

Takk for alle tips!

Neket; Jeg er litt usikker på om den fungerer greit som sofa, jeg hadde den gamle modellen, og der måtte madrassene ligge oppå hverandre, det var ikke så godt å sitte på. Men i følge de som har sengen nå, må ikke madrassene ligge oppå hverandre når begge ikke er i bruk, da blir det sikkert litt annerledes?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:36   #20
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Male nye møbler?

Jeg er som deg Gerbera. Vil ha den med sprinklene i hvitt.
Noen som har erfaring med denne malingssprøyten?

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no