Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-16, 12:50   #161
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.019
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg har to bunader - en blå nordlandsbunad som jeg fikk ny da jeg var 12, og en hamarøybunad som jeg har arvet etter mormoren min. Jeg liker egentlig best å bruke den siste, fordi fargene er så fine til meg (brun stakk og rustrødt liv).

I studietida var jeg aktiv i folkedansmiljøet og brukte bunadene flere ganger i måneden. Da var jeg faktisk glad for å ha to å bytte mellom! Akkurat nå kommer jeg ikke inn i noen av dem - men jeg håper at jeg finner inspirasjonen til å bli kvitt de sist 10 kiloene. Da sklir jeg nok fint inn i hamarøybunaden. Muligens ikke nordlandsbunaden; jeg har litt annen fasong nå enn før jeg fikk barn.

Frøkna har arvet mamma sin nordlandsbunad, og Herremannen har begynt å mumle om at han også ønsker seg bunad. Ny er uaktuelt, men vi har mange kjenninger i et bunadstungt miljø, så kanskje det kan bli aktuelt å arve eller få kjøpt en brukt. Jeg synes mannfolk i bunad er noe av det flotteste som finnes.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:53   #162
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.878
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har to bunader - en blå nordlandsbunad som jeg fikk ny da jeg var 12, og en hamarøybunad som jeg har arvet etter mormoren min. Jeg liker egentlig best å bruke den siste, fordi fargene er så fine til meg (brun stakk og rustrødt liv).

I studietida var jeg aktiv i folkedansmiljøet og brukte bunadene flere ganger i måneden. Da var jeg faktisk glad for å ha to å bytte mellom! Akkurat nå kommer jeg ikke inn i noen av dem - men jeg håper at jeg finner inspirasjonen til å bli kvitt de sist 10 kiloene. Da sklir jeg nok fint inn i hamarøybunaden. Muligens ikke nordlandsbunaden; jeg har litt annen fasong nå enn før jeg fikk barn.

Frøkna har arvet mamma sin nordlandsbunad, og Herremannen har begynt å mumle om at han også ønsker seg bunad. Ny er uaktuelt, men vi har mange kjenninger i et bunadstungt miljø, så kanskje det kan bli aktuelt å arve eller få kjøpt en brukt. Jeg synes mannfolk i bunad er noe av det flotteste som finnes.

Enig! Mannen min har Nordland/tromsbunad og er virkelig staselig i den.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 12:55   #163
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.019
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Denne!

Jeg elsker denne, og flere av de andre nykonstruerte bunadene fra Trøndelag! I folkedansmiljøet i Trondheim og omegn som jeg var del av var det mange som skaffet seg denne på 90-tallet, fordi de oppfattet den som mer autentisk enn de etablerte bunadene fra både Sør- og Nord-Trøndelag. De sistnevnte er jo mer i samme gate som nordlandsbunaden; designet ut fra stoffprøver uten bånd til hva folk faktisk gikk med. Denne er bygd på den faktiske drakttradisjonen i Nord-Trøndelag, og den er utrolig vakker med alle de ulike alternativene.

Jeg drømmer om at noen skal gjøre et tilsvarende arbeid i Salten. Men det ser ikke ut til at det skjer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:02   #164
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Menn i bunad, ja det er jo en egen diskusjon. Det syns jeg egentlig ALDRI er fint. Jeg anerkjenner jo at folk kan syns egen og andres mann er staselig og flott i bunad, men det er ikke en opplest og vedtatt sannhet for alle at det ER veldig fint (eller enda mer uforståelig: Sexy...)

Det er rett og slett ikke alle som drømmer om å se mannen sin utkledd som Gudbrand i Lia eller andre fra folkeeventyrene. For meg hadde det blitt omtrent som å se ham utkledd som Jack Sparrow, eller i barokkostyme med hvite strømpebukser - altså litt absurd.


Sist redigert av Filifjonka : 21-05-16 kl 13:08.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:12   #165
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg synes høye og normalt slanke menn kler bunad. Korte og kraftige menn ser dessverre ut som Smørbukk i bunad. Smørbukk burde hatt andre klær på seg i eventyrene, så hadde bunad (i mine øyne) fungert for disse mennene også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:18   #166
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg ønsker meg bunad, men pris og det at jeg absolutt ikke har tilknytning til noe sted, så har jeg funnet ut at jeg heller syr min egen festdrakt. Planen var å få den ferdig i år, men jeg tar det neste år heller.

__________________
jan '09 og nov '11

Sist redigert av Frøydis : 21-05-16 kl 13:26.
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:18   #167
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.167
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det er rett og slett ikke alle som drømmer om å se mannen sin utkledd som Gudbrand i Lia eller andre fra folkeeventyrene. For meg hadde det blitt omtrent som å se ham utkledd som Jack Sparrow, eller i barokkostyme med hvite strømpebukser - altså litt absurd.

Jeg antar jo at de fleste menn som har bunad, har det fordi de liker det selv, og ikke fordi kjæresten/kona (eller helt fremmede damer, for den del) drømmer om å se dem kledd ut som "Gudbrand i Lia". Jeg synes det er litt nedlatende å snakke som om det er damene som bestemmer hva menn skal ha på seg, akkurat som jeg ikke liker at man vurderer dameklær ut fra hva man tror menn fantaserer om at de skal kle seg i.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:26   #168
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Gudbrand i Lia var da en staselig kar.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:27   #169
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.666
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

JA, jeg har bunad, jeg fikk den til konformasjonen, og det skal også mine døtre få.

Min mann har også bunad, fikk den av meg i 35-års gave, det tok tid å få den sydd så han fikk første gang brukt den i vår yngste datters dåp i vår.

Sønnen vår skal også få bunad om han vil, men han kan ikke få voksenbunad til konfirmasjoen, i motsetning til en jentebunad er det rett og slett ikke mulig å sy en herrebunad ut til å passe en voksen mann når den er sydd til en 14-15 år gammel gutt. Så voksenbunad får han først når han er passert 20 tenker jeg. Om han evt skal få en til konfirmasjonen er jeg rett og slett usikker på, det må bli en som går i arv videre til andre unge menn da, men det hadde vært enklere med jentene, som vi har to av med 5 års mellomrom... i tenkeboksen.

Men ja, jeg har bunad. Og liker den godt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:29   #170
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Skilpadda: Nei, sånn var det overhodet ikke ment altså. Jeg mener jo på ingen måte at verken menn eller kvinner skal bestemme hva andre skal gå i. Om en mann har lyst på bunad og liker det, så er jo det helt flott. Men jeg vet også om menn som har bunad mest fordi kona vil at hele familien skal ha det.

Jeg opplever mest at kvinner diskuterer bunader, også på menn, og da føler jeg bare for si at det ER ikke noe alle syns er det flotteste i verden liksom.

Om mannen min hadde ønsket seg bunad så værsågod, selv om jeg mye heller ville reist på ferie eller noe annet for de pengene. Jeg blander meg ikke opp i hva slags klær han går med. Men at jeg direkte hadde heiet på bunadkjøp kan jeg ikke se for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:41   #171
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Og jeg kan godt synes at enkeltpersoner i bunad er fine, og at selve bunadene er flotte, det er bare noe rundt 17. mai og diskusjoner der jeg føler at det kreves at alle MÅ være enige om at alt rundt bunader er fantastisk som får fram aggresjonen i meg. Samme gjelder når folk syns litt synd på oss bunadløse og tenker at vi nok egentlig gjerne ville hatt en.

Jeg traff et par av de på 17. mai og i dagene rett før, men det er jo ikke deres skyld. Så nå skal jeg slutte å ta det ut her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:44   #172
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.167
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og jeg kan godt synes at enkeltpersoner i bunad er fine, og at selve bunadene er flotte, det er bare noe rundt 17. mai og diskusjoner der jeg føler at det kreves at alle MÅ være enige om at alt rundt bunader er fantastisk som får fram aggresjonen i meg. Samme gjelder når folk syns litt synd på oss bunadløse og tenker at vi nok egentlig gjerne ville hatt en.

Det skjønner jeg. Jeg har ikke så sterke følelser rundt bunader, og er ikke vant til at det er så mye overdreven interesse rundt meg heller, dermed blir det litt pussig når noen blir aggressive den andre veien. Jeg har i alle fall aldri selv syntes synd på folk som ikke har bunad, med mindre de skulle gi høylytt uttrykk for at de er ulykkelige for det (noe jeg aldri har opplevd, når jeg tenker meg om)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:45   #173
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Og jeg kan godt synes at enkeltpersoner i bunad er fine, og at selve bunadene er flotte, det er bare noe rundt 17. mai og diskusjoner der jeg føler at det kreves at alle MÅ være enige om at alt rundt bunader er fantastisk som får fram aggresjonen i meg. Samme gjelder når folk syns litt synd på oss bunadløse og tenker at vi nok egentlig gjerne ville hatt en.

Bunadsløs og kun guttemamma (man blir jo aldri mormor!) - det må være det verste, altså. Er man i tillegg hytteløs og uten Boden-kjoler, da er løpet kjørt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:47   #174
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bunadsløs og kun guttemamma (man blir jo aldri mormor!) - det må være det verste, altså. Er man i tillegg hytteløs og uten Boden-kjoler, da er løpet kjørt.




Men- synes synd på bunadsløse?, hvorfor tror dere at vi med bunad synes synd på de uten bunad.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:48   #175
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Ja, der har du meg. Mangler både jenter, hytte og bunad, rart jeg gidder å leve i det hele tatt. Men noen Boden-kjoler har jeg i det minste.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:48   #176
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bunadsløs og kun guttemamma (man blir jo aldri mormor!) - det må være det verste, altså. Er man i tillegg hytteløs og uten Boden-kjoler, da er løpet kjørt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:49   #177
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.167
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Det er jo åpenbart bare bunaden som gjør at mitt liv er verdt å leve. Er det rart jeg blir sår når noen misliker den?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:51   #178
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Nei, det er helt forståelig. Neste 17. mai skal jeg i det minste passe på å ha Boden-kjole mens jeg gråter.

Og jeg er egentlig skikkelig sint for et par andre ting helt utenfor bunadsfæren. Pluss at jeg "leser" til eksamen og er superstressa. Beklager krasshet rundt et igrunnen veldig ubetydelig tema.


Sist redigert av Filifjonka : 21-05-16 kl 13:52. Årsak: Ou
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:53   #179
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Jeg håper i det minste du kan synes litt synd på meg som ikke har Boden-kjole. :sucker for sympathy:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-16, 13:53   #180
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bunadsløs og kun guttemamma (man blir jo aldri mormor!) - det må være det verste, altså. Er man i tillegg hytteløs og uten Boden-kjoler, da er løpet kjørt.



Jeg er nok ikke i et bunadsfanatikermiljø, for jeg har aldri møtt noen som synes synd på bunadsløse.

Men at det finnes jentemammaer som synes synd på oss som bare har sønner, det har jeg fått med meg. Jeg husker så klinkende klart en venninne som fornøyd la ut om det rosa prinsesserommet de var i ferd med å lage til minstejenta, da hun helt plutselig la hodet på skakke, så på meg med medynk i blikket og sa "Åh, huff, du drømmer sikkert også om å få lov til å lage et sånt jenterom, men så får du jo ikke det... " Hvor skal man begynne!! Solid på siden av temaet, but don't get me started!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no