Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Årets julegave til tenåringen...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-20, 11:55   #141
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Dobbeltdyne var et godt forslag for eldste (som har kjæreste).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 11:59   #142
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dobbeltdyne var et godt forslag for eldste (som har kjæreste).

Ah! Ja! Det var lurt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 12:06   #143
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Begge mine får dyner.
Yngste en av de jeg har liggende. Eldste en billig en på 220. Det er noen krav som må inngis før han får en skikkelig en.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 12:23   #144
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.721
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Eldste vil ha sånn fluffy dundyne 220, som jeg har så det skal hun få med to sengetøy til.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 12:40   #145
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Da er det vel på tide å begynne å samle til man skal flytte for seg selv? Sengetøy, kjøkkenutstyr, verktøy, osv.

Oh...takk for tips. Sengetøy er notert Takk!

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 13:25   #146
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Da ble det enda en liten ting på gutta. Coolstuff hadde fått inn sjokoladebomber. De har yngste etterlyst lenge.
Eldste får en punching ball, også etterlyst.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 13:37   #147
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Her har vi landet alle tre, omsider, det ble som tidligere nevnt slalåmski til 05-jenta og 75 liters fjellsekk til 07-gutten. 07-jenta ønsket seg "gaming-pc", det vil vel egentlig si en ganske basic stasjonær PC med skjerm og tastatur, i stedet for laptopen som hun har tilgang på nå (trenger ikke noe ekstra kapasitet og komponenter tilrettelagt for "gaming" i den forstand, det begrenser seg stort sett til Minecraft). Mannen handler med den slags, så han klarer å hoste fram en maskin som kan få stå og "lagres" på hennes rom, som kan være "hennes", så får hun en skjerm som vi har stående, og det nye blir da et gaming-tastatur. Skjermen og maskina blir plassert på rommet hennes før vi drar (vi henter dem på skolen og kjører direkte til besteforeldrene, så hun kommer ikke dit inn), også blir det tastaturet som havner under juletreet (med forklaring).

Så har jeg handlet julegaver til dem fra faren min, får 500 kr til hvert barn. Fra han får 05-jenta et nytt vegghengt speil til rommet sitt, med lys rundt, 07-gutten får en stor toalettmappe som inneholder dusjsåpe, deo, bodylotion og vaskeklut, alt med LfC-logo på, og 07-jenta får Rebook lux treningstights (avhengig av noe som holder seg godt oppe og er litt robust, pga sirkustrening med akrobatikk).

Så har de fått være med på å bestemme noen gaver som de skal gi til hverandre, der får guttungen en treningsgenser og en LfC veggkalender for 2021 fra søstrene, storesøster får morgenkåpe fra småsøsknene, og lillesøster får gode malerpensler og juleputetrekk i flanell til hotellputa fra bror og søster.

Fra andre vet jeg at 05-jenta får noe smykker, noe klær hun har ønsket seg, noe hudpleieprodukter, og en hjemmestrikket genser. 07-jenta får også diverse klær som hun har ønsket seg, øredobber, oppbevaringspose i tøy til bunaden (som er under produksjon) og også hun får hjemmestrikket genser (begge genserne er ensfargede i litt pusete garn og med vide ermer). 07-gutten får vinterhansker, hjemmestrikkede sokker, adidas-treningstøy, årets LfC-drakt og hettegenser. Og alle tre får hvert sitt Exped Synmat liggeunderlag.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 09-12-20 kl 15:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-20, 13:52   #148
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Jeg begynner å nærme meg en viss plan, men ser at selv om jeg føler at jeg ikke har gjodt annet enn å bestille varer på nettet i år så mangler jeg kanskje litt.

Jente 08 (oppfører seg som en tenåring så hun får delta her): Skateboard fra oss, hjelm, skatesko og beskyttelse fra besteforeldre, pysj fra broren, paint by numbers og diamond painting fra søsteren min i nord, hengekøye med myggnetting fra oss og sengesett fra mormor og morfar. (Alle disse gavene måtte jeg ordne)

Gutt 04: Metallskilt fra Displate fra søsteren, 5 tb harddisk fra besteforeldre, pysj fra søsteren, playstation movekontroller og nanoleaf fra oss, må finne noe fra mormor og morfar her.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-20, 20:36   #149
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Takk for tips om sjokoladebomber - det er nå innkjøpt.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-20, 14:20   #150
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Tenåringene og jeg vurderer nå om vi egentlig ønsker oss en sånn robotgulvvaskestøvsuger, alle vi tre til sammen. /

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-20, 07:01   #151
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tenåringene og jeg vurderer nå om vi egentlig ønsker oss en sånn robotgulvvaskestøvsuger, alle vi tre til sammen. /

Vi har den xiaomi-maskinen, og er fornøyd.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-20, 09:35   #152
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tenåringene og jeg vurderer nå om vi egentlig ønsker oss en sånn robotgulvvaskestøvsuger, alle vi tre til sammen. /

Preteensene her og jeg er enige om at vi elsker'n!

Regner med at det var "vekkerfunksjonen" for gamende gutter som gjorde utslaget.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 16:12   #153
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.


Regner med at det var "vekkerfunksjonen" for gamende gutter som gjorde utslaget.

Haha! Ja! Eller kanskje helst en effekt av at mopping av gulvet delegeres til guttene oftere enn de liker.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 16:13   #154
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

17-åringen kom slengende inn på tampen og ønsket seg tegnebrett, og sendte meg link til en forholdsvis rimelig utgave, så nå har jeg tilbrakt et par dager med Finn-søk, og har fått tak i et mye større og mye bedre til mye rimeligere penge. Tror han blir glad!

Og så har jeg fått tak i fiolin til fjortenåringen, også på Finn, det er (i den grad jeg og kollegaen min, med til sammen begrenset strykermusikalitet, har klart å teste...) fin lyd i den og ganske lettstemt så jeg tror han kommer til å bli fornøyd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 20:47   #155
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.556
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

220cm dundyne, nydelig sengesett, Champion-genser og myk morgenkåpe. I tillegg skal vi reparere den knuste mobilen hennes. (Et uhell, og hun ble så lei seg)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 20:54   #156
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg lurer på om butikken har rota det til med bestillinga mi. Bestilte 4 ting, men har bare fått 3. Den som mangler er hovedgaven. Og den er populær og antagelig utsolgt nå. Finner den hvertfall ikke.

Butikken hadde gjort en glipp, men hadde heldigvis igjen.
Den befinner seg på terminalen litt lenger utpå bygda så da kan jeg hente den i morgen.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 15-12-20 kl 21:27.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 22:12   #157
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Her ser det ut til at fasit blir ekstra dyre gaver i år.
I tillegg til at vi kjøper gaver til egne barn for pengene vi egentlig skulle brukt på nevøer og nieser i utlandet, siden vi har avtalt med slekta at gavene utgår i år.

Eldstemann får gamingstol + 1000 kroner til PS5 (som er det han mangler)
Yngste (som ikke er tenåring, da) får gamingstol + 1000 kroner til gaming-PC.

Så får de en bok hver seg, et brettspill hver seg og en pysj til å lounge rundt i huset med hver seg. I tillegg vet vi at de får Warhammer 40k, som de hadde i adventskalender.


Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Haha! Ja! Eller kanskje helst en effekt av at mopping av gulvet delegeres til guttene oftere enn de liker.

Den er mindre god til mopping, altså, så det må fremdeles moppes nå og da. Nå er vi ganske late av oss, så det blir renere nå enn det ble før.

Men det var barna som ble pisket (ikke bokstavelig, da) til å støvsuge, så de er happy. Og masemamma også.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 22:24   #158
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.


Og så har jeg fått tak i fiolin til fjortenåringen, også på Finn, det er (i den grad jeg og kollegaen min, med til sammen begrenset strykermusikalitet, har klart å teste...) fin lyd i den og ganske lettstemt så jeg tror han kommer til å bli fornøyd.

Fiolin!

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-20, 22:53   #159
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.


Den er mindre god til mopping, altså, så det må fremdeles moppes nå og da. Nå er vi ganske late av oss, så det blir renere nå enn det ble før.

Men det var barna som ble pisket (ikke bokstavelig, da) til å støvsuge, så de er happy. Og masemamma også.

Vi støvsuger ikke, det er enten tørrmopping eller våtmopping. (Jeg har en eller annen motvilje mot støvsugere. Sikkert barndomstraumer. )

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Fiolin!

Ja! Og så skal han få pedal til el-pianoet sitt. Så når han ender opp som lidende musikerkunstner kan han hvertfall ikke skylde på at moren ikke (mot bedre vitende!) støttet opp om kreative interesser.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-20, 08:28   #160
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Årets julegave til tenåringen...

Hun på 18 får airpods, vil gjerne kjøpe en liten ting til, men er usikker på hva.
Han på 16 fikk ny PC for 2 uker siden, mye dyrere enn vi bruker å gi, men han solgte sin gamle, betalte noe selv og resten la vi i. Han vet det blir lite gaver til han under treet i år, men det plager han ikke i det hele tatt.
Han på 12 får ny mobil, likens som søstera på 10.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no