Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 14:52   #21
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Jeg greide og sette opp kjøkkenet vårt i 2008, og jeg er stort sett bare tommeltotter. Du får med en meget bra bruksanvisning på IKEA, og hvis du tar det med ro og tenker deg om så går det helt fint. Bøygen er og få på plass overskapene, men en festelist er et utmerket forslag.

Pass på at du har riktig og godt verktøy bare! En skikkelig slagdrill og en batteridrevet drill med et godt bits-sett og rundborr er minimum. Stikksag er også veldig greit. Dersom du har en far som er snekker så har han sikkert det meste tilgjengelig. Det er ikke spesiellt tungt og sette opp et kjøkken, og med en far som kan tegne og forklare så bør det gå greit Lykke til!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 15:08   #22
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Selvfølgelig klarer du det! Men du bør nok ha hjelp til å løfte og holde overskapene. Det er TUNGT å holde skapet OG skru det inn. VELDIG tungt.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:14   #23
T-bone
Fullverdig medlem
 
T-bone sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 46
T-bone har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.
Klart du klarer!

T-bone: Jeg synes virkelig du er stinn av fordommer. Hva i alle dager er det som får deg til å tro at det bare er menner som klarer det der?
Jeg vet om ganske mange menn som ikke kunne montert en skapdør, langt mindre et helt skap.

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Enig!
Hadde det vert mannen og ikke jeg som hadde skrudd sammen IKEA-skapene, så hadde vi nok vert i familieterapi nå.

Oj, jeg har fått pepper! Det er ikke slik at jeg tror at det bare er menn som klarer slikt - det finnes nok av menn som sikkert ikke klarer å sette opp et kjøkken. Mitt poeng er at jeg blir imponert over kvinner som trår til og får til noe på områder som tradisjonelt er mannens domene. På samme måte ovenfor menn som klarer typisk kvinne-ting.

T-bone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:20   #24
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Med fare for å virke stinn av fordommer må jeg si at du er modig og bør få en del respekt hvis en mann begir seg inn på et slikt prosjekt, og enda mer klarer å gjennomføre det!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:27   #25
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Jeg satt opp vårt Ikeakjøkken for noen år tilbake(mannen brakk noe i albuen), så da klarer du det også. Det som er viktig, er å være veldig nøye når overskapene skal opp. Da måler du først, setter opp en list, som kan være en mal og hvile for overskap, og som du kan ta bort når alle overskap er satt opp og skrudd sammen i sideveggene.

Det er viktig å måle nøye, og planlegge riktig, før du sette i gang.

Lykke til!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:31   #26
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Takk for gode råd alle sammen. Blir spennende å se om jeg får det til økonomisk ikke minst og at jeg fikser det selv.

Fikk faktisk litt pepper fra en venninde her i går. Hun skulle bort å hjelpe en en annen hun kjenner med flytting. Da var jeg på med en gang å sa jeg hadde jo bil og par timer ledig. Fikk litt "kjeft" da, du gir og gir, men ber aldri om hjelp til noe selv. Så da skal jeg jaggu ta meg selv i nakken og spørre om hjelp når dette kjøkkenprosjektet mitt setter igang.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:18   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Med fare for å virke stinn av fordommer må jeg si at du er modig og bør få en del respekt hvis du som kvinne begir det inn på et slikt prosjekt, og enda mer hvis du klarer å gjennomføre det!

Det kan være lurt å ha en du vet har peiling i bakhånd som kan hjelpe til hvis du står fast.



Hvordan er været på din planet!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 23:50   #28
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å sette opp kjøkkenet selv?

Opprinnelig lagt inn av T-bone, her.

Oj, jeg har fått pepper! Det er ikke slik at jeg tror at det bare er menn som klarer slikt - det finnes nok av menn som sikkert ikke klarer å sette opp et kjøkken. Mitt poeng er at jeg blir imponert over kvinner som trår til og får til noe på områder som tradisjonelt er mannens domene. På samme måte ovenfor menn som klarer typisk kvinne-ting.

Som å re opp en seng, lage middag og skifte en bleie?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no